18. دى 1395 - 20:15   |   کد مطلب: 14668
همزمان با کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری;
افتتاح بزرگترین غار آکواریوم ایران در دهکده گنجنامه همدان
غار آکواریوم مجتمع تله کابین گنجنامه همدان بهمن ماه همزمان با کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در همدان افتتاح می‌شود.
بزرگترین غار آکواریوم,همدان,دهکده گنجنامه,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان : بزرگترین غار آکواریوم ایران واقع در دهکده تفریحی فرهنگی ورزشی گنجنامه همدان همزمان با کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد.

غار آکواریوم گنجنامه همدان در مساحتی بالغ بر هزار مترمربع با دارا بودن سه در ورودی، تالار اصلی، کریدورها و تالار ورودی با حضور تورگردانان جهان که بهمن ماه میهمان همدان هستند، افتتاح می‌شود.

برنامه افتتاحیه این غار به صورت ویژه و با حضور میهمانان استانی و ملی با در نظر گرفتن برنامه‌هایی که مُعرف فرهنگ و تاریخ همدان است برپا می‌شود تا بار دیگر نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در صنعت گردشگری دنیا با افتتاحیه غار آکواریوم دهکده گنجنامه بیش از پیش بدرخشد.

مدیرعامل مجموعه تله‌کابین گنجنامه همدان در جریان بازدید اعضای شورای شهر همدان با اعلام این خبر اظهار داشت: توجه و حمایت مسئولان به نوعی دلگرمی سرمایه‌گذاران است تا آنها بتوانند کار خود را به صورت جدی ادامه دهند.

سعید ترابیان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های کلان و گام‌های بلند نیازمند حمایت‌های بزرگ و جدی است، افزود: اجرای طرح پیاده‌راه خیابان بوعلی اقدام ارزشمند و ماندگاری است که در دوره چهارم شورا انجام شد و در آینده‌ای نزدیک ارزش این اقدام بیشتر دیده می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات مجموعه تله کابین گنجنامه خواستار حمایت شورا و شهرداری برای رفع مشکلات این حوزه شد و در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت سهام داران شرکت پرداخت و با بیان اینکه سهامداران دولتی شرکت تله کابین را شهرداری‌های همدان، جورقان و مریانج و شرکت سیاحتی علیصدر تشکیل می دهند، افزودن سهام بخش دولتی 35 درصد بوده و بخش خصوصی نیز شامل پنج سهامدار است.

تعیین تکلیف سهام شهرداری همدان از شرکت تله کابین گنجنامه

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر نیز در این بازدید اظهار داشت: همدان پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد و نقش بخش خصوصی در این زمینه بی‌بدیل است.

محمد تبریزی تصریح کرد: حضور بخش خصوصی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی به‌ویژه حوزه گردشگری می‌تواند استان و شهر همدان را در توسعه و آبادانی کمک کند و در این راستا نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان است.

وی وجود دهکده تفریحی توریستی تله‌کابین گنجنامه را برندی برای همدان دانست و افزود: با توجه به وضعیت و شرایط اقتصادی کشور شورا و شهرداری بر مشکلات و مسائل مدیریت تله‌کابین واقف هستند و تا حد امکان و توان این مجموعه را کمک می‌کنند.

عضو شورای شهر همدان به سهام شهرداری همدان از شرکت تله‌کابین گنجنامه اشاره کرد و گفت: با توجه به نقل و انتقالات صورت گرفته ضروری است سهم شهرداری در این شرکت به صورت شفاف مشخص و تعیین تکلیف شود.

تبریزی با بیان اینکه هدف شورا تثبیت حقوق شهرداری و تقویت و راه اندازی بخش خصوصی است، اظهار داشت: اگر امروز تمامی فعالیت‌ها و جهت‌گیری‌ها برای حل مشکلات اقتصادی با راهبرد بها دادن به امر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده برای این است که مشکلات جامعه بیشتر معطوف به این حوزه و ایجاد فرصت‌های اشتغال حقیقی است.

وی عنوان کرد: لازم است برای تعیین تکلیف سهام شهرداری از دهکده تفریحی، توریستی و گردشگری تله‌کابین گنجنامه تیمی متشکل از نمایندگان شهرداری، شورا و شرکت تله‌کابین تشکیل شده و موارد به صورت قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

رضا میرزایی رئیس شورای شهر همدان نیز با تاکید بر تشکیل تیمی برای بررسی مباحث و مشکلات تله‌کابین گفت: تعیین تکلیف سهام شهرداری از تله‌کابین گنجنامه باید فرآیند قانونی خود را می‌گذراند و این امر نیازمند برگزاری جلسات کارشناسی است.

محمدرضا الیاسی نایب رئیس شورای شهر همدان نیز بر تشکیل تیم بررسی جهت رفع مشکلات تله کابین و تعیین تکلیف سهام شهرداری تاکید کرد و گفت: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی رونق اقتصادی و توسعه شهری را به دنبال دارد.

در ادامه این بازدید شهردار همدان نیز دهکده توریستی گردشگری تله کابین گنجنامه را برند و آبروی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دانست و گفت: شورا و شهرداری به دنبال سهام این شرکت نیست بلکه هدف رونق اقتصادی و رفع مشکلات این بخش خصوصی است.

سید مصطفی رسولی با اشاره به اینکه تله‌کابین گنجنامه همدان نیازمند حمایت مدیریت استان و شهر است تصریح کرد: شورا و شهرداری شاهد فعالیت و زحمات این شرکت بوده و تاکنون این مجموعه گردشگری را حمایت کرده و حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

 
بزرگترین غار آکواریوم,همدان,دهکده گنجنامه,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih
بزرگترین غار آکواریوم,همدان,دهکده گنجنامه,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

دیدگاه شما

آخرین اخبار