23. دى 1395 - 0:18   |   کد مطلب: 14750
کار آفرینی زن و شوهر همدانی برای زنان خانه دار:
عشق و محبت زمینه ساز کسب و کار پر رونق
بانوی کارآفرین همدانی گفت: اگر محیطی فراهم شود که همسران در محیط کار کنار یکدیگر قرار گیرند به سختی ها و دغدغه های کار یکدیگر آگاهی بیشتری پیدا می کنند و با صمیمیت و یکدلی بیشتر کارها را انجام می دهند.
میناکاری روی سفال, زوج کارآفرین , ایجاد اشتغال برای زنان خانه دار, بنیان خانواده, shabnamha, شبنم ها

میناکاری روی سفال, زوج کارآفرین , ایجاد اشتغال برای زنان خانه دار, بنیان خانواده

به گزارش شبنم همدان، 

خانواده یکی از مهمترین وتأثیر گذارترین نهادهای اجتماعی در هر جامعه ای است. اگر در جامعه ای بنیان خانواده ای از هم فرو بپاشد و یا سست باشد آن جامعه در مقاطع مختلف اجتماعی دچار از هم گسیختگی ومشکلات فراوان می شود زیرا شکل گیری شخصیت انسان از درون  خانواده شروع می شود. در بسیاری از خانواده ها زنان با بهره گیری از درایت خود در بهبود اقتصاد خانواده سهیم هستند. بسیاری از زنان جوان جامعه ما به اشتغال به عنوان پشتوانه ای برای تحکیم خانواده وآینده مالی نگاه می کنند. و برخی از آنها با کارآفرینی ضمن کسب درآمد و کمک به اقتصاد خانواده با ترویج این کار و ایجاد فرصت شغلی برای دیگران  در حد توان خود به اقتصاد جامعه کمک می کنند. در شهر همدان بسیاری از بانوان با توجه به ظرفیت شهر با روی آورن به صنایع دستی هم درآمد زایی دارند و هم کارآفرینی می کنند.

معصومه بهمنی بانویی است که در کنار همسر خود و دوش به دوش وی کار می کند و کار می آفریند. این زوج کارآفرین در کنار یکدیگر به صنایع دستی روی آورده اند و کارهای هنری زیبا خلق می کنند. مینا کاری یکی از صنایع دستی پرطرفدار همدان است که این زوج به آن پرداخته اند.

این بانوی کارآفرین درباره شروع فعالیت هنری خود وانجام کار خانوادگی می گوید : در گذشته زنان ومردان در کارها هم گام یکدیگر و در کنار هم قدم بر می داشتند. اما امروزه مرز بندی هایی برای کار  زنان و مردان ایجاد شده است در حالی که اگر محیطی فراهم شود که همسران در محیط کار کنار یکدیگر قرار گیرند به سختی ها ودغدغه های یکدیگر آگاهی بیشتری پیدا می کنند و با صمیمیت و یکدلی بیشتر کارها را انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: کار خانوادگی موجب می شود زن و شوهر بیشترقدر کنار هم بودن را بدانند و به میزان امکانات مالی خانواده آگاه  شوند.

وی در مورد کار خانوادگی خود گفت: همسرم کار طراحی و سیاه قلم  و رنگ آمیزی بر روی سفال را انجام می دهد، همکاری من با همسرم از زمانی شروع شد که دخترم ملیسا تازه به دنیا آمده بود. آن زمان همسرم برای کمک در کارهای منزل و نگهداری ملیسا، بیشتر کارهایش را به خانه انتقال داد و من از نزدیک با کار او آشنا شدم  برای همین علاقمند شدم که با او در انجام کارهایش مشارکت داشته باشم  و از او در خواست کردم کار میناکاری را به من هم آموزش دهد ابتدا سخت بود ولی  با پشتکار و دقتی که داشتم وهمچنین صبر وحوصله ای که همسرم  به کار بست خیلی سریع یادگرفتم واز دوسال پیش کار مینا کاری را به صورت حرفه ای انجام می دهم  .

از او می پرسم چه چیزی باعث شد که  فکر کار آفرینی برای زنان خانه دار به ذهن شما خطور کند؟

 اولین عامل رونق کسب و کار دونفره ما بود. از وقتی سفارش کارهای مینا کاری که  همسرم می گرفت به مرور زمان بیشتر شد تصمیم گرفتیم آموزش میناکاری را هم در برنامه کاریمان قرار دهیم.  من همزمان  با تکمیل آموزشهای مینا کاری و آموزش دادن به  بانوان خانه دار را هم آغاز کردم. تعداد بسیاری از بانوان خانه دار در کارگاه ما میناکاری را یاد گرفتند.

از وی در مورد ایجاد اشتغال برای افراد و کم و کیف ان سوال کردم. در پاسخ گفت: در حال حاضر بیش از ده  نفر خانم خانه دار برای ما کار انجام می دهند و کارگاه کوچک خانوادگی ما همزمان با آموزشِ گرفتنِ سفارش و شغل, درآمد  را هم برای آنها تضمین می کند. روال کار ما به این نحو است که  خانم ها در کارگاه آموزش می بینند وبعد سفال طراحی شده را در منزل خودشان رنگ آمیزی می کنند و برابرمیزان کاری که انجام می دهند دستمزد دریافت می کنند .

بهمنی درباره انجام کار هنری در داخل منزل کنار همسر ودخترش می گوید :همسر ودخترم بزرگترین نعمت خدا برای من هستند و افتخار می کنم همسری مهربان و دختری سالم وشیرین زبان دارم. همسرم در زمان انجام کار بسیار جدی و دقیق است هر روز سعی می کنم ظرافت بیشتری در انجام کارهای هنری از او یاد بگیرم.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار