28. دى 1395 - 12:46   |   کد مطلب: 14839
در ماده ۹۵ قانون برنامه ششم توسعه تلاش کردیم تا حمایت از زنان سرپرست خانوار شکل قانونی به خود گیرد تا بتوانیم اعتبارات آن را در بودجه‌های سالانه لحاظ کنیم براین اساس با شناسایی زنان سرپرست خانوار، سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد تا به محض آنکه فردی بی‌سرپرست شود بلافاصله در این سامانه ثبت شود و اقدامات حمایتی صورت گیرد.
حمایت از زنان بی سرپرست,زهرا ساعی,آسیب‌های اجتماعی,زنان سرپرست خانوار,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان ، آرمان زنان به نقل از خانه ملت نوشت : زهرا ساعی با یادآوری تصویب ماده ۹۵ لایحه برنامه ششم توسعه در مورد حمایت از زنان سرپرست خانوار به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی،گفت: تصویب این ماده از لایحه، نتیجه تلاشی بود که از سوی فراکسیون زنان در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار صورت گرفت.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متاسفانه آمار زنان سرپرست خانوار در دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است تا جایی که طبق آمارهای رسمی در سال ۸۵ یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد بودند و این تعداد در سال ۹۰ به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید در حالی که این افراد از هیچ گونه حمایت اجتماعی برخوردار نبودند.
وی با تاکید بر اینکه زنان سرپرست خانوار به سه گروه بی‌سرپرست، بدسرپرست و خود سرپرست تقسیم می شوند، افزود: این افراد نیاز به حمایت دارند و نباید در جامعه اسلامی رها شوند، واقعیت آن است که در کشورهای مختلف دنیا روی توانمندسازی زنان سرمایه‌گذاری می‌کنند و از ظرفیت آنها برای اقتصاد کلان کشور بهره می‌گیرند.
ساعی یادآور شد: در ماده ۹۵ قانون برنامه ششم توسعه تلاش کردیم تا حمایت از زنان سرپرست خانوار شکل قانونی به خود گیرد تا بتوانیم اعتبارات آن را در بودجه‌های سالانه لحاظ کنیم براین اساس با شناسایی زنان سرپرست خانوار، سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد تا به محض آنکه فردی بی‌سرپرست شود بلافاصله در این سامانه ثبت شود و اقدامات حمایتی صورت گیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: براین اساس تلاش داریم تا آموزش‌های لازم را به این افراد ارایه کرده تا آنها بتوانند وارد بازار اشتغال شوند در کنار آن بیمه‌ها نیز چتر حمایتی خود را برای زنان سرپرست خانوار خواهند گشود.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار