5. بهمن 1395 - 11:38   |   کد مطلب: 14953
مدیر کل سازمان کار و رفاه و امور اجتماعی اظهار داشت: زنانی که در رشته های صنایع دستی , تولید پوشاک و قالیبافی فعال هستند از معافیات بیمه برخوردارند. البته برای زنان خود اشتغال هم صحبت هایی در راستای بخشودگی بیمه انجام شده که هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

به گزارش شبنم همدان،  

خبر  برگزاری نمایشگاه  زنان خود اشتغال که قرار است درزمینهٔ پوشاک و محصولات زنان خانه‌دار خود اشتغال در ایام دهه فجر ،از دهم  تا پانزدهم بهمن ماه برگزار شود ما را بر آن داشت تا با مدیر کل سازمان تعاون , کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفتگویی داشته باشیم و  نحوه  برگزاری نمایشگاه و ایجاد بازار فروش برای بانوان خانه دار خود اشتغال را از وی جویا شویم.

شبنم ها, afkl ih, مدیره اداره کار و رفاه اجتماعی , shabnamha, شبنم همدان

 

احمد توصیفیان پور  درباره انگیزه ایجاد بازار فروش برای زنان خانه دار اظهار داشت : بیشترین دغدغه بانوان خانه دار که در داخل منزل کار آفرینی می کنند بازار فروش برای محصولاتشان است . به همین جهت  اداره کار و رفاه اجتماعی به  منظور مرتفع کردن این مشکل با برگزاری جلسات مشترک با  استانداری همدان و رایزنی با  مشاور امور بانوان استاندار در جهت ایجاد بازارچه و نمایشگاه برای زنان خانه دار اقدام کرده است.

وی در خصوص چگونگی شناسایی زنان خود اشتغال بیان داشت: سازمان کار و رفاه اجتماعی برای شناسایی بانوان کارآفرین  همکاری و هماهنگی های لازم را با کمیته امداد , سازمان صنایع دستی،  اتحادیه فرش و قالیبافی , سازمان بهزیستی  و اتحادیه تولید پوشاک انجام داده است  و همچنین صندوق مهر رضا با توجه به وام هایی که برای خود اشتغالی پرداخت کرده است در شناسایی این بانوان با ما  همکاری های لازم  را انجام داده است  تا بانوان کارآفرین و خود اشتغال شناسایی شوند و از آنها برای شرکت در نمایشگاه دعوت به عمل آید .

توصیفیان یادآور شد در نمایشگاه دهه فجر غرفه ها با قیمت کمتری در اختیار بانوان خود اشتغال قرار می گیرد. وی همچنین اعلام کرد: در منطقه ششصد دستگاه و گلچهره غرفه های دائمی برای زنان خانه دار خود اشتغال اختصاص داده شده است.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه نوروزی هم خبر داد : در نظر داریم از طبقه همکف پارکینگ طبقاتی کولانج برای ایجاد نمایشگاه در نوروز جهت ارائه محصولات زنان خانه  دار استفاده نماییم .

وی همچنین با تأکید بر فضای گردشگری همدان بیان داشت: سازمان تعاون و کار و رفاه اجتماعی با توجه به موقعیت شهر همدان و اینکه نقطه اتصال استان های غربی با پایتخت است و شاهراه مواصلاتی است  در نظر دارد  بازارچه هایی در ورودی شهر برای ارائه سوغات و صنایع دستی همدان ایجاد کند برای ایجاد این بازارچه ها قرار است  با همکاری شهرداری سازه های فلزی در جاده همدان-تهران در باغ میوه شهرداری  احداث شود.

مدیر کل سازمان کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به پتانسیل های خوب همدان گفت: استان همدان به جهت موقعیت تاریخی و جغرافیایی خاص در ایام متفاوتی از سال با استقبال خوب گردشگران مواجه است  و می توانیم از این پتانسیل برای جذب گردشگر و بازار فروش  و کار آفرینی استفاده نماییم و همچنین با ارائه سوغات و محصولات هر شهر گردشگران را با جاذبه های گردشگری استان آشنا کنیم . به عنوان مثال در ملایر دو بانوی خانه دار کار قلم زنی بر روی شیشه را انجام می دهند و برای فروش محصولات خود از طریق اصفهان اقدام می کنند در حالی که  اگر بازارچه  در ورودی شهر همدان  دایر شود می توانند محصولات خود را در این بازارچه ارائه دهند .

توصیفیان افزود :یکی دیگر از امکاناتی که بانوان خود اشتغال می توانند از آن بهره بگیرند استفاده از فضای مجازی اینترنت است. طبق تفاهم نامه ای که  بین وزارت خانه تعاون و کار و رفاه اجتماعی و سایت شیپور برقرار شده است بانوان خانه دار خود اشتغال می توانند برای فروش کالا از طریق سایت شیپور اقدام و مقرر شده است این سایت خدمات خود را به صورت رایگان ارائه دهد و بنکدارانی که از این سایت دیدن می کنند می توانند محصولات مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهند.

وی همچنین خطاب به بانوانی که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند و بازاری برای فروش محصولاتشان ندارند و قصر استفاده از تسهیلات اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی  را دارند گفت:اولین اقدام بانوان خانه دار گرفتن مجوز از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی . وی خاطر نشان کرد اخذ مجوز از این اداره هیچ هزینه ای را برای بانوان درپی نخواهد داشت .  اما بانوانی که مواد غذایی تولید می کنند چون با بهداشت و سلامت جامعه در ارتباط  هستند  باید علاوه بر سازمان تعاون و کار و رفاه اجتماعی  از اداره بهداشت هم مجوز داشته باشند.

توصیفیان در پایان در خصوص حق بیمه زنان خود اشتغال  گفت:  زنانی که در رشته های صنایع دستی , تولید پوشاک و قالیبافی فعال هستند از معافیات بیمه برخوردارند. البته  برای زنان خود اشتغال هم صحبت هایی در راستای بخشودگی بیمه  انجام شده که هنوز به مرحله اجرایی نرسیده  است.

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 
شبنم ها , afkl ih, کارآفرینی زنان, shabnamha.ir, زنان خانه دار

دیدگاه شما

آخرین اخبار