18. بهمن 1395 - 12:25   |   کد مطلب: 15193
توهین به اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی;
سلطنت طلبان خارجه نشینی که کاسه داغ تر از آش شدند
«امید دانا» سرکرده سلطنت‌طلبان شمال اروپا که سالهاست با حمایت دولت سوئد و سرویس جاسوسی آمریکا در شهر استکهلم روزگار می‌گذراند، به خانم علیدوستی و آقای فرهادی شدیداً توهین کرد و آنها را مزدور جمهوری‌اسلامی نامید.
توهین سلطنت‌طلبان,رئیس جمهور آمریکا,امید دانا,سرکرده سلطنت طلبان,اصغر فرهادی,ترانه علیدوستی,توهین,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان ، راه دانا به نقل از انقلاب نیوز نوشت : انتشار قوانین جدید اقامت و ویزا توسط رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بازتاب بسیاری در رسانه‌های خارجی و ایرانی داشته است. در این مدت بسیاری از ایرانیان و بخصوص چهره‌های مطرح به این اقدام تبعیض‌آمیز دولت آمریکا واکنش نشان دادند و آن را نادرست دانستند.

در این میان، دو نفر از چهره‌های مطرح سینمای ایران، در واکنش به اقدام نژادپرستانه دولت آمریکا در ممنوعیت ورود اتباع چند کشور اسلامی ازجمله ایران به خاک آمریکا، با وجود داشتن دعوت برای شرکت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۷ ، از سفر به آمریکا امتناع کرده تا اینگونه اعتراض خود به دولتمردان آمریکایی را نشان دهند.

 

تنها انتقادات «اصغر فرهادی» کارگردان معروف ایران و «ترانه علیدوستی» بازیگر ایرانی از سیاست‌های دولتی آمریکا و لغو سفرشان به آمریکا کافی بود تا جریان سلطنت‌طلب خارج‌نشین کاسه داغ‌تر از آش شود و رگ گردنش بیرون بزند و در حمایت از رئیس جمهور آمریکا سینه چاک دهد.

«امید دانا» سرکرده سلطنت‌طلبان شمال اروپا که سالهاست با حمایت دولت سوئد و سرویس جاسوسی آمریکا در شهر استکهلم روزگار می‌گذراند، به خانم علیدوستی و آقای فرهادی شدیداً توهین کرد و آنها را مزدور جمهوری‌اسلامی نامید.

این سلطنت‌طلب فعال در فتنه سال ۸۸ که با وجود دستگیری و زندانی‌شدن مورد عفو قرار گرفت، پس از آزادی دست از اقدامات ضدایرانی و ضداسلامی برنداشت و در خارج کشور به یکی از تندروترین فعالان اپوزیسیون تبدیل شد که جز خود دیگران را قبول نداشت و حتی همین رفتارهای رادیکال او سبب شد تا از سوی رقبای خود به ارتباط با ایران متهم شود.

«امید شریفی دانا» با عصبانیت از حضور ایرانیان در خارج از کشور، گفت: “ما از دست مسجد و حسینیه و اسلام از ایران خارج شدیم و فکر کردیم در اروپا و آمریکا از دست این اسلامی‌ها راحت می‌شویم، اما اینها آمدند و اینجا را هم دارند می‌گیرند و هر سال مراسم محرم و سفر برگزار می‌کنند در همین شهر استکهلم و هم اینجا را دارند و هم راحت به ایران سفر می‌کنند و این ما هستیم که در نزدیکی قطب جنوب گرفتار شدیم …”

 

این عنصر اپوزیسیون مقیم سوئد که چندی دیگر با حمایت سرویس‌های آمریکایی به این کشور مهاجرت می‌کند، بدون آنکه سوادی درباره سینما داشته باشد، با توهین به «ترانه علیدوستی» و «لیلا حاتمی» دو بانوی سینمای ایران، ادعا کرد که این دو نفر بازیگری بلد نیستند و مانند مرده‌ها بازی می‌کنند.

این سلطنت‌طلبِ فراری به «اصغر فرهادی» هم حمله کرد و فیلم اخیرش را بسیار ضعیف و ابتدایی دانست که ارزش دیدن ندارد و گفت: “شما غلط می‌کنی که مراسم اسکار را تحریم می‌کنی … دولت آمریکا حق دارد تا جلوی شماها را بگیرد …”

همچنین «امید دانا» که این روزهای به‌شدت از تاثیر مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» بر مردم ایران عصبانی است، با توهین و فحاشی به «محمدرضا شریفی‌نیا» یکی از بازیگران اصلی این سریال، او را “جرثومه فساد” ، “چندش‌آور” و “مایع ننگ” نامید که در انقلاب‌اسلامی علیه رژیم پهلوی هم حضور داشت.

این سلطنت‌طلب با اعتراف به اینکه برخی از مخالفان رژیم پهلوی تنها به دلیل سخن گفتن به زندان ساواک می‌ افتادند، با پرداختن به زندگی خصوصی آقای شریفی‌نیا، سعی کرد از این بازیگر انتقام بگیرد.

«امید دانا» همچون بازماندگان لب‌گور و کهنسال رژیم پهلوی، کل مردم انقلاب ایران را به حداکثر ۲۰۰ هزار نفر تقلیل داد و ادعا نمود که مردم ایران طرفدار حکومت پهلوی بودند! البته این ضدانقلاب فراری که با چشم‌های کورش تظاهرات میلیونی مردم ایران در تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ را هم ندیده، در ادامه سخنانش گفت اگر اکثریت مردم ایران طرفدار رژیم پهلوی بودند، اما چرا کسی در برابر انقلابی‌ها نیاستادند!

 به هر حال، آشفتگی سلطنت‌طلبان در برابر منتقدان رئیس جمهور آمریکا که خود او را شبیه به «محمدرضا پهلوی» می‌دانندو در حمایت از عملکرد ترامپ سینه چاک می‌کنند، نشان‌دهنده وابستگی و مزدوری این جریانِ مخالف جمهوری‌اسلامی برای آمریکایی‌ها است. آنهم در زمانی که افرادی مانند «امید دانا» در دوران صدارت ترامپ، در پی مهاجرت به آمریکا و گسترش فعالیت‌هایشان هستند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار