20. بهمن 1395 - 4:09   |   کد مطلب: 15227
پیشنهاد کتابداران برای معرفی کتاب های تقریظ شده از سوی رهبر به مردم
برگزاری نشست کتابخوان و جلسات نقد گام هایی در جهت ترغیب مخاطبین
به گفته کتابداران، یکی از موثر ترین راه های معرفی این آثار برگزاری نشست های کتابخوان است . در این نشست ها هریک از افراد کتابهایی را که مطالعه کرده اند به سایرین معرفی می کنند و سایرین با کتاب ها آشنا می شوند .
شبنم ها, shabnamha, سمیه ابراهیمی, کتابدار, afkl ih, shabnamha.ir

به گزارش شبنم همدان،  ، تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب های وقتی مهتاب گم شد ,گلستان یازدهم و دختر شینا، رویداد فرهنگی مهمی است که پتانسیل های استان همدان را در بخش فرهنگی نشان می دهد. این رویداد فرهنگی ارتباطی تنگاتنگ با نهاد کتابخانه های عمومی همدان دارد. چرا که همت و همکاری این نهاد می تواند در معرفی کتاب های تقریظ شده نقشی مؤثر داشته باشد.

کتابداران در تعامل با اهل مطالعه هستند و می توانند نیازها و پتانسیل های این گروه را به خوبی برآورد کنند و از این رو در مورد کتاب های تقریظ شده  با دوتن از کتابدارن شهر همدان گفتگو کردیم واز آنها پرسیدم برای معرفی این آثار به مخاطبین چه راهکاری ارائه می دهند.

 علی حسین نسرین دوست یکی از کتابداران خوش ذوق همدانی پاسخ داد : یکی از موثر ترین راه های معرفی این آثار برگزاری نشست های کتابخوان است . در این نشست ها هریک از افراد کتابهایی را که مطالعه کرده اند به سایرین معرفی می کنند و  سایرین با کتاب ها آشنا می شوند .

وی گفت: نشست ونقد کتاب  تبلیغ بسیار خوبی برای این آثار است و می تواند در ایجاد علاقه به مطالعه این کتاب ها بسیار موفق باشد و این تسلسل همچنان ادامه پیدا می کند .

نسرین دوست در مورد استقبال مخاطبین از این کتاب ها گفت: با وجود اینکه متاسفانه من موفق به مطالعه هیچ یک از کتاب ها نشد ه ام  می توانم بگویم کتاب دختر شینا بسیار جذاب و پرطرفدار است زیرا مراجعه کنندگان ما در کتابخانه از کتاب دختر شینا خیلی استقبال می کنند ، به طوری که این کتاب اغلب امانت است .

سمیه ابراهیمی یکی دیگر از کتابداران است که  در پاسخ به اینکه کدامیک از این کتاب ها را خوانده است می گوید من کتاب دختر شینا رامطالعه کرده ام . این کتاب بسیار روان و دلنشین است و حوادث زندگی همسر شهید ستار ابراهیمی را به زیبایی ترسیم کرده است و کتابی بسیار خواندنی از خانم ضرابی زاده است

ابراهیمی نیز برای معرفی هر چه بهتر این کتاب ها به مخاطبین کتابخانه گفت :ب رگزاری نشست های معرفی کتاب من و برگزاری جلسات نقد  با حضور نویسنده کتاب و  طرح مسابقه در ارتباط با کتاب برای مخاطبین بسیار توجه برانگیز است و میتواند این گنجینه های فرهنگی را به خوبی معرفی کرده و ظرفیت های استان را به مردم بشناساند.

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار