22. بهمن 1395 - 9:07   |   کد مطلب: 15271
یک متخصص شبکیه عنوان کرد: با رعایت رژیم غذایی مناسب و تزریق دارو از افزایش تاثیر بیماری دیابت بر چشم جلوگیری کنید.
دیابت,تاثیر دیابت بر بینایی,ماکولاپاتی دیابتی,رژیم غذایی,بیماری های چشمی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رضا فخیری متخصص شبکیه؛ با بیان اینکه بیماری دیابت به دلیل تولید انسولین در بدن ایجاد می شود، گفت: با تشخیص زود هنگام دیابت می توان از بروز بیماری های چشمی بخصوص نابینایی افراد جلوگیری کرد.
 
وی با اشاره به اینکه دیابت به مرور زمان پیشرفت می کند، اظهار داشت: این عارضه بر بروز آب مروارید، آب سیاه، از بین رفتن عروق داخل کره چشم و در نتیجه بینایی تاثیر گذار است.
 
به گفته فخیری، به دلیل تاثیر دیابت بر بینایی، در زمان کاهش بینایی می توان به بروز این عارضه پی برد. 
 
این متخصص شبکیه به رتینوپاتی دیابتی اشاره کرد و افزود: دیابت باعث نشت سرم و خون رگ های شبکیه می شود که همین عامل باعث نفوذ سرم به شبکیه می شود و تاری دید را ایجاد می کند.
 
این متخصص شبکیه با اشاره به اینکه در زمان بروز دیابت استفاده از عینک در بینایی تاثیری نداری، تصریح کرد: بروز بیماری چشمی در جوانانی که از روز اول به بیماری دیابت خود پی ببرند 6 الی 11 سال زمان می برود.
 
وی با بیان اینکه افراد مبتلا به دیابت باید حداقل هر سال دو بار به متخصص چشم پزشکی مراجعه کنند، افزود: 5 الی 10 درصد بیماران دیابت مبتلا به رتنوپاتی هستند.
 
فخیری با تاکید بر اینکه در ماکولاپاتی دیابتی، دید چشم مورد هدف قرار می گیرد، بیان کرد: در این نوع بیماری افراد نوشته های ریز و تصاویر با فاصله دور را نمی بینند.
 
به گفته این متخصص شبکیه، تغییرات غیرطبیعی بر افزایش بیماری دیابت و آسیب به عدسی چشم تاثیر بسزایی دارد.
 
وی یادآور شد: با انجام لیزر، تزریق دارو و رعایت رژیم غذایی مناسب از افزایش تاثیر بیماری دیابت بر چشم جلوگیری کنید.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار