12. دى 1396 - 16:16   |   کد مطلب: 20194
دارویی که برای مقابله با بیماری دیابت نوع دوم به کار گرفته شده، قابلیت شگفت انگیز دیگری هم دارد و می توان از آن برای مقابله با کاهش حافظه و بهبود وضعیت مبتلایان به آلزایمر استفاده کرد.
آلزایمر,دیابت,درمان آلزایمر,زوال عقل,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : داروی یادشده می تواند اثرات خطرناک برخی بیماری های مربوط به اعصاب مغز را هم از بین ببرد.

محققان دانشگاه لنکستر انگلیس می گویند استفاده از این دارو نتایج بسیار امیدوارکننده ای داشته و باعث کاهش مرگ مولکول های یک نوع پروتئین حیاتی سلول های مغز شده است و این تحول می تواند منجر به یافتن یک روش درمانی جدید برای مقابله با بیماری زوال عقل شود.

داروی یادشده با ترکیب سه داروی مختلف که برای درمان دیابت نوع دوم به کار می رود، حاصل شده است. بیماری دیابت نوع دوم معمولا با تزریق انسولین مهار می شود. انسولین هورمونی است که در بدن افراد مبتلا به دیابت به اندازه کافی ترشح نمی شود تا میزان قند خون آنها تنظیم و کنترل شود.

سه دارویی که به این منظور ترکیب شده اند GLP-۱، GIP  و  glucagonنام دارند و در حال حاضر با موفقیت بر روی موش ها آزمایش شده اند و تاثیر آنها در مقابله با فراموشی و به خصوص کاهش از بین رفتن سلول های عصبی به اثبات رسیده است.

یاهونیوز

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار