26. بهمن 1395 - 12:01   |   کد مطلب: 15357
دبیر کنگره سراسری شعر فاطمی اعلام کرد : اولین کنگره سراسری شعر فاطمی با هدف انتخاب اشعار فاخر فاطمی و کشف استعدادهای نوظهور در همدان برگزار می شود.
شبنم ها, shabnamha,  کنگره سراسری شعر فاطمی , afkl ih, shabnamha.ir

برگزاری  کنگره سراسری شعر فاطمی در استان همدان

به گزارش شبنم ها، نشست خبری دبیر کنگره سراسری شعر فاطمی در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی با حضور سید عباس صدر الدینی و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست خبری دبیر کنگره سراسری شعر فاطمی از رونمایی دو اثر شعر آئینی دیوان محجوب  و برگزیده کنگره اشعار فاطمی در روز پنج شنبه با حضور سخنران کشوری آقای قنبری و سخنران تخصصی ، استاد خیاطان،  خبر داد.

صدر الدینی درارتباط با کنگره سراسری شعر فاطمی عنوان کرد : اولین کنگره سراسری شعر فاطمی در همدان با هدف انتخاب اشعار فاخر فاطمی و کشف استعدادهای نوظهور برگزار می شود.

وی افزود: در شناسایی استعدادهای نوظوهر اگر اشعاری دیده شوند که  قابلیت ادامه راه را داشته باشند از شاعران آنها حمایت می شود و اگر قابلیت ادامه نداشت از آنها اغماض می کنیم. همچنین از افرادی که توانایی مالی برای چاپ اثارشان را ندارند ولی استعداد خوبی داشته باشند درچاپ آثار آنها را حمایت می کنیم .

وی درباره مزیت های دیگر این کنگره افزود : دعوت از سخنران کشوری جهت هم تراز کردن استان های مختلف  وبرقراری پل ارتباطی بین شاعران شهرهای مختلف و رفتن به سمت شعر مطلوب از مزایای این کنگره است

صدر الدینی دباره فراخوان  آثار وجمع آوری  آنها گفت : فراخوان کنگره سراسری شعر فاطمی یک فراخوان سراسری در کشور بود که در آن 300 اثر از 80 شاعر جمع اوری شد.

وی اعلام کرد:  بیشترین آثار ارسالی متعلق به دانشجویان است و آثار به چاپ رسیده بیش از 100اثر است داوری آثار به عهده سید مهدی فاخر ,محمد پیله ور است و بیشتر آثار ارسالی مربوط به شهرهای شمالی کشور است   .

صدر الدینی درباره برندگان آثار وجوایز آنها نیز تصریح کرد :جوایز به گونه ای تقسیم بندی شده است که همه افراد را در بربگیرد به عنوان مثال هم آثار دانشجویی , دانش آموزی , حوزوی , آزاد و تعداد افراد ممتاز به لحاظ تفکیک جنسیتی کاملا برابر است نفرات برتر اول مبلغ500000هزار تومان کمک هزینه عتبات عالیات و نفرات دوم 300000 هزار تومان کمک هزنیه مشهد و نفرات سوم 200000 کمک هزینه قم دریافت خواهند کرد.

وی درباره استاد محجوب همدانی اظهار داشت : مرحوم شبانعلی شاکر با تخلص محجوب از مداحان استان قدس ابا عبدالله (ع) واز شاعران تاثیر گذار مذهبی است که در زمان حیاتش قسمتی از اثارش را به چاپ رساند. پس از 22سال از وفا ت وی، در کنگره پیر غلامان در استان همدان قسمتی از اثارش به توزیع بین پیر غلامان رسید و امتیاز این امر این بود که بین پیر غلامان نه تنها ایران بلکه سایر کشورهای اسلامی نیز توزیع گردید در روز پنج شنبه نیز در کنگره سراسری شعر فاطمی  از دیوان محجوب همدانی رونمایی می شود .

انتهای پیام / 

 کنگره سراسری شعر فاطمی  کنگره سراسری شعر فاطمی  کنگره سراسری شعر فاطمی  کنگره سراسری شعر فاطمی  کنگره سراسری شعر فاطمی  کنگره سراسری شعر فاطمی  کنگره سراسری شعر فاطمی  کنگره سراسری شعر فاطمی  کنگره سراسری شعر فاطمی  کنگره سراسری شعر فاطمی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار