29. بهمن 1395 - 8:27   |   کد مطلب: 15410
با خوردن این موادغذایى غنى از پروبیوتیک استرس را از خودتان دور کرده و خوابى عمیق و شیرین را تجربه کنید.
موادغذایی پروبیوتیک,بهبود الگوی خواب,تنش های روزمره,استرس,باکتری های مفید روده,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : نوشیدنی ها و دسرهای پروبیوتیک و شکلات ها در رژیم غذایی به دلیل فواید زیاد آن ها برای سلامتی بدن مانند سم زدایی، انرژی و سلامت دستگاه گوارش طرفداران زیادی پیدا کرده است.
 
پروبیوتیکها در اصل الیاف غیر قابل هضمی هستند که باکتری های خوب روده را افزایش می دهند، در یک مطالعه جدید، نشان داده شده که با خوردن مواد غذایی پروبیوتیک در شب این الیاف می تواند به مشکلات خواب مربوط به استرس کمک کرده و در نتیجه خواب راحتی داشته باشید.
 
موادغذايى مانند موز، پیاز، سیر، تره فرنگی، مارچوبه، کنگر فرنگی، سویا و گندم و برخى ماست ها غنى از پروبيوتيك هستند.
 
دانشمندان دانشگاه کلرادو در طول تحقیقات خود برای رسیدن به نتیجه و حصول اطمینان از آن، چند هفته به موش های آزمایشگاهی غذاهای پروبیوتیک دادند و داده های بدست آمده را با موش هایی که در این مدت غذای پروبیوتیک نخوردند مقایسه کرده و دریافتند که موش هایی که غذاهای پروبیوتیک مصرف کرده بودند اختلالات روده ای را تجربه نکردند و زودتر از بقیه به خواب رفته والگوهای خواب سالمی داشتند.
 
این مطالعه جدید نشان می دهد که غذاهای پروبیوتیک می تواند به کاهش استرس و از بین بردن باکتری های مقاوم به درمان روده کمک کند.
 
در روند این تحقیق به موش ها استرسی حاد معادل یک حمله حاد استرس زا برای انسان مانند تصادف اتومبیل یا مرگ یک دوست وارد شد ومشخص شد که با مصرف پروبیوتیک این استرس تا حد زیادی کم شده و موش ها خواب آرامتری را تجربه کردند.
 
این تیم تحقیقاتی پس از نتیجه فاز حیوانی پژوهش و نتایج مثبت آن، فاز انسانی تحقیقات را شروع کرده اند و به دنبال این موضوع هستند که آیا موادغذایی پروبیوتیک به انسان در محافظت و بازیابی میکروفلور روده و بهبود الگوهای خواب طبیعی پس از یک رویداد استرس زا کمک می کند یا نه؟ 
 
زيرا انسان ها اكنون با ماشينى شدن زندگى در معرض تنش های روزمره و استرس های زیادی مانند مشکلات کار و حوادث ناراحت کننده هستند كه خواب آرام را از چشمان آن ها ربوده كه با اثبات تاثير پروبوتيك ها اميدهاى بسيارى به وجود مى آيد.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار