29. بهمن 1395 - 20:03   |   کد مطلب: 15418
داشتن کیک مسطح یکی از مشکلاتی رایج در پخت کیک است. معمولاً در پخت کیک با روش های مختلف، با کیکی با سطح برآمده و گنبدی شکل مواجه می شویم. الیته این برآمدگی طبیعی است و هیچ تأثیر بدی در کیفیت یا طعم کیک ندارد. حتی گاهی اوقات به ویژه در کیک های لوف مانند که شبیه به نان هستند باعث زیبایی بیشتر هم می شود. اما گاهی ترجیح می دهیم سطح کیکمان صاف باشد. مخصوصاً اگر قصد لایه لایه کردن و تزیین کیک را داشته باشیم.
آموزش,کیک,کیکی با سطح صاف,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایران کوک : یک راه ساده که همه با آن آشنا هستیم این است که سطح کیک را با چاقو ببریم و بدین ترتیب به سطح صاف مطلوبمان دست پیدا کنیم. اما ممکن است با چاقو کیک کاملاً صاف نشود و به هر حال ممکن است مایل باشیم کیک را زخمی نکنیم. برای پختن کیک مسطح هم راه هایی وجود دارد.

 

روش اول:

اول از همه باید بدانیم دلیل گنبدی شدن کیک این است که معمولاً دور کیک زود تر از وسط آن پخته می شود، یعنی سطح دور کیک زود تر سخت و خشک می شود و جایی برای پف کردن ندارد و در نتیجه تنها وسط آن پف می کند. بنابراین یکنواخت بودن دمای فر و سرعت کمتر پخت به این روند کمک می کند. مثلاً اگر دستور کیک دمای فر را 180 درجه سانتیگراد تعیین کرده می توانیم از دمای 150 درجه استفاده کنیم و در عوض زمان پخت را بیشتر کنیم. البته حتماً باید مراقب باشیم بیش ازحد کیک را در فر نگه نداریم.

 

روش دوم:

روش دیگری که می توانیم از آن برای دست یافتن به کیک مسطح استفاده کنیم، این است که از نوارهای حوله ای استفاده کنیم. برای این کار تنها احتیاج به  یک حوله تمیز داریم. حتی می توانید از حوله های آشپزخانه قدیمی استفاده کنید. به این ترتیب که حوله را به شکل نوارهایی به عرض قالب کیک ببرید، یکی از نوارها را مرطوب کنید و دور قالب کیک ببندید. برای محکم کردن آن می توانید از سنجاق قفلی استفاده کنید. خنکی و رطوبت حوله مانع از پخت سریع دور کیک و برآمده شدن وسط آن می شود.

 

نکته: برای زیبایی بیشتر سطح کیک، قبل از قرار دادن خمیر کیک در فر، یکی دو بار قالب را به آرامی روی سطح صافی بکوبید تا حبابهای روی خمیر از بین برود.

 

 

آموزش,کیک,کیکی با سطح صاف,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

دیدگاه شما

آخرین اخبار