7. اسفند 1395 - 12:20   |   کد مطلب: 15523
چندی پیش خبرگزاری فارس از مدرسه منطقه دیزج که توسط انجمن اولیا و گروه خیرین معرفی شده بودند و وضعیت بسیار بد داشت بازدید کرد و گزارشی مفصل از کمبودها و کاستی‌های این دو مدرسه را به جامعه منتقل کرد. از طریق مسئولان مربوطه نیز علت این کاستی‌ها و یا ارائه راه حل برای رفع مشکلات پیگیری شد که متأسفانه تا به امروز اقدامی صورت نگرفته است.
مدارس محروم,همدان,گروه خیریه دست خدا,آموزش و پرورش همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

گروه خيريه «دست خدا» التيامي شد بر درد دردمندان مدارس محروم همدان

 

مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : چندی پیش خبرگزاری فارس از مدرسه منطقه دیزج که توسط انجمن اولیا و گروه خیرین معرفی شده بودند و وضعیت بسیار بد داشت بازدید کرد و گزارشی مفصل از کمبودها و کاستی‌های این دو مدرسه را به جامعه منتقل کرد. از طریق مسئولان مربوطه نیز علت این کاستی‌ها و یا ارائه راه حل برای رفع مشکلات پیگیری شد که متأسفانه تا به امروز اقدامی صورت نگرفته است.

گویا قرار نیست مشکلات ریز و درشت این شهر و کشور توسط مسئولان پیگیری و حل شود بلکه باید همیشه و همه جا گروه خیرین به میدان بیایند و مشکل خود مردم توسط خودشان و بدون چشم‌داشتی از مسئولان حل شود؛ جالب‌تر آنکه این مدیران در پایان سال کار خود روزمه‌هایی سنگین و پرپیمانی را ارائه می‌دهند که انگشت به دهان می‌مانی که این اقدامات و برنامه‌ها در حوزه شهری و رفع معضلات کجا و کی انجام شده است که مردم ساکن در این شهر اطلاعی ندارند و وضع مردم مثل سابق است، بهتر که نشده، هیچ؛ بلکه بدتر نیز شده است.

آنقدر وضع مدرسه اسفناک و پر از درد بود که دل گروه‌هایی از خیرین را به درد آورد و آنها به تلاش و تکاپو افتادند تا با دستان گرم و در حد بضاعت خود کارهایی را انجام دهند تا شاید لبخندی را بر لبان این کودکان معصوم و برچسب‌خورده پایین شهری بنشانند.

کودکانی که از داشتن خانواده خوب و سالم،‌ سرپناهی امن و گرم،‌ غذایی مفید و کافی،‌ لباس مناسب فصل،‌ لوازم‌التحریر زیبا،‌ کفش گرم برای زمستان به جای دمپایی، داشتن تفریحی کوچک در حد یک تولد سالانه و حتی گرفتن جایزه‌ای کوچک بابت درسی که با هزاران سختی و کاستی می‌خوانند اما نمرات خوبش در کارنامه‌ هایشان چون خورشید می‌درخشد‌، محرومند و دل هر انسانی دردمندی را می‌رنجاند و اشک را در چشمانشان جاری.

وقتی به این مناطق و مدارس شهر پا می‌گذاری و وضع زندگی و مدرسه‌ها را می‌بینی از خود خجالت می‌کشی که در چه رفاهی و با چه اسرافی زندگی می‌کنی و فرزندت در چه آرامشی درس می‌خواند و آسوده سر به بالش می‌گذاری.

گروه خیریه «دست خدا» با مدیریت خانم ـ پ.ط ـ گروهی از مردمان خیر و مهربانی است  که مدت‌هاست با درد مردم این کوچه و خیابان پایین شهر آشنا هستند و پای رنج‌نامه‌های آنها نشسته و سعی کرده‌اند با توانی بیش از تصور به رفع مشکلات بپردازند آن هم بدون چشمداشتی از خلق خدا که تنها با خدای خود معامله کرده‌اند.

این گروه خیریه کارهای متنوعی برای نشاندن خنده بر روی لب این فرشتگان معصوم و کاشتن دانه شادی در قلب آنها انجام دادند که این کودکان تصور نکنند همه مردم این شهر در خوابند و کسی به یاد آنها نیست و یا فراموش شده‌اند، زیرا به خوبی می‌دانند که اگر با این تفکر بزرگ شوند شاید برخی از آنها در آینده انتقام خود را از جامعه مرفه بگیرند؛ موضوعی که نظر کارشناسان حوزه اجتماعی و جامعه‌شناسی است.

مدیر گروه خیریه «دست خدا» در همین راستا به خبرنگار فارس گفت: گروه ما تصمیم به تهیه تغذیه برای بچه‌های مدرسه گرفت و در هفته برای آنها تغذیه برده می‌شود که  آنها با شکمی سیر سر کلاس حاضر باشند و دیگر دغدغه شکم خالی را نداشته باشند.

وی افزود: برای آنها کاپشن و کفش مناسب تهیه شد و نیز با شناسایی برخی از خانواده‌ها که وضعی بسیار ضعیف داشتند سبد غذایی تهیه و در اختیارشان قرار گفت.

وی با اشاره به اینکه کودکان از گرفتن جایزه تحت هر عنوانی لذت می‌برند ادامه داد: به کمک دیگر خیرین گروه لوازم‌التحریرهای زیبا و شکیلی برای دو مدرسه دیزج و حسن‌آباد شهرک مدنی تهیه کرده و آنها را در کمد مدارس قرار دادیم و اسمش را کمد جوایز گذاشتیم که بچه‌ها بابت نمرات درسی و اخلاقی این جوایز را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید می‌دیدید که این طفلان معصوم با چه ذوقی جوایز را دریافت می‌کردند و با چه احتیاطی آن را در کیف خود جاسازی می‌کردند. نگاهشان پر از خنده و شعف بود و این شادی آنها برای اینکه دل تنگ ما را التیام ببخشد کافی بود.

مدیر گروه «دست خدا» به تهیه لباس نو و سبد غذایی برای عید نوروز اشاره کرد و تصریح کرد: همچنین پزشک گروه خانم معصومی به مدارس رفت و بچه‌ها و خانواده‌ها را رایگان ویزیت کرد.

وی با بیان اینکه در زیر پوست این شهر وضع زندگی مردم قشر ضعیف بسیار وخیم است تأکید کرد: خانواده‌های  زیادی تحت پوشش گروه هستند و متأسفانه هر روز هم با درخواست بیشتری روبرو می‌شویم.

مدیر این گروه خیریه با اشاره به اینکه وجود این معضلات و کاستی‌ها و دردهای مردم به این شکل گسترده و پیچیده شایسته و برازنده جامعه اسلامی و ما مسلمانان با این همه تأکیدات فراوان از سوی قرآن،‌ پیامبر و ائمه(ع) نیست خاطرنشان کرد: به نظر مسئولان برنامه‌ای مدون و اصولی در حوزه‌های مختلف برای حل مشکلات مردم ندارند و هر روز بدتر از دیروز.

وی گفت: امیدواریم روزی برسد شاهد عدالت اجتماعی در تمام ابعاد جامعه باشیم و اصطلاح و خط قرمزی بین مردم پایین شهر و بالای شهر وجود نداشته باشد.

حال باید از مسئولان استان پرسید با توجه به وضعیت استان و آمار بالای بیکاری،‌ اعتیاد و... چند  گروه خیریه باید در سطح این شهر تشکیل شود و به حل مشکلات مردم بپردازد؟! آیا آقا و خانم مدیر در حوزه کمیته امداد‌، بهزیستی،‌ شهرداری،‌ شورای شهر و ... تنها برای لحظه‌ای کوتاه در روزها و شب‌های سرد زمستان در این مناطق به سرکشی وضع مردم پرداخته‌اند، چهره به چهره پای درد و رنج مردم نشسته‌اند و یا مهمان سفره خالی آنها شده‌اند؟

یا مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدرسه از این مدارس بازدیدی داشته‌اند و آیا کار جهادی برای رفع مشکلات مدرسه و بچه‌های معصوم کرده‌اند که اگر دلی دریایی و قلبی دردآشنا داشته باشند اما و اگرها،‌ دستورالعمل اداری و نبود بودجه نمی‌تواند بهانه‌ای برای خالی کردن شانه از مسئولیت باشد بلکه جهادی می‌شود حداقل مشکلات و وضع ظاهری مدارس را برطرف کنند که این کودکان در خانه دومشان شاد و فارغ از رنج‌ها و محنت‌های داخل خانه به تحصیل بپردازند که در میان این کودکان چه بسیار حسابی‌ها، احمدی‌روشن‌ها،‌ شهریاری‌های،‌ ... وجود دارند که فقط باید آنها را حمایت کرد.

پس چنان از آنان حمایت و برای آنان سرمایه‌گذاری کنیم که آنها را آینده‌ساز این مملکت پرورش و تربیت کنیم نه آینده خراب‌کن.

انتهای پیام/ص

مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم مدارس محروم همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان  همدان گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا گروه خیریه دست خدا

دیدگاه شما

آخرین اخبار