18. اسفند 1395 - 12:31   |   کد مطلب: 15704
یک پزشک و محقق طب‌سنتی در همدان گفت: خشکی پوست در افرادی با مزاج‌های غالب گرم و خشک و سرد و خشک شایع‌تر است.
خشکی و خارش پوست,طب سنتی,مزاج گرم و خشک,حجامت کبد,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

عوامل مؤثر بر خشکی و خارش پوست و راه های درمان آن

 

خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست  خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : جواد رمضانی به دیگر عوامل خشکی و خارش پوست اشاره کرد و افزود: عواملی چون مصرف خوراکی‌هایی با مزاج‌های گرم و خشک و سرد و خشک، قرار گرفتن در معرض آب و هوای خشک، بالا رفتن سن، ورزش و فعالیت خیلی شدید، شرایط روحی و روانی بد و فصول پاییز و تابستان نیز می‌تواند خشکی و خارش پوست را تشدید کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اخلاط در کبد تولید می‌شود و سلامتی افراد بستگی به نوع اخلاط دارد، در شرایط عمومی بیشتر اوقات مرکز تنظیم خشکی‌ها در بدن را می توان به کبد نسبت داد همچنین عملکرد کبد بستگی به نحوه مصرف مواد غذایی، خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و ادویه‌های گیاهی و ... دارد.

رمضانی پرهیز از مصرف غذاهای تند، شور، سس‌های تند، پیتزا، سرخ کردنی ، فست‌فود، غذاهای کنسروی و ... را برای درمان و جلوگیری از خشکی پوست مفید دانست و اظهار کرد: برای درمان می‌توان از آش‌های ساده چون آش جو، شیربرنج، فرنی و آبگوشت‌های ساده استفاده کرد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی همدان ادامه داد: از سبزیجات و میوه‌هایی چون کاهو، گوجه‌فرنگی، هندوانه، کدو خورشتی ، روغن‌زیتون و لیموترش نیز می‌توان برای درمان بهره جست.

مدیرعامل کلینیک مهر شهر همدان مصرف مایعات فراوان و شربت‌ها به ویژه ماءالشعیر، ورزش در حد متعادل و استحمام روزانه را موثر دانست و اضافه کرد: عرق کاسنی یا عرق شاه‌تره نیز برای افراد دارای مزاج گرم و خشک می‌تواند مفید باشد.

وی فلوس یا خرنوب هندی را در کاهش خارش پوست موثر اعلام کرد و یادآور شد: اگر فلوس ناشتا میل شود حرارت کبد را پایین آورده و رطوبت را بالا برده و تا حد زیادی جلوی خارش‌های پوستی و خشکی را می‌گیرد.

این عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی همدان خاطرنشان کرد: افراد با مزاج سرد و خشک می‌توانند از عرق کاسنی و شاه‌تره با خاک‌شیر و یا آب‌پنیر در ناشتا برای رفع خارش‌های خود استفاده کنند.

وی با اشاره به استفاده از داروها و روغن‌هایی که به صورت موضعی و ماسک در پوست ایجاد رطوبت می‌کند، افزود: ماساژ روغن‌زیتون، روغن بادام‌شیرین یا روغن گل‌بنفشه باعث افزایش رطوبت در سطح پوست می‌شود و استفاده از آن برای همه گروه‌های سنی مناسب است.

وی اضافه کرد: در بیشتر مرطوب‌کننده‌های صنعتی نیز از روغن بادام‌شیرین استفاده می‌شود و علت آن، افزایش رطوبت و کاهش خارش‌ ناشی از خشک شدن پوست بدن است.

این پزشک، ماسک عسل و روغن بادام‌شیرین را نیز برای درمان خشکی و خارش پوست مثمر ثمر دانست و اظهار کرد: برای تهیه این ماسک باید 2 تا 3 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با 3 تا 4 قاشق غذاخوری روغن بادام‌شیرین مخلوط کرد و روی حرارت گذاشت تا کمی گرم شود سپس استفاده کرد.

رمضانی برای درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان تصریح کرد: باید از میوه‌های این فصل نیز کمک گرفت؛ به عنوان مثال می‌توان از خرمالوی رسیده برای تهیه ماسک پوست استفاده کرد به طوریکه در این ماسک یک قاشق روغن‌زیتون را با خرمالو مخلوط کرده و روی پوست گذاشت.

این عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی همدان نعناع، ریحان، بابونه، رزماری، اسفناج، آویشن و زنجبیل را از گیاهانی دانست که می‌توان برای نرم کردن پوست از آن‌ها استفاده کرد و گفت: استفاده از حجامت کبد در افراد گرم و خشک از دیگر راه‌های درمان خشکی پوست است.

انتهای پیام/ص

خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست  خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست خشکی و خارش پوست مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک مزاج گرم و خشک حجامت کبد حجامت کبد حجامت کبد حجامت کبد حجامت کبد حجامت کبد حجامت کبد حجامت کبد حجامت کبد حجامت کبد حجامت کبد حجامت کبد طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی

دیدگاه شما

آخرین اخبار