19. اسفند 1395 - 20:14   |   کد مطلب: 15731
نخستین جشنواره نمایشی آیین‌های بومی استان همدان در آستانه عید نوروز با حضور اعضای کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان همدان برگزار شد.
جشنواره نمایشی,همدان,آیین های بومی,عیدنوروز,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

نخستین جشنواره نمایشی آیین‌های بومی در همدان برگزار شد

 

جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومیآیین های بومی 

 
 
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : 85 نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان شامل نقش آفرینان، کارگردانان و نویسندگان نمایشی در قالب 11 گروه در این جشنواره حضور داشتند.

خمچه آرزوها ، نقالی رستم و سهراب، چمچه خاتون، چهارشنبه سوری پر ماجرا، شال دردسر ساز،طلسم شدگان، خاطرات عید نوروز، چاه آرزوها، سه خواهران و نایاب نمایش از جمله برنامه‌های نمایشی این جشنواره استانی بود که در 2 نوبت صبح و عصر در سالن سینما کانون همدان برگزار شد.

 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان روز پنجشنبه در این آیین گفت: این جشنواره برای نخستین بار در راستای ایجاد فضای شاد و پرنشاط برای کودکان و نوجوانان و احیای سنت‌های بومی و محلی این استان با حضور 11 گروه نمایشی عضو کانون برگزار شد.
 
محمدرضا جوادی افزود: تلاش برای برگزاری این جشنواره از هشت ماه پیش در مراکز کانون استان آغاز و در نهایت این جشنواره نمایشی به صورت غیر رقابتی برای نخستین بار در استان همدان برگزار شد.
 
وی گفت: بازی های بومی به عنوان بخشی از میراث فرهنگی ایرانیان ، علاوه بر جنبه های نشاط و شادابی، پیوستگی عمیقی با شیوه زندگی و معیشت مردم در دوره های گذشته داشته و از مهم ترین اجزای فرهنگ هر شهر محسوب می شوند.
 
جوادی توجه و ارج نهادن به سبک زندگی ایرانی اسلامی را از مهمترین اهداف این جشنواره عنوان و تصریح کرد: تقویت هویت ملی و قومی، افزایش شناخت و آگاهی کودک و نوجوان، توجه به سنت‌ها و زبان مادری و ارتقای کیفی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از دیگر اهداف این جشنواره است.
 
وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری برنامه های متعددی را در سال 95 اجرایی کرد و تلاش دارد این برنامه ها را در راستای اهداف کانون در سال آینده نیز اجرایی کند.
 
در این آیین از 2 خانواده شهدای کارمند کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان به نمایندگی از هشت خانواده شهدای کارمند این اداره کل تقدیر شد.
 
همچنین در این آیین از 2 تن از فعالان نماز استان همدان تقدیر شد.
 
انتهای پیام/ص
جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی جشنواره نمایشی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومی آیین های بومیآیین های بومی کانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدانکانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدان کانون پرورش فکری همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار