22. اسفند 1395 - 12:36   |   کد مطلب: 15772
سیستم های جدید تکنولوژی نظیر گوشی تلفن همراه، اینترنت، لپ تاپ و تبلت عملکرد جنسی بدن را تخریب می کند.تکنولوژی نوین انسان را از زندگی طبیعی و سالم دور کرده و اثرات منفی بر سلامت افراد گذاشته است.
ناباروری,تکنولوژی,تلفن همراه,لوازم آرایش,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تکنولوژی نوین عامل مؤثر در ناباروری/حق مادر شدن را از زنان ایرانی نگیریم

 

ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : در عصر حاضر مشغله های کاری و تحصیلی و کمبود وقت در جوامع شهری باعث گرایش مردم به فست فودها و غذاهای آماده شده است. در کنار این مسأله کاهش تحرک به یک معضل جدی در کشور تبدیل شده لذا این معضل تاثیر حیاتی در سلامت جوانان به ویژه مادران آینده کشور دارد.

رهبر معظم انقلاب بارها سبک زندگی را بخش اساسی پیشرفت نوین اسلامی خواندند و از آن به عنوان یکی از ضروریات جامعه یاد کردند و از مسئولان خواستند که به تبیین ابعاد آن بپردازند. جای بسی تاسف است که با وجود تأکیدات مؤکد مقام معظم رهبری اقدام و عمل در خور و قابل توجهی از سوی مسئولان و نهادها برای تحقق این امر صورت نگرفته است.

*بیوتروریسم و ناباروری در ایران

در سالهای اخیر در کشور بحث «بیوتروریسم» مطرح شده مبنی براینکه برخی مواد غذایی و محصولات وارداتی باعث ایجاد ناباروری در زنان و مردان شده است. البته جای هیچ شک و تردیدی نیست که سیاستمداران غربی بر این موضوع تأکید دارند که با جنگ میکروبی با افزایش جمعیت کشورهای مسلمان به ویژه شیعیان مقابله کنند.

غرب از طریق نفوذ توانسته استفاده از لوازم آرایشی را در بین مسلمانان ترویج دهد و دختران و زنان مسلمان هم بدون توجه به عواقب آن به استفاده مکرر از این محصولات وارداتی روی آورده اند، غافل از اینکه ماده ای به نام «فتالات» در مواد آرایشی تأثیر مخربی بر سیستم باروری می گذارد و در سقط جنین نیز مؤثر است. این ماده علاوه بر تأثیر منفی بر باروری احتمال ابتلاء به سرطان پوست را افزایش می دهد.

با توجه به اینکه سبک زندگی ارتباط مستقیم با جمعیت دارد در این باره با فرهاد ابراهیمی کارشناس تغذیه به گفتگو نشستیم.

این کارشناس تغذیه در خصوص سبک زندگی و فرهنگ تغذیه در بین خانواده های ایرانی اظهار کرد: تغذیه سالم و تحرک کافی نقش موثری در باروری جوانان دارد و عدم رعایت اصول سبک زندگی اسلامی موجب تخریب سیستم باروری افراد می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه هر گونه مواد غذایی که به بدن کالری بیهوده تحمیل کند ناسالم است افزود: کنسروها، غذاهای سرخ کردنی، فست فودها، تنقلاتی نظیر چیپس و پفک، نوشابه های گازدار، مواد رنگی و شیرینی ها از جمله مواد غذایی مضرّ است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف این نوع مواد غذایی باعث بلوغ زودرس در دختران و تخریب اسپرم در پسران می شود.

این کارشناس تغذیه در ادامه گفت: مصرف مواد غذایی نظیر سوسیس و کالباس، پیتزا و چیپس و پفک باعث غالب شدن مزاج سرد و خشک در بدن و به تبع آن منجر به کاهش باروری در افراد می شود. بنابراین اصلاح تغذیه تاثیر بسزایی در سلامت فرد و اجتماع دارد.

*تکنولوژی نوین عامل مؤثر در ناباروری

یک کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سیستم های جدید تکنولوژی نظیر گوشی تلفن همراه، اینترنت، لپ تاپ و تبلت عملکرد جنسی بدن را تخریب می کند اظهار کرد: تکنولوژی نوین انسان را از زندگی طبیعی و سالم دور کرده و اثرات منفی بر سلامت افراد گذاشته است.

زهرا حیدری تأکید کرد: فرهنگ وارداتی غرب باعث بلوغ زودرس در دختران و پسران شده که این امر باعث می شود دختران در سنین بالاتر با یائسگی زودرس مواجه شوند و همین موضوع باعث کاهش رشد جمعیت و ایجاد بیماری های قلبی- عروقی و پوکی استخوان در زنان می شود.

وی افزود: متأسفانه با شیوع مصرف مواد مخدر و سیگار در بین پسران ناباروری در این قشر از جوانان در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.

حیدری با بیان اینکه کشورهای غربی از هیچ تلاشی برای اهداف خود در حوزه جمعیتی ایران فروگذاری نکرده اند تصریح کرد: غربی ها در تمام ابعاد زندگی مردم از قبیل تغذیه، سبک زندگی و حتی پوشش نفوذ کرده اند؛ و طبق تحقیقات ثابت شده که نوع پوشش در باروری تأثیر دارد و با ترویج الگوهای غربی لباسهای تنگ و چسبان که این روزها بر تن جوانان خودنمایی می کند باعث اختلال در سیستم باروری آنها می شود.

************

در پایان می توان گفت تغذیه در کودکان به ویژه دختران از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه در سنین کودکی تغذیه سالم داشته باشند در آینده مادران موفق تری هستند و نسل سالم تری پرورش می دهند، بالعکس کودکانی که با کمبود تغذیه سالم وارد دنیای جوانی شوند قطعا در بارداری دچار مشکل می شوند.

سبک زندگی غلط، سنتها و ارزشهای اسلامی را در معرض تهدید جدی قرار داده است و غرب هم چنان در رسیدن به اهداف خود پیشتاز میدان است.

بنابراین می طلبد که در اصلاح سبک زندگی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است به مسائلی چون تغذیه، ورزش، تحرک، مسائل روحی و روانی، مصرف داروها و نوع پوشش اهمیت ویژه داده شود و با اقدام و عمل و مشارکت همگانی سبک زندگی ایرانی در بین خانواده ها ترویج شود.

انتهای پیام/ص

ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری ناباروری تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه تلفن همراه لوازم آرایش لوازم آرایش لوازم آرایش لوازم آرایش لوازم آرایش لوازم آرایش لوازم آرایش لوازم آرایش لوازم آرایش لوازم آرایش لوازم آرایش باروری زنان باروری زنان باروری زنان باروری زنان باروری زنان باروری زنان باروری زنان باروری زنان

دیدگاه شما

آخرین اخبار