26. فروردين 1397 - 8:11   |   کد مطلب: 21537
مصرف قرص ها و داروهای چربی سوزی در باشگاههای ورزشی بانوان سلامت آن ها را تحت تاثیر قرارداده و تهدید جدی برای نسل آینده است .

به گزارش شبنم همدان به نقل از همدان ورزش : شیوع چاقی در بین بانوان ایرانی به علت نداشتن تحرک و ورزش کافی واز بین بردن چربی های اضافه بدن در کشور به معضلی تبدیل شده است.

امروزه در سراسر کشور در اکثر باشگاه های ورزشی بانوان شاهد عمل ساکشن و استفاده داروهای هورمونی هستیم که برای مدت کوتاهی لاغری را به دنبال دارند اما بعد از گذشت زمان  به حالت اولیه خود برمی گردند .

مرتضی قدرتی مدرس فدراسیون بدنسازی در این خصوص به خبرنگارما گفت: داروهایی که برای  چربی سوزی تجویز می شوند ضد چربی نیستند و این داروها  برای کودکان استفاده می شوند که دچار بلوغ زود رس هستند اما در حال حاضر شاهد استفاده زیادی از این هورمون ها در باشگاهها هستیم .

وی ادامه داد:  تزریق هورمون ها در باشگاههای ورزشی بانوان با دوز چندین برابر صورت می گیرد.این داروها اثرشان بر چربی سوزی بسیار کم است واینها جاده های میان بری هستند که نه تنها فرد را به مقصد نمی رسانند بلکه باعث آسییب های جدی در فرد می شوند.

قدرتی اظهارداشت: نسل آینده ما با تزریق این داروها در خطر قرار می گیرد و اثر اینها در باروری بسیار زیاد است  طوری که فرد در یک مقطعی دچار هیجان هومونی می شود و بعد از آن دچار کاهش هیجان فرد می شود.

مدرس فدراسیون بدنسازی بیان داشت: نکته بدتر اینکه وقتی ما در ساختار پیچیده بدن خود که شاهکار خداوند است دستکاری می کنیم اثرات آن به جامعه و در نهایت به خود ما بر می گردد .

قدرتی با بیان اینکه در حاضر شاهد شیوع بیماریهای غول پیکری در جامعه هستیم علت آن را مصرف هورمون های خطرناک و استفاده غیر کارشناسانه از آن ها است .

وی عنوان داشت: ظاهرا سرطان سینه در آقایان رو به رشد است که نکته در خور توجهی است و جای تامل دارد.

مدرس فدراسیون بدنسازی در پایان گفت:  جوانان با تغذیه سالم و ورزش متناسب یک بدن زیبا برای خود می توانند بسازند و اصلا احتیاجی به استفاده از داروهای هورمونی نیست .

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار