23. اسفند 1395 - 12:30   |   کد مطلب: 15787
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان خبر داد
حقوق زنان سرپرست خانوار 4 برابر افزایش پیدا می کند
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: حقوق زنان سرپرست خانوار با اجرای برنامه ششم توسعه از سال آینده چهار برابر افزایش می یابد.
زنان سرپرست خانوار,برنامه ششم توسعه,افزایش حقوق زنان سرپرست خانوار,سازمان بهزیستی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

حقوق زنان سرپرست خانوار 4 برابر افزایش پیدا می کند

 

زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستیسازمان بهزیستیسازمان بهزیستی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : جمشید شیران با بیان اینکه امسال تعداد کمی از پرونده‌های زنان سرپرست خانوار به سازمان بهزیستی اضافه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 3 هزار پرونده سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی استان هستند که ماهانه 53 هزار تومان از سوی بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه قرار است حقوق و مزایای زنان سرپرست خانوار به بیش از 200 هزار تومان در ماه برسد، افزود: با رایزنی‌ دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی با سازمان برنامه و بودجه در لایحه برنامه ششم توسعه آورده شده که حقوق و مزایای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به یک چهارم حداقل حقوق و دستمزدها برسد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با ابراز خرسندی از تحقق این لایحه در برنامه ششم توسعه گفت: از سال آینده با اجرای برنامه ششم توسعه این برنامه تحقق می‌یابد و حقوق و مستمری این زنان چهار برابر افزایش می‌یابد.

شیران ادامه داد: در بخش‌های دیگر نیز بهزیستی برای این زنان فعالیت‌هایی را انجام داده که طبق گزارشات حق بیمه برای یک‌هزار زن سرپرست خانوار پرداخت شده و سهم آورده پرداختی را نیز سازمان تقبل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز به یک‌هزار و 850 نفر از زنان مددجو بیمه روستایی و عشایری داده شده و کمک‌هزینه دانشجویی و دانش آموزی به فرزندان این زنان نیز پرداخت شده است.

شیران با بیان اینکه خوشبختانه چند گروه همیار فعال در استان وجود دارد تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار در قالب یک تیم زیر نظر بهزیستی ساماندهی شده‌اند و در قالب یک تعاونی، شرکت و... فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان اسدآباد دو گروه همیار در قسمت خوابگاه دانشجویی و یک گروه خیاطی و در شهرستان نهاوند نیز دو گروه قالیبافی فعال  وجود دارد.

شیران با بیان اینکه در شهرستان‌های دیگر استان نیز هر کدام یک گروه همیار وجود دارد افزود: در همدان سه گروه همیار وجود دارد که تاکنون به مرحله اقتصادی شدن نرسیده‌اند در حالی که گروه‌های نامبرده در دو شهرستان به مرحله خودکفایی و اقتصادی رسیده‌اند.

وی در خصوص اقدامات دیگر بهزیستی برای این زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: در حال پیگیری ارائه کمک هزینه ازدواج به این زنان و یا فرزندان آنها هستیم و همچنین کمک هزینه ودیعه مسکن، لوازم ضروری زندگی و درمان نیز در برنامه بهزیستی قرار دارد.

شیران با اشاره به اینکه کار یک قسمت از این زنان سرپرست خانوار به کلینیک‌های مددکاری محول شده است یادآور شد: این کار با هدف دسترسی سریع‌تر این زنان به مرحله خودکفایی انجام شده که در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 پرونده به مراکز غیر دولتی و کلینیک‌های مددکاری برای توانمندسازی این زنان واگذار شده است.

انتهای پیام/ص

زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستیسازمان بهزیستیسازمان بهزیستی برنامه ششم توسعه برنامه ششم توسعه برنامه ششم توسعه برنامه ششم توسعه برنامه ششم توسعه برنامه ششم توسعه برنامه ششم توسعه برنامه ششم توسعه برنامه ششم توسعه

دیدگاه شما

آخرین اخبار