25. اسفند 1395 - 8:33   |   کد مطلب: 15818
فریبا شریعت گفت: مسافرت برای زنان باردار به طور معمول در سه ماهه سوم توصیه نمی‌شود به خصوص اگر مسافرت طولانی باشد. همچنین خانم‌های باردار باید هر یک یا دو ساعت از ماشین پیاده شده و لحظه ای استراحت در خارج از ماشین داشته باشند.
مادران باردار,سه ماهه سوم بارداری,مسافرت,مصرف آجیل بی نمک,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

مسافرت در سه ماهه سوم برای مادران باردار توصیه نمی‌شود/بانوان باردار از آجیل بی نمک و شیرین استفاده کنند

 

مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : فریبا شریعت، خوردن اجیل شور را خطری برای مادران باردار و جنین برشمرد و گفت: با  توجه به اینکه ایام تعطیلات نوروز را در پیش داریم توصیه ما به خانم‌هایی که باردار هستند این است سعی کنند از آجیلی استفاده کنند که شیرین و بی نمک باشد چرا که آجیل شور باعث تجمع آب در بدن و به تبع آن ورم شکم می‌شود. همچنین به دلیل کالری بالای آجیل سعی کنند به تعداد محدود و اندازه مصرف داشته باشند تا کالری بالای آجیل مشکلاتی را برای جنین و مادر به وجود نیاورد.

وی ادامه داد: بعد از مصرف آجیل و شیرینی که بسیار پرکالری هستند توصیه می‌کنیم مادران باردار روزانه ۴۵ دقیقه پیاده وری داشته باشند تا به به مرض چاقی مبتلا نشوند.

این کارشناس ارشد مامایی، به مسافرت در ایام نوروز برای مادران باردار اشاره کرد و افزود: مسافرت برای زنان باردار به طور معمول در سه ماهه سوم توصیه نمی‌شود به خصوص اگر مسافرت طولانی باشد. در ماه‌های دیگر هم با احتیاط و سنجیدن همه جوانب مجاز هستند مسافرت داشته باشند. همچنین خانم‌های باردار باید هر یک یا دو ساعت از ماشین پیاده شده و لحظه ای استراحت در خارج از ماشین داشته باشند تا خدای ناکرده فشاری به جنین وارد نشود و اینکه در هنگام بستن کمربند ایمنی سعی کنند کمربند ایمنی را سفت نبندند تا آسیبی به جنین وارد نشود.

وی اضافه کرد: حمل دارو و مکمل‌ها درهنگام رفتن به مهمانی یا سفر بسیار مهم و ضروری است و حتما داروهای خود را در این ایام همراه خود داشته باشند تا در ساعت و وقت معین مصرف شود.

این کارشناس ارشد مامایی خاطر نشان کرد: توصیه ما این است که اطلاعاتی در مورد شهر مورد نظر داشته باشند تا در هنگام درد یا مشکلی حتما به یک دکتر زنان مراجعه کرده یا سریعا با پزشک خود در تماس باشند.

مسافرت به شهرهای صنعتی و آلوده خطری بزرگ برای سلامت مادر و جنین

این ماما سفر به شهرهای آلوده را خطری بزرگ برای سلامت مادر و جنین برشمرد و گفت: یکی از مهمترین توصیه‌های اکید ما این است که استان‌هایی برای مسافرت در ایام نوروز برای خانم‌های باردار انتخاب سود که آلوده و پرتردد نباشد. آلودگی بسیار سلامت مادر و جنین را به خطر می‌اندازد تا جایی که در حادترین شکل آن خطر سقط جنین یا زودرسی را به همراه دارد بنابراین مسافرت به جاهای خوش آب و هوا اولویت انتخاب سفر برای مادران باردار است.

شریعت، ضرورت نکات ایمنی از سوی مادران باردار در پذیرایی از مهمان را ضروری و مهم دانست و اظهار کرد: متاسفانه برخی خانم‌های باردار هنگامی پذیرایی در ایام نوروز خیلی خم و راست می‌شوند و این سلامت جنین را به خطر می‌اندازد. توصیه ما این است که به هیچ وجه وسایل سنگین جابه جا نکنند و در هنگام پذیرایی از همسر و فرزندان یا خود مهمانان کمک بگیرند.

عضو هیت مدرسین شهرداری تهران تاکید کرد: پیاده وری در ایام نوروز یکی از ضروریات برای مادران باردار است تا هم از حجم تجمع چربی در بدن جلوگیری شود و هم گردش خون اصلاح شود.

انتهای پیام/ص

مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار مادران باردار سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری سه ماهه سوم بارداری مسافرت مسافرت مسافرت مسافرت مسافرت مسافرت مسافرت مسافرت مسافرت مسافرت مسافرت مصرف آجیل بی نمک مصرف آجیل بی نمک مصرف آجیل بی نمک مصرف آجیل بی نمک مصرف آجیل بی نمک مصرف آجیل بی نمک مصرف آجیل بی نمک مصرف آجیل بی نمک مصرف آجیل بی نمک مصرف آجیل بی نمک 

دیدگاه شما

آخرین اخبار