25. اسفند 1395 - 16:30   |   کد مطلب: 15827
گروه نمایشی «تبلور» اگر چه شاید سابقه چندانی در حوزه تئاتر همدان ندارد اما تنها گروهی است که تمامی اعضای آن را از سرپرست گرفته تا کارگردان ، بازیگران و غیره همگی خانم‌ها تشکیل داده‌اند.
گروه نمایشی تبلور,دانش آموزان دختر همدان,تئاتر بانوان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تبلور تئاتر بانوان در همدان/عدم تعامل و همدلی بین هنرمندان تئاتر همدان بیداد می کند

 

گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» دانش آموزان دختر همدان دانش آموزان دختر همدان دانش آموزان دختر همدان دانش آموزان دختر همدان دانش آموزان دختر همدان دانش آموزان دختر همدان

 

به گزارش شبنم همدان ، راه دانا به نقل از صبح الوند نوشت : گروه نمایشی «تبلور» گروهی که حاصل آموزش، شناسایی و کشف استعداد‌های برتر تئاتری از بین دانش آموزان دختر مدارس همدان بوده و در مدت کوتاه تاسیس خود توانسته‌اند علاوه بر شرکت در جشنواره‌های ریز و درشت متعدد، رتبه‌های قابل توجهی را نیز به خود اختصاص دهند.

 در همین راستا سرپرست گروه نمایشی «تبلور» در گفت و گو با صبح الوند، اظهارکرد: باتوجه به شناخت و علاقه‌ای که از کارکردن با دختران نوجوان دارم، گروه نمایشی خود را نیز کاملاَ از آنها تشکیل داده‌ام، اگر چه ممکن است با توجه به نوع کار و شرایط زمانی از افراد متغیری در نمایش‌ها استفاده شود.

نِسا بخشی گفت: این امر نه تها محدودیت‌های خاصی به دنبال نداشته بلکه حتی در بسیاری از موارد موجبات تسریع در کارها و هماهنگی بیشتر نیز می‌شود. اگر چه ممکن است در مواردی هم از جمله حمل یا نصب وسایل و دکور  مشکلاتی داشته باشیم.

وی که بیشترین سابقه خود را در بازیگری نمایش عنوان می‌کند در مورد نحوه ورود خود به حوزه کارگردانی تئاتر گفت: در واقع ابتدای کارم با مربی‌گری در مدارس بود تا اینکه در سال گذشته به عنوان مربی فنی برای دانش‌آموزان تعدادی از مدارس همدان کلاس‌های آموزش بازیگری و تئاتر داشتم و اینجا بود که پس از مشورت با برخی از اساتید این حوزه، فعالیت خود را با کارگردانی تئاتر‌های دانش آموزی شروع کردم.

*در تئاتر دانش آموزی هدف کشف استعدادهای آینده است

بخشی با بیان اینکه در تئاتر دانش‌آموزی هدف کشف استعدادهای آینده است، گفت: در کارهای دانش‌آموزی سعی بر این است تا از افراد مستعدی که تبحر لازم را داشته باشند، استفاده شود اگر چه اکثراَ هم آماتور بوده و تجربه‌ای در این زمینه نداشته و نیاز به آموزش‌های فراوانی دارند.

وی با تاکید بر اینکه به لطف خداوند اولین کار ما هم که نمایش « به خاطر مروارید» بود در مسابقات دانش‌آموزی امسال حایز رتبه اول شد و به مرحله کشوری راه یافت، افزود: البته در این مدت در سایر بخش‌های تئاتر دانش آموزی و یا در جشنواره عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال همدان هم موفق به کسب رتبه در بخش کارگردانی شده ایم.

سرپرست گروه نمایشی «تبلور» با تاکید براینکه تازه ابتدای راه بوده و مسیر طولانی برای کسب دانش و تجربه در حوزه کارگردانی دارد، افزود: با اینکه تجربه مناسب و حتی رتبه‌هایی هم در بازیگری و تالیف کتاب کسب کرده ‌م اما همچنان باید تلاش کنم و بیاموزم.

وی با اشاره به حضور گروه خود در دوازدهمین دوره تئاتر بسیج هنرمندان کشور که بهمن ماه امسال به میزبانی بندعباس برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط خاص این جشنواره در بخش مدارس، که می بایست همه بازیگران آن خانم بودند. ما هم پس از طی کردن مراحل قانونی و به لطف خدا به بخش پایانی راه پیدا کرده و چند اجرا هم در مدارس بندرعباس برگزار کردیم.

بخشی با بیان اینکه در اجرای نمایش « به خاطر مروارید» جشنواره بندرعباس هنرمندانی همچون فریبا مختاری، درسا نعمتی، شقایق خدابنده لو و ماه منیر سرعتی ما را همراهی کردند، افزود: البته شرکت در این جشنواره محدودیت‌ها و سختی‌های بسیاری را به همراه داشت که بنابر دلایلی د رحال حاضر از بیان آنها معذور می‌باشم.

وی در مورد تفاوت اجرا در مکان‌هایی چون مدارس و نمازخانه‌ها با سالن‌های استاندارد گفت: این نوع از اجرا شرایط و مشکلات خاص خود را داشته از جمله نداشتن فضای کافی برای حرکت بازیگران همچنین میزان‌سن هایی که از قبل برای بازیگران طراحی شده و یا پرده ای که بازیگر بتواند پشت آن قرار بگیرد با این حال سعی می‌شود که با استفاده از راهکارهای دیگر این مسائل هم به نوعی پوشش داده شود.

*عدم تعامل و همدلی بین هنرمندان تئاتر همدان بیداد می کند

سرپرست گروه نمایشی « تبلور»  همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط نامناسب تئاتر در همدان اظهارکرد: اگر چه همدان از لحاظ کمی و میزان تولیدات بخصوص در حوزه تئاتر کودک تاحدودی شرایط مناسبی دارد اما متاسفانه عدم تعامل، همدلی و حتی حسادت در بین هنرمندان تئاتر ما بیداد می‌کند.

وی افزود: این امر باعث دلزدگی و حتی فراری شدن برخی از هنرمندان خصوصاَ استعدادهای جوان شده و به‌نظر می رسد در صورت ادامه این روند در سال های آتی نیروهای تازه نفس در تئاتر نخواهیم داشت.

بخشی در پایان تصریح کرد: امیدوارم وضعیت تئاتر در این شهر روزبه‌روز بهتر و آثار تولیدی ما بیانگر دانش و خلاقیت بیش از پیش دست اندرکاران آن باشد.

انتهای پیام/ص

 

گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» گروه نمایشی «تبلور» دانش آموزان دختر همدان دانش آموزان دختر همدان دانش آموزان دختر همدان دانش آموزان دختر همدان دانش آموزان دختر همدان دانش آموزان دختر همدان تئاتر بانوان همدان تئاتر بانوان همدان تئاتر بانوان همدان تئاتر بانوان همدان تئاتر بانوان همدان تئاتر بانوان همدان تئاتر بانوان همدان

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار