25. اسفند 1395 - 16:38   |   کد مطلب: 15828
شيوه صحيح براي يخ زدايي مواد غذايي در خصوص انواع گوشت و سبزيجات به روشي سالم و نکاتي مهم در حفظ سلامت مواد غذايي از مهمترين نکات خانه داري محسوب مي شود.
یخ زدایی مواد غذایی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

روش های مناسب برای یخ زدایی مواد غذایی

 

یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از نمناک : اولين و مهمترين نکته در يخ زدايي مواد غذايي اين است که تا حد امکان مواد را بلافاصله بعد از خارج کردن از فريزر داخل آب گرم و يا داغ نياندازيد چون اين روش براي سلامتي بسيار مضر است و به هيچ وجه توصيه نمي شود.
براي باز کردن يخ مواد غذايي بهترين راه اين است که مواد غذايي را در آب با دماي معمولي قرار دهيم و اگر سبزي‌ها يخ زده بود مي‌توان آن را در آبي که مقداري نمک به آن اضافه‌شده روي حرارت کم قرار دهيم تا يخ آن به سرعت باز شود.
قرار دادن سبزي‌هاي يخ‌زده به مدت 2 تا 3 دقيقه درون مايکروفر هم مي‌تواند تا حد زيادي يخ آن‌ها را از بين ببرد.
براي انجمادزدايي از سبزي هايي مانند اسفناج، کرفس يا ديگر سبزي ها کافي است آن ها را در آبي که مقدار اندکي نمک به آن اضافه شده بگذاريد و روي حرارت کم قرار دهيد تا يخ سبزي ها به سرعت باز شود
هرگز براي باز کردن يخ ميوه هاي خام و خميرهاي آشپزي که در فريزر نگهداري کرده ايد آن ها را در محيط گرم مثل ماکروويو قرار ندهيد؛ اين کار موجب از بين رفتن شکل و مزه اين موادغذايي مي شود.
براي باز شدن يخ بسته بندي انواع گوشت بهتر است آن ها را درون آب با دماي معمولي قرار دهيد.
بسته بندي هاي موادغذايي را فقط زماني که تصميم داريد از آن استفاده کنيد از فريزر خارج و آن را براي طبخ آماده کنيد زيرا موادي که از دماي انجماد خارج مي شوند بايد بلافاصله مصرف شوند.
اگر گوشت برش داده شده مانند فيله يا شامي يا کتلت را درون فريزر نگه مي داريد براي خارج کردن آن ها از انجماد، آن ها را مستقيم به تابه يا قابلمه منتقل کنيد.
يک راه بسيار ساده براي باز شدن يخ سبزي‌هاي خام يا پخته‌اي که نياز به پختن و گرم کردن دارند، قرار دادن آن‌ها داخل قابلمه بلافاصله پس از خارج کردن از فريزر است.

انتهای پیام/ص

یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی یخ زدایی مواد غذایی

دیدگاه شما

آخرین اخبار