27. اسفند 1395 - 9:04   |   کد مطلب: 15851
عید نوروز یکی از سنت‌های قدیمی و زیبای ما ایرانی‌هاست که همراه با اولین فصل طبیعت «بهار» شروع می‌شود.
دید و بازدید نوروزی,نوروز,تبریک سال نو,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

آداب دید و بازدیدهای نوروزی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از جام جم آنلاین : همه ما ایرانی‌ها در روزهای نوروزی هر کجای دنیا که باشیم برای تبریک سال نو و عید به خانه‌های همدیگر می‌رویم، اما این رسم زیبا و قدیمی هم مثل هر چیزی آداب خاص خود را دارد و مقتضیات روز نیز توجه به این آداب را بیش از گذشته کرده است. در اینجا ما به چند مورد از این نکات اشاره می‌کنیم:

یکی از نیازهای مهم عید نوروز تهیه آجیل، میوه و شیرینی است که شاید تهیه مقادیر زیاد آن با توجه به‌شمار زیاد  مهمان‌ها، برای خیلی از بزرگ‌ترهای فامیل که درآمدشان محدود است، امکانپذیر نباشد. دراین‌باره در یک ابتکار زیبا می‌توان سعی کرد با همکاری کوچک‌ترهای فامیل ـ مثلا نوه‌ها ـ قبل از دید و بازدید از بزرگ‌ترها، موارد مصرفی عید را با حفظ احترام میزبان، به بهانه‌ای و به‌گونه‌ای تدارک دید تا به این عزیزان فشاری نیاید.

دید و بازدید‌ها را در حد یک سلام و احوالپرسی و بدون رو بوسی‌های مستقیم جهت رعایت نکات بهداشتی انجام دهیم.

به کودکان‌مان یاد دهیم در مهمانی‌های نوروزی به انواع خوردنی‌ها بی‌اجازه دست نزنند و از مصرف زیاد تنقلات و شیرینی‌جات خودداری کنند.

خرید بیش از حد باعث فاسد شدن خوراکی‌ها می‌شود. پس به اندازه مصرف خرید کنید تا اسرافی صورت نگیرد.

روزهای عید وقت مناسبی است تا به همه اقوام، بیماران، آسایشگاه سالمندان، پرورشگاه‌ها و حتی به اموات هم سال نو را تبریک بگویید. پس در عیددیدنی چابک باشید.

و سرانجام این‌که سال نو را با خواندن یک سوره از قرآن مجید و دعا برای تمام دوستان و آشنایان شروع کنید. صله رحم انجام داده تا دل‌ها از کینه و کدورت پاک شود و مهر و محبت را به خانه‌های خود بیاورید. حتی در حد یک تلفن سال نو را به همه تبریک بگویید. سال نو مبارک.

انتهای پیام/ص

دید و بازدید نوروزی دید و بازدید نوروزی دید و بازدید نوروزی دید و بازدید نوروزی دید و بازدید نوروزی دید و بازدید نوروزی دید و بازدید نوروزی دید و بازدید نوروزی دید و بازدید نوروزی دید و بازدید نوروزی دید و بازدید نوروزی تبریک سال نو تبریک سال نو تبریک سال نو تبریک سال نو تبریک سال نو تبریک سال نو تبریک سال نو تبریک سال نو تبریک سال نو تبریک سال نو

دیدگاه شما

آخرین اخبار