27. اسفند 1395 - 21:44   |   کد مطلب: 15858
یک روان‌شناس گفت: علاقه یک هیجان مثبت عاطفی و تناسب به نوعی همسانی و تشابه است که تأثیر بسزایی در روند زندگی زوجین دارد.
زندگی موفق,علاقه در زندگی,رابطه زناشوئی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تناسب و تشابه شاه کلید زندگی موفق است/ تنها داشتن علاقه برای زندگی کافی نیست

 

زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : امیر لطفی روانشناس و مدرس دانشگاه ؛ در تعریف تناسب و علاقه و تأثیر آن در زندگی زناشویی اظهار داشت: علاقه یک هیجان مثبت عاطفی و تناسب به نوعی همسانی و تشابه است که تأثیر بسزایی در روند زندگی زوجین دارد.

وی با بیان اینکه تناسب و علاقه هر دو امری مهم و حایز اهمیت بین زوجین است، افزود: تناسب شاه کلید زندگی موفق است، چراکه با تناسب، علاقه بیشتری در رابطه زناشویی ایجاد می‌شود و اگر زوجین به این مسأله توجه کنند، زندگی موفق‌تری خواهند داشت.

لطفی حقیقت گفت: زوجین باید به داشتن تناسب و تشابه توجه بیشتری داشته باشند، چراکه داشتن علاقه به تنهایی برای ادامه زندگی کافی نیست و اگر تناسب نباشد، زندگی در نهایت منجر به طلاق عاطفی یا جدایی می‌شود .

این روانشناس در ادامه گفت: زوجین قبل از ازداج باید بدانند که از نظر شخصیتی، خانوادگی، بافت اجتماعی و غیره باهم تناسب دارند یا خیر ؟، آن‌ها باید بسیاری از موارد را بررسی کنند و صرفا به داشتن علاقه توجه نکنند.

وی بیان کرد: اگر در زندگی تناسب و تشابه‌ها به خوبی شناسایی شود و افراد این مسایل را بیشتر مورد بررسی قرار دهند، با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند و می‌توانند سازگاری بیشتری داشته باشند.

این روانشناس در پایان تاکید کرد: افراد قبل از ازدواج حتما به یک مشاور مراجعه کنند تا بتوانند تصمیمات بهتری را برای ازدواج با فرد مورد علاقه خود اتخاذ کنند و از بروز اختلافات جدی تر در آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ص

زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفق زندگی موفقزندگی موفق علاقه در زندگی علاقه در زندگی علاقه در زندگی علاقه در زندگی علاقه در زندگی علاقه در زندگی علاقه در زندگی علاقه در زندگی علاقه در زندگی علاقه در زندگی علاقه در زندگی علاقه در زندگی

دیدگاه شما

آخرین اخبار