1. فروردين 1396 - 20:55   |   کد مطلب: 15914
با توجه به احتمال جا ماندن گوشی و تبلت در ایام نوروز حتما برای آنها رمز بگذارید.
 گوشی‌های هوشمند,تبلت,رمز گذاری,مسافرت نوروزی,هشدار نوروزی,جرائم سایبری,پلیس فتا,shabnamha.ir,
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : سرگرد حمید کیانی رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه سوءاستفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی و خصوصی با هدف هتک حیثیت و اخاذی، گاها از سوی دوستان و آشنایان صورت می‌گیرد که به اطلاعات فرد دسترسی یافته‌اند، به شهروندان هشدار داد: با توجه به دید و بازدیدهای نوروزی و مسافرت رفتن و احتمال جا ماندن گوشی تلفن همراه یا تبلت حتما بر روی سیستم‌های خود مثل گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاب و غیره رمز گذاری کنند.
 
سرگرد کیانی تصریح‌ کرد: متاسفانه نداشتن رمز و رمز گذاری ساده باعث می‌شود تا در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن و حتی جا ماندن گوشی هوشمند، تبلت و غیره اطلاعات مهم و شخصی کاربران در دسترس دیگران قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: کاربران باید علاوه بر رمزگذاری بر روی سیستم، حتما بر روی فایل‌های مهم و حتی شبکه اجتماعی نصب شده در سیستم هم رمزگذاری کنند تا مانع دسترسی دیگران به این اطلاعات شوند.
 
سرگرد کیانی تاکید کرد: عدم رمز گذاری بر روی سیستم‌های هوشمند باعث می‌شود تا اطلاعات مهم و شخصی افراد که بر روی این سیستم‌ها ذخیره شده است در صورت به سرقت رفتن یا جا ماندن و مفقود شدن به راحتی در اختیار دیگران قرار گیرد و با در اختیار داشتن این اطلاعات بخواهند از شما سوءاستفاده کنند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا که سوءاستفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی کاربران می‌باشد از سوی دوستان و آشنایان صورت گرفته است، تاکید کرد: حتما برای رمز گذاری بر روی سیستم‌ها و فایل‌های مهم ذخیره شده بر روی گوشی هوشمند، تبلت و غیره از رمزهای پیچیده و ترکیبی استفاده کنید که به راحتی قابل حدس زدن نباشد.
 
سرگرد کیانی با اشاره به اینکه پلیس فتا در ایام تعطیلات نیز آماده خدمت رسانی به مسافران نورزی است، گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک گزارشات خود را در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمیی به ما اطلاع رسانی کنند.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار