7. فروردين 1396 - 13:02   |   کد مطلب: 15965
چالوس با داشتن اماکن و مناطق تاریخی و زیبای خود در تمام فصول سال، پذیرای مهمانان بی شماری است و این پذیرایی در فصل بهار و تابستان به اوج خود می‌رسد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران ،

شهرستان چالوس، یکی از زیباترین، معروف‌ترین و مهم‌ترین منطقه شمال کشور است.نام این منطقه در گذشته ی دور، «شالوس یا سالوس»بوده است.این منطقه، یک مکان توریستی-کشاورزی است.چالوس با داشتن اماکن و مناطق تاریخی و زیبای خود در تمام فصول سال، پذیرای مهمانان بی شماری است و این پذیرایی در فصل بهار و تابستان به اوج خود می‌رسد.

کاخ چای‌خوران

این کاخ از بناهای دوره پهلوی اول است.و در منطقه ای با مساحت 4000هزار متر مربع احداث شده است.

آبشار هریجان

هریجان، روستای سرسبز و زیبایی است که در بخش کلاردشت شهرستان چالوس واقع شده است.آبشار زیبای این روستا، در فصل بهار پر آب تر از فصل های دیگر است و در ماه های گرم، کم آب می شود.حیاوت وحش هریجان شامل حیواناتی مثل:کل، بز، خرس، تیهو و کبک است که باعث شده این منطقه حفاظت شود و شکار در آن ممنوع باشد.

شهر توریستی نمک آبرود

شهر توریستی نمک آبرود، در دوازده کیلومتری غرب چالوس واقع شده است و با وجود پارک های جنگلی بنفشه و شمشاد، مناظر بدیعی را در این منطقه بوجود آورده است.مکان های توریستی این شهر توریستی عبارت است از:سورتمه سواری، شهربازی، نمایشگاه حیوانات و باشگاه تیراندازی.

پارک جنگلی چالوس

پارک جنگلی فین یا چالوس، در جنوب شهر چالوس واقع شده است که بیش از سه دهه است مورد استفاده گردشگران می باشد.پارک جنگلی چالوس را به این دلیل«فین»می نامند که در حوزه قدیمی جنگل فین قرار دارد.در کنار این پارک، رودخانه ی زیبایی می گذرد که جلوه خاصی به پارک بخشیده است.

عکس مناطق نامبرده شده به ترتیب در پایین آورده شده است :

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار