10. فروردين 1396 - 12:00   |   کد مطلب: 16007
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای سنت‌ها و بازی‌های محلی و بومی و کهن به کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی در عصر کنونی بسیار کمک می‌کند.
 بازی‌های محلی,آسیب اجتماعی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها
به گزارش شبنم همدان ، مهرخانه به نقل از ایسنا نوشت : منطقه کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون در آیین اختتامیه جشنواره محلی مشک و ملار در گچساران افزود: کشور ایران اسلامی دارای فرهنگ کهن و غنی و تمدنی با اصالت است.
 
وی بیان کرد: احیای سنت‌ها و بازی‌های محلی و بومی و کهن به کاهش های آسیب های اجتماعی در عصر کنونی بسیار کمک می کند.
 
نماینده مردم گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیای اینگونه بازی‌های محلی و قدیمی با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و بازی های کامپیوتری درکاهش مبتلا شدن به کم تحرکی و چالش های دیگر بسیار تاثیرگذار است.
 
تاجگردون عنوان کرد: ترویج بازی‌های بومی و محلی در سنین دبستان و پیش دبستان راهکاری برای تحرک فیزیکی نسل امروز و پیش گیری از اضافه وزن است.
 
وی گفت: نباید اجازه داد تا برخی از بازی‌های محلی و کهن ما در دنیای رنگارنگ تکنولوژی پیشرفته فعلی به دست فراموشی سپرده شود.
 
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برخی افراد از برگزاری جشنواره مشک و ملار ایراد گرفته  که قرار دادن شادی در مقابل دین کار صحیحی نیست.
 
تاجگردون بیان کرد: دین و اسلام نقطه مقابل شادی و نقطه مقابل زندگی بی‌نشاط نیست و شرکت در این جشن به منزله بی‌دینی فرد نخواهد بود.
 
وی افزود: در دین مبین اسلام شادی و نشاط وجود داشته است.
 
آئین اختتامیه بازی‌های مشک و ملار با حضور هنرمندان کشوری، مسئولان استانی، اقشار مختلف مردم گچساران و مسافران نوروزی در روستای سرابننیز از توابع گچساران برگزار شد.
 
انتهاي پيام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار