19. فروردين 1396 - 15:05   |   کد مطلب: 16134
یک نویسنده کودک و نوجوان اظهار داشت: انگیزه نو شتن من از زمانی شروع شد که خداوند به من فرزندی عطا کرد. با تولد فرزندم شعر نیز در من متولد شد. شب ها برای فرزندم لالایی می خواندم و روزها برایش شعر می سرودم همین امر باعث شد کار کودک را جدی تر دنبال کنم
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, نویسنده کودک

به گزارش شبنم همدان، زندگی لحظه های ناب وبرگشت ناپذیری دارد  و شاید بتوان گفت بزرگترین وشیرین ترین لحظات زندگی  لذت  دوران کودکی است  که سرشار است از آرزوهای کوچک  و دست یافتنی ,بازی های  شاد ,شعرهای آهنگین ، شادی های بسیار و دوست داشتن های بی قید و شرط. بسیاری از افراد برای پرورش فرزندانی موفق و شاد تلاش می کنند و در این میان نقش مادر با انتخاب مسیر درست برای پرورش کودک بسیار پر رنگ است. یکی از راههایی که مادران به وسیله آن می کوشند در پرورش فرزندان خود موفق باشند سوق دادن کودک به سمت کتاب و مطالعه است. انتخاب کتاب های مناسب نه تنها اوقات کودک را به نحو شایسته ای  پر می کند بلکه فرزندان ما را با کتاب و مطالعه عجین می سازد. مادر با خواندن شعر های کودکانه و شاد ضمن ایجاد حس نشاط و شادمانی در کودک کتاب خواندن را برای او تعریف می کند.

در این گزارش  گفتگویی با منصوره عرب خراسانی شاعر ونویسنده کودک انجام دادیم . 

شما در کدام شهر متولد شده اید ودر چه رشته ای تحصیل کرده اید ؟

این نویسنده کودک و نوجوان  اظهار کرد : منصوره عرب خراسانی هستم و در دی ماه سال 1364در شهر قم متولد شده ام دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض از دانشگاه قم هستم .

 

از چه سالی فعالیت در رشته ادبیات ,نویسندگی در عرصه  کودکان را آغاز کرده اید با توجه به اینکه رشته تحصیلی شما متفاوت از  ادبیات است چه انگیزه ای باعث تبلور این هنر در شما بوده است  ؟

از سال 1391 نویسندگی را  آغاز کرده ام و در شاخه های مختلف ادبیات فعالیت دارم. انگیزه نو شتن من از زمانی شروع شد که خداوند به من فرزندی عطا کرد.  با تولد فرزندم شعر نیز در من متولد شد. شب ها برای فرزندم لالایی می خواندم و روزها برایش شعر می سرودم همین امر باعث شد کار کودک را جدی تر دنبال کنم از همان سال شرکت در جلسات شعر قم و همکاری با مطبوعات  را آغازکردم.

 

چه حسی از نوشتن در عرصه ادبیات کودکان دارید ؟

خراسانی نویسنده کودکان با لبخند صمیمی گفت : از نوشتن برای کودکان بسیار احساس خوبی دارم. من همه کودکان را دوست دارم و با علاقه و  افتخار در زمینه  کودکان فعالیت می کنم . هیچ چیز در دنیا برای من جای شادی ولبخند کودکان را نمی گیرد برای همین نوشتن برای کودکان را با علاقه درونی انجام می دهم .

 

علاوه بر نویسندگی برای کودکان در چه عرصه های دیگری فعالیت می کنید ؟

شاخه اصلی کاری که به صورت جدید نبال می کنم شعر و نمایش و طراحی بازی برای کودکان و نوجوانان است و در تیرماه سال 1393 در نشریه ای با عنوان جوانه های صالحین سردبیر بوده ام ,در شاخه های داستان نویسی ,مقاله نویسی ,روزنامه نگاری نیز کار کرده ام .مربی نمایش های خلاق در مهدها و کانون پرورشی و.....هستم نمونه های زیادی از بازی های نمایشی خودم  را که با زبان شعر هستند با بچه ها کار کرده ام با مشاهده شادی بچه ها واستقبال انها از کارها ,بازی ها ,شعرهایم روز به روز به نوشتن برای کودکان مصمم تر می شوم .

 

چه اثاری از شما تا کنون به چاپ رسیده است ؟

معصومه عرب خراسانی عنوان کرد : کتاب های شعر خردسال «صابون شده پرنده »,«لحاف کرم کوچولو» , «خیابونای شهر ما » از کتاب هایی هستند که در زمستان 1394توسط انتشارات باران به چاپ رسیده اند. نسخه هایی از این کتاب ها وارد بازار شده است و به چاپ چهارم رسیده است . کتاب صابون شده پرنده با موضوع خوراکی و بهداشت_کتاب خیابونای شهر ما با موضوع محیط زیست و لحاف کرم کوچولو با موضوع همدلی برای گروه سنی الف وب سروده شده است این کتاب ها در حال تبدیل شدن به کتاب های صوتی هستند. همچنین آثاری نیز در مجله کیهان بچه ها,پوپک ,سنجاقک ,سلام بچه ها,مهیار ,دوست خردسال ,دوست کودک ,دوست نوجوان, ملیکا , ماهک , پویندگان , باران, انتظار, روزهای زندگی کودکان ,نبات ,سروش ,اتل متل ,پیک توانا ,همشهری بچه ها به چاپ رسیده است  .

 

اخرین اثری که از شما چاپ رسیده چیست ودر چه زمینه ای است ؟

نویسنده و شاعر کودکان اظهار کرد : کتاب شعر کودک با عنوان زیباترین صبح خدا از طرف انتشارات امیر کبیر تازه ترین اثری است که در اریبهشت سال 1395 به چاپ رسیده است این کتاب با موضوعاتی چون مهر ودوستی ,طبیعت ,یاد خدا برای گروه سنی ج سروده شده است .یک مجموعه شعر خردسال نیز از انتشارات پیرامون در دست چاپ دارم .

همچنین ایشان کتاب های زیادی در زمینه نمایش ,بازی نمایشی ,شعر دارند که هنوز به چاپ نرسیده است .

انتهای پیام / 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار