2. ارديبهشت 1396 - 10:56   |   کد مطلب: 16358
پرداختن به مسائل زنان برای دولت‌ها جنبه شعاری و نمایشی پیدا کرده است زیرا اصالت با موضوع و مدیریت زنان نیست ولی امیدواریم زنان در آینده با سماجت در مسیر اصلاح وضعیت خود حرکت کنند و شاهد بهبود وضعیت آنها باشیم.
زنان,زنان در مناصب مدیریتی,فعال حوزه زنان,توتنمندی دختران,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

واگذاری سمت‌ها و مسئولیت‌ها به زنان در مناصب مدیریتی/ بهره‌گیری از توانمندی های دختران متخصص و دارای تحصیلات عالیه

 

زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان توانمندی دختران توانمندی دختران توانمندی دختران توانمندی دختران توانمندی دختران توانمندی دختران

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : منیره نوبخت با بیان اینکه افزایش تعداد زنان در مناصب مدیریتی میانی امری مطلوب است، اظهار کرد: پرداختن به مسائل زنان برای دولت‌ها جنبه شعاری و نمایشی پیدا کرده است زیرا اصالت با موضوع و مدیریت زنان نیست ولی امیدواریم زنان در آینده با سماجت در مسیر اصلاح وضعیت خود حرکت کنند و شاهد بهبود وضعیت آنها باشیم.

وی به مشارکت اجتماعی زنان اشاره کرد و گفت: واگذاری سمت‌ها و مسئولیت‌ها به زنان در مناصب مدیریتی اگر بر مبنای مهارت‌ها،تخصص‌ها و توانمندی‌های آنان باشد،زنان می‌توانند نمره‌های خوبی کسب کنند.

این فعال حوزه زنان همچنین به اقدامات معاونت امور زنان اشاره کرد و گفت: کارهای مربوط به ایجاد این معاونت در دولت قبل انجام شد و در دولت یازدهم معاونت امور زنان فعالیتش را آغازکرد اما براساس بررسی های صورت گرفته، این معاونت نتوانست به سازوکار و تشکیلات یک معاونت مقتدر دست یابد. در حقیقت علیرغم تلاش های بسیار  مولاوردی- معاون رییس جمهوردر امور زنان و خانواده- این معاونت نتوانست کارهای مهمی را در ارتباط با مسائل زنان و خانواده انجام دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این دولت و در دولت‌های گذشته و اساسا در هیچ یک از دولت‌ها اقداماتی اساسی، جدی و موثر در ارتباط با مسائل زنان و خانواده انجام نشده است و باوجود زحمات زیاد و تبدیل دفتر امور زنان به مرکز و پس از آن به معاونت امور زنان و خانواده و اجرای طرح‌هایی در حوزه زنان و خانواده،عملکرد دولت ها در این حوزه رضایت‌بخش نبوده است و به هیچ یک نمره قبولی داده نمی‌شود.

زنان مطالبات مهمتری از حضور در استادیوم‌ها دارند

این فعال حوزه زنان با بیان اینکه اگر قرار است در جامعه به حل مشکلات اجتماعی گروه‌ها و اقشار مختلف بپردازیم، باید مسایل مهم را مد نظر قرار دهیم ، گفت: یکی از این موضوعات مهم در حوزه زنان، بهره‌گیری از توانمندی های دختران متخصص و دارای تحصیلات عالیه است علاوه بر آن می توان به حل مشکلات جوانان در سیر تشکیل خانواده و فرزندآوری و ... اشاره کرد که از نظر عموم مردم اهمیت بسیاری دارد و اگر دولت‌ها روزی بتوانند در جهت حل این مسائل گام‌هایی بردارند می‌توان به آنها احسنت گفت.

نوبخت با طرح این پرسش که آیا حضور زنان در استادیوم‌ها از مطالبات عموم زنان است، اظهارکرد: قطعا اینگونه نیست. دولت‌ها زمانی که در زمینه موضوعات جدی تر حرفی برای گفتن ندارند به مسائل جزئی می‌پردازند. زمانی مسئله حجاب بزرگ می‌شود و زمانی دیگر حضور زنان در استادیوم‌ها.در حقیقت زمانی این مسائل بزرگ نمایی می‌شوند که دست ما از طرح موضوعات مهم خالی است. به عبارت دیگر اگر به موضوعات مهم جامعه بپردازیم این امور جایگاهی نخواهند داشت.

به گفته وی اعتیاد زنان، زنانی که مسکن مشخصی در جامعه ندارند و مجبورهستند در فضاهایی نامناسب شب را به صبح برسانند،از مسائل اجتماعی بسیار مهمی است که دولت موظف به رسیدگی به آنها است. در حقیقت باید آسیب‌های اجتماعی دامنگیر زنان در جامعه،علل وقوع آن، سهم دولت و مردم در این امور و راه حل رفع این آسیب‌ها مشخص شود.

این فعال حوزه زنان با بیان اینکه دولت در زمینه رسیدگی و پرداختن به مسائل زنان اقدامات عملی مشخصی انجام نداده است و صرفا طرح این موضوع به صورت گفتاری بوده است،اظهار کرد: معاونت زنان نیز در حد طرح مسائل به آن پرداخته است و شاید این امر به دلیل قدرتمند نبودن این معاونت در امور اجرایی است.

فلسفه تغییر دفتر امور زنان به معاونت امور زنان صرفا تغییر نام نبوده است 

این فعال حوزه زنان اظهارکرد: اگر در بحث اجرایی کشور و قوه مجریه، بازوی قوی برای پرداختن به مسائل زنان نداشته باشیم، در اجرا نیز موفق نخواهیم بود. ممکن است در قانونگذاری و سیاستگذاری اقداماتی انجام دهیم اما همه این اقدامات زمانی مفید است که به مرحله اجرا در بیاید.

وی تصریح کرد: دولت‌ها باید بپذیرند که مسائل زنان و خانواده از اساسی‌ترین مسائل است و پیشرفت و توسعه نیز جزء مزیت‌های نسبی نظام جمهوری اسلامی است. یعنی ما ایده‌ها ، مبانی درست، سیاست و قوانین خوب در این زمینه داریم که باید عملیاتی شوند و دولت‌ها به این باور برسند که مسائل زنان سیاسی و نمایشی نیست.

نوبخت در پایان گفت: بعضی اوقات گفته می‌شود همانطوری که کار خاصی برای مردان انجام نشده برای زنان نیز نباید کار خاصی انجام داد. این دیدگاه اشتباه است و باید برای زنان کارهای ویژه‌ای انجام شود. پس ابتدا باید دولت نگاه جدی نسبت به مسائل زنان پیدا کند و اگر اهل عمل بود اولویت بندی‌ها مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ص

زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی زنان در مناصب مدیریتی فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان فعال حوزه زنان توانمندی دختران توانمندی دختران توانمندی دختران توانمندی دختران توانمندی دختران توانمندی دختران

دیدگاه شما

آخرین اخبار