2. ارديبهشت 1396 - 16:05   |   کد مطلب: 16364
نان تلیت یا ترید که ریزه کردن نان است در بعضی خوراکی‌های مایع، باعث نفخ شدید و ضعف معده و یبوست می شود
طب سنتی,تلیت نان,ضعف معده,یبوست,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تلیت کردن نان در غذا موجب ضعف معده می شود

 

طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی نان تلیت  نان تلیت نان تلیت نان تلیت نان تلیت نان تلیت نان تلیت نان تلیت ضعف معده ضعف معده ضعف معده ضعف معده ضعف معده ضعف معده 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : سید جواد علوی درباره نان و ملاحظات مصرف این ماده  غذایی اظهار داشت: خواص اقسام نان و اثرات مفید و مضر آن بر حسب نوع مزاج، احوال، شهر محل سکونت و حتی نوع شغل و فعالیت افراد متفاوت است.

مصرف نان برای افراد دچار بیماری‌های گوارشی مناسب نیست

وی افزود: کسانی که در روده‌هایشان سُده یا گرفتگی در عروق وجود دارد یعنی مبتلا به انسداد لوله گوارشی هستند، مصرف نان گندم برایشان مناسب نیست و ممکن است این عارضه در آن‌ها تشدید شود یعنی افرادی که هضم مناسبی ندارند، مصرف نان برایشان مناسب نبوده و مشکلات معده آنها را افزایش می‌دهد.

این کارشناس طب سنتی متذکر شد:کسانی که با خوردن نان گندم دچار نفخ می‌شوند، می‌توانند نان را با ادویه‌های گرم بخورند و حتی مصرف میوه‌های پخته می‌تواند از بروز نفخ ناشی از مصرف نان گندم بکاهد.

تلیت کردن نان در غذا موجب ضعف معده

علوی عنوان کرد: نان تلیت یا ترید که ریزه کردن نان است در بعضی خوراکی‌های مایع، باعث نفخ شدید و ضعف معده و یبوست شده و فقط کسانی که مزاج گرم و در هوای گرم سکونت دارند, مجاز به خوردن این نان هستند یعنی افراد از خرد کردن نان در غذاهایی مانند آبگوشت حتی الامکان بپرهیزند چرا که می‌تواند موجب ضعف هضم و در نهایت موجی بیماری شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه طب سنتی، غذا به دو دسته حقیقی و مجازی تقسیم می‌شود؛ غذای حقیق غذایی است که پس از خوردن و ورود آن به معده و پس از گذراندن مراحل هضم غذا, در کبد تبدیل به اخلاط چهارگانه شود و خون یا خلط دم از آن ساخته شود و غذای مجازی هر ماده‌ای مانند گوشت، نان، میوه و ... بوده که استعداد تبدیل شدن به خلط را دارا باشد.

انتهای پیام/ص

طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی نان تلیت  نان تلیت نان تلیت نان تلیت نان تلیت نان تلیت نان تلیت نان تلیت ضعف معده و یبوست ضعف معده و یبوست ضعف معده و یبوست ضعف معده و یبوست ضعف معده و یبوست ضعف معده و یبوست

دیدگاه شما

آخرین اخبار