3. ارديبهشت 1396 - 14:32   |   کد مطلب: 16383
رئیس دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: دانشگاه بوعلی سینا در بین دانشگاههای جامع کشور رتبه علمی خوبی دارد و در مقام 8 قرار گرفته است. همچنین دانشگاه بوعلی در عرصه تولید علمی در بین کشورهای اسلامی رتبه اول را دارد .
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم ها، 

در مراسم افتتاحیه دهه سرآمدی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری و مقام معلم ، همایشی  با حضور رؤسا و اساتید  دانشگاه های همدان در سالن چمران دانشگاه علوم پایه برگزار شد .

در این همایش رئیس دانشگاه بوعلی همدان اظهار کرد: آموزش در عبارت کلان، تربیت نیروی انسانی و تربیت نسل جوان است . آموزش در روابط انسان ها یکی از مباحث اولیه است که در جامعه قالب آموزشهای هدفمند و دارای محتوا شکل گرفته اند.

منصور غلامی  افزود: آموزش برای زندگی فردی ,اجتماعی باید همسو با تحول جامعه وجهان باشد باید و اساتید فن در بحث آموزش باید دیدگاههای فراتر از مرزها را نیز در نظر بگیرند و تحولی درچهارچوب  آموزش  سنتی صورت بگیرد  .

غلامی اذعان کرد :باید از خود بپرسیم آیا در جامعه میزان موفقیت فارغ التحصیلان را پیگیری کرده ایم؟  باید  بررسی کنیم که  در رشته های کاربردی تا چه حد موفق بوده ایم و آموزشهایی که در دانشگاه تحت نظر اساتید گذرانده اند تا چه حد در موفقیت انها موثر بوده است .

ریاست دانشگاه بوعلی خاطر نشان کرد : باید بکوشیم نگاه منتقدانه به بخش اموزشی داشته باشیم تا بازنگری در نحوه اموزش صورت گیرد و بتوانیم با توجه به نقد وموارد بررسی شده راهکارهای جدید برای آموزش ارائه دهیم. تحول در سیستم اموزشی و ارزشیابی آن باعث ارتقا جایگاه علمی فناوری می شود .

غلامی در ارتباط با  راهکارهای تغییر قالب سنتی تصریح کرد: تغییر قالب سنتی در نحوه برگزاری کلاس ,نحوه تدریس ,چیدمان کلاس، تغییر در مدل ساختاری ، روش های آموزشی  باید منطبق با محتوای دروس ونیازهای جامعه باشدو  با توجه به جوان بودن میانگین سنی اعضای هیئت علمی ,پیشرفت تکنولوژی می توانند تحولی در بخش سنتی اموزش ایجاد کنند .

وی عنوان کرد :دانشگاه بوعلی سینا در بین دانشگاههای جامع کشور رتبه علمی خوبی دارد و در مقام 8 قرار گرفته است. همچنین دانشگاه بوعلی  در عرصه تولید علمی در بین کشورهای اسلامی رتبه اول را دارد .

ریاست دانشگاه خطاب به اساتید دانشگاه اظهار کرد :از همه همکاران ,مدیران ,روسا ,معاونین  تقاضا دارم در حوزه آموزش کمک کنند تا  تحولی در دانشگاه ایجاد شود. باید بکوشیم دانشگاه ها  در فضای مناسب جایگاه خود را حفظ و ارتقا دهند و در قلب سنتی خود را منجمد نکنیم.

انتهای پیام / 

شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, همایش دهه سرمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار