5. ارديبهشت 1396 - 14:48   |   کد مطلب: 16413
ما از اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال سخن می گوئیم اما سخن گفتن تنها کافی نیست.

به گزارش شبنم ها،

همایش اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال با حضور علی ربیعی وزیر تعاون در باشگاه معلمان همدان تشکیل شد. در این جلسه ، محمد ناصر  نیکبخت استاندار و الهی تبار فرماندار همدان ، نوراله زاده و سپهری معاونان وزیر تعاون ، احمد توصیفیان رئیس اداره تعاون شهرستان همدان ، سازگار نژاد رئیس سازمان فنی وحرفه ای ، حسن مرادی دبیر حزب توسعه و اعتدال و جمعی از کارکنان و کارفرینان حضور داشتند.
حسن مرادی دبیر حزب توسعه و اعتدال در این همایش اظهار کرد: باید حاکمان و مدیران از طریق احزاب شناسنامه دار به حاکمیت برسند. ما از اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال سخن می گوئیم اما سخن گفتن تنها کافی نیست.
مرادی افزود :در قالب احزاب باید بپذیریم منافع مردم به منافع احزاب ارجحیت دارد. احزاب باید در کنار دولت و مردم زمینه را برای رشد و تعالی و توسعه فرهنگ فراهم بیاورد.
محمد ناصر نیکبخت نیز در همایش اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: احزاب و تشکل ها اگر دامنه گسترده تری در کشور پیدا کنند هدایت گری توسعه را به عهده خواهند گرفت.
استاندار همدان در ارتباط با کارفرینی در استان همدان خبر داد: در روستای یکن آباد اطراف شهر همدان با سرمایه گذاری 1میلیارد تومان 150 نفر در دوخت حرفه ای کت و شلوار مشغول به کار شده اند. در زمینه پتروشیمی ابن سینا با شرکت شِل آلمان قرارداد بسته شده است با هزار میلیارد تومان برای 500 نفر اشتغال ایجاد شده است. کرد آباد یکی از روستاها نیز به دنبال افراد جویای کار است.
نیکبخت افزود :در استان همدان هر ماه برای 800 تا 1000 نفر شغل ایجاد می شود. از آغاز دولت یازدهم 1700 کارگاه ایجاد شده است. هشت هزار و ششصد میلیارد تومان بعد از برجام در همدان سرمایه گذاری شده است. 270 کیلومتر ریل گذاری در دولت تدبیر و امید انجام شد. تولید 100 مگا بایت برق خورشیدی که 14 مگابایت آن به بهره برداری رسیده است .

علی ربیعی؛ وزیر تعاون و امور اجتماعی نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت. وی اظهار کرد :سعادت جامعه ایران این است که به نوعی برانگیخته شویم. اثر بلوغ انسانها ما را به یاد مسئولیت پذیری می اندازد. مسئولیت پذیری و متعالی شدن انسانها آرزوی پیامبران بوده است. روز مبعث به ما یاد آوری می کند که همه ما مسئول هستیم.
وزیر تعاون افزود : دولت روحانی دولت مسئولیت پذیری است.
 علی ربیعی تصریح کرد :باید تور دست بیکار داد تا بتواند کار ایجاد کند. امام (ره) می فرماید: " جامعه مرهون کارگر است " جامعه ای ارزشمند است که تولید محور باشد برای عمل به شعار اقتصاد مقاومتی جامعه  باید به سمت تولید , کار افرینی حرکت کند .
ربیعی اظهار کرد : عده ای سوال می کنند چرا رشد دیده نمی شود ؟ زمانی که من بر سر کار آمدم اقتصاد کوچک شده بود همه تلاش ما این بود رشد داشته باشیم و منحنی رشد را روبه بالا ببریم. کشور ونزوئلا در شرایط مشابه ما به 400 درصد تورم رسیده است من معتقدم 7/4 درصد رشد داشته ایم کیفیت رشد در سال 96 بهتر و بیشتر خواهد شد. کار پیش بینی پذیر کردن اقتصاد تورم را پائین تر از دو رقمی آورده است. خوشبختانه ما  یک برنامه اشتغال منسجم را دنبال می کنیم.
وی اعلام کرد :در  دوره عقلانیت و تدبیر 700 هزار شغل ایجاد شد. ما هم اکنون نیازمند ایجاد یک میلیون شغل هستیم. مردم 2/5 به پیدا کردن شغل امیدوار شدند.
ربیعی خبر داد: رونمایی از برنامه های اشتغال ماه اخر سال گذشته و در هفته اول روز کاری سال 96 یک برنامه کوتاه مدت برای مشاغل حمایتی از یارانه به سمت کارانه فارغ التحصیلان می توانند با پولی که دولت به کارفرما می دهد  مشغول به کار شوند  مشوق های کارفرمایی, اموزش در محیط واقعی تا چهارصد هزار نفر  با دستمزد توافقی در برنامه مگا برنامه اشتغال فراگیر با استفاده از مزیت های شغلی هر شهر ، اشتغال ، توانمند ساز حقوقی ضد فقر ، ظرف 8 سال شیب دادن به حداقل دستمزد و حقوق بازنشستگان ، مسمتری بگیران ، 500 درصد ارزش دفترچه روستایی و عشایری را بالا بردیم. زنانی که به مراکز بهداشت مراجعه می کنند اما دچار سوء تغذیه هستند از طریق سبد خانوار یاری می شوند. کسانی دو فرزند معلول دارند صاحب خانه می شوند. کارگران ساختمانی همه بیمه تامین اجتماعی می شوند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار