1. تير 1399 - 8:09   |   کد مطلب: 16485
با توجه به تغییر شیوه های زندگی اجتماعی در میان مردم و افزایش مشکلات زندگی مدرن، نیاز به حضور فردی آگاه و متخصص در زمینه مشاوره ضروری احساس می شود. یک مشاور می تواند با هم‌فکری و ارایه راهکار بار مشکلات افراد را کاهش دهد.
خدمات مشاوره ای,بیمه,آسیب های اجتماعی,روان شناسان,زندگی مدرن,تنهایی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تاثیر مشکلات زندگی مدرن، بر تنهایی افراد/نقش مشاوره در افزایش مهارت زندگی

مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس زندگی مدرن زندگی مدرن زندگی مدرن زندگی مدرن زندگی مدرن تنهایی تنهایی تنهایی تنهایی تنهایی تنهایی 
 
 
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : در دنیای امروز افراد برای بهبود روابط اجتماعی خود و کسب مهارت برقراری ارتباط با سایرین، گاهی نیازمند دریافت راهنمایی و مشاوره از سوی روانشناسان و مشاوران هستند. مراجعه به روان‌شناسان دید افراد را باز و در رسیدن به پیروزی آن ها را یاری می کند.
 
*نقش مشاوره در افزایش مهارت زندگی
 
تغییر شیوه زندگی و افزایش مشکلات زندگی مدرن، بر تنهایی افراد دامن می زند.
 
بهناز عطاری روان‌شناس گفت: کم نیستند افرادی که از سر تنهایی و اینکه کسی نبوده تا به حرف هایشان گوش بدهد به من که در جایگاه مشاور قرار دارم مراجعه می کنند.
 
وی افزود: با توجه به تغییر شیوه های زندگی اجتماعی در میان مردم و افزایش مشکلات زندگی مدرن، نیاز به حضور فردی آگاه و متخصص در زمینه مشاوره ضروری احساس می شود. یک مشاور می تواند با هم‌فکری و ارایه راهکار بار مشکلات افراد را کاهش دهد.
 
این روان‌شناس ادامه داد: فراگیری مهارت حل و فصل و چگونگی کنار آمدن با برخی معضلات که موجب رنجش افراد می شوند نیز از جمله مزایای مراجعه به روان‌شناس و مشاور است.
 
*اعتماد دانش آموزان را جلب کنید؛ مشاور، جاسوس نیست
 
حضور موثر مشاور و روان‌شناس در مدارس، امری اجتناب‌ناپذیر است.
 
عطاری تصریح کرد: در مدارس از آن حیث که نوجوانان در شرایط سنی حساس قرار دارند و با توجه به تاثیر پذیری این قشر که آینده سازان هر جامعه ای به حساب می آیند، ضرورت حضور مشاور موضوعی اجتناب ناپذیر است؛ البته مشاوری که مهارت برقراری ارتباط با دانش آموزان را خوب فرا گرفته است و در واقع می تواند اعتماد آن ها را به خود جلب کند.
 
وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های برخی سیستم های آموزشی که در قبال مشاوران و روان‌شناسان مدارس اعمال می کنند، برخی دانش آموزان مشاور را «جاسوس» مدیر می دانند و ارتباط خوبی با او برقرار نمی کنند.
 
این روان‌شناس افزود: در صورتی که سیستم های اداری-آموزشی مشاوران مدارس را تحت فشار قرار ندهند و دست مشاور را در برقراری ارتباط با دانش آموزان و مسائل مشاوره ای باز بگذارند، مشاوران می توانند مهارت حل مسأله را به نوجوانان آموزش دهند.
 
عطاری گفت: دل به دل دانش آموزان سپردن و ایجاد حس امنیت و مورد حمایت قرار گرفتن از سوی مشاوران، از طرفی اعتماد به نفس آن ها را تقویت می کند و از سوی دیگر انحطاط اخلاقی و انحراف اجتماعی دانش آموزان را کاهش می دهد.
 
*توقف جوانان در ایستگاه مشاوره ضروری است
 
لزوم مشورت در تصمیم گیری برای ازدواج که یکی از مهمترین انتخاب های زندگی به شمار می رود، موضوعی بسیار مهم و قابل اهمیت است.
 
عطاری تاکید کرد: جوانانی که در آستانه ازدواج هستند و هنوز درگیر مسائل عاطفی قبل از آن نشده اند برای اینکه بتوانند برای یکی از مهمترین انتخاب های خود، تصمیمی عاقلانه و منطقی بگیرند خوب است به مشاور مراجعه کنند.
 
وی افزود: تحقیقات نشانگر آن است که افرادی که قبل از ازدواج به مشاور مراجعه می کنند، زندگی موفق تری نسبت به سایرین دارند و چنین پیوندهایی کمتر به طلاق می انجامد. همچنان که در سایر امور نیز نقش و جایگاه مشورت کردن با  متخصصان حوزه روان‌شناسی و مشاوره، افراد را به پیروزی نزدیک تر می کند.
 
*خدمات مشاوره ای باید تحت پوشش بیمه  قرار بگیرد
 
فشار زندگی بعضی از مردم را بی حوصله و بی انگیزه کرده است؛ افسردگی بیماری شایعی که این روزها در اثر افزایش بار مشکلات و فشارهای مختلف اغلب افراد را درگیر خود کرده است؛ شاید به جرأت بتوان گفت که راه چاره در کلام نافذ و گره گشای متخصصانی است که در بین مردم با نام مشاور و روان‌شناس از آنها یاد می شود.
 
این روانشناس معتقد است: موانع مراجعه مردم به روان‌شناسان گاهی در پرداخت حق مشاوره ای است که اغلب افراد از پرداخت آن ناتوان هستند؛ اگر خدمات مشاوره تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، میزان مراجعه مردم به روان‌شناسان و مشاوران افزایش و در گام بعدی معضلات و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.
 
انتهای پیام/ص
مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس مشاور و روانشناس زندگی مدرن زندگی مدرن زندگی مدرن زندگی مدرن زندگی مدرن تنهایی تنهایی تنهایی تنهایی تنهایی تنهایی افزایش مهارت زندگی افزایش مهارت زندگی افزایش مهارت زندگی افزایش مهارت زندگی افزایش مهارت زندگی افزایش مهارت زندگی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی

دیدگاه شما

آخرین اخبار