29. ارديبهشت 1396 - 9:04   |   کد مطلب: 16798
انجام برخی بازی ها مانند شن بازی و ساخت کاردستی نقش مهمی در افزایش خلاقیت و در نتیجه هوش و استعداد کودک دارد.
افزایش هوش کودک,خلاقیت,بازی,کودک,والدین,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

7 راهکار طلایی برای افزایش هوش کودک/ تفکر خلاق کودک را سرکوب نکنید

 
 
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : مجتبی کاشانی روانشناس عمومی اظهار داشت: افزایش هوش واستعداد افراد در ارتباط تنگاتنگ با رفتارهای کودکی آن ها است که انجام برخی بازی ها باعث افزایش هوش و توانایی فکری آن ها می شود و در این راه والدین نقش مهمی دارند.
 
وی اضافه کرد: شن بازی،خواندن کتاب، داستان و شعر همراه با تکرار آن حتی از روی اشکال،برای کودک بسیار مفید است و باعث افزایش استعداد کودک می شود. 
 
کاشانی ادامه داد: بریدن و چسباندن اشیاء و به نوعی ساخت کار دستی با وسایل دور ریختنی با کمک والدین، آوا سازی و ساخت وسایل ساده برای تولید صدا و ریتم باعث می شود تا کودک بیاموزد تا از هر وسیله ای به طرز خلاقانه ای استفاده کند.
 
این روانشناس  تأکید کرد: بازی با دکمه باعث افزایش خلاقیت در کودک می شود اما باید توجه داشت که در انجام این کارها، والدین نظارت کافی را بر فرزندان خود داشته باشند و فرزندان را در انجام درست آن راهنمایی کنند. 
 
وی با بیان اینکه انجام بازي هايي که به تفکر نياز دارند،در افزایش هوش کودک تاثیر بسزایی دارد، خاطر نشان کرد:  بازي با مکعب ها، لگوها و ديگر وسايل کمک آموزشي مطابق با سن کودک مي تواند مهارت هاي ظريف از جمله هماهنگي چشم و دست را افزايش بدهد که این امر به رشد هوش کودک کمک می کند.
 
کاشانی با تاکید بر اینکه اجازه بدهید کودک از الگوی تفکر خلاق خود استفاده کند، گفت:از کودک بخواهید به جاي آموزش کشيدن پرنده از روی الگو،محیط پیرامون خود را نقاشی کند.
 
انتهای پیام/ص
افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک افزایش هوش کودک خلاقیت و استعداد خلاقیت و استعداد خلاقیت و استعداد خلاقیت و استعداد خلاقیت و استعداد خلاقیت و استعداد خلاقیت و استعداد والدین والدین والدین والدین والدین والدین والدین

دیدگاه شما

آخرین اخبار