2. تير 1399 - 12:32   |   کد مطلب: 16828
دوستی های اجتماعی کلاه گشاد شرعی ست که در خود سنت های زیبای انتخاب همسر، حرمت آشنایی پسر و دختر و بسیاری از مناسبات فرهنگی اجتماعی ما که بر پایه سنت های ایرانی –اسلامی ست از بین می برد و دختر و پسر را به قهقرایی می کشاند که جوانان غربی در آن دست و پا می زنند؛ مردابی که مملو از جسد خانواده های متلاشی شده است.
دوستی اجتماعی,ازدواج های ناپایدار,آسیب های اجتماعی,ارتباط دختر و پسر,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

ازدواج های ناپایدار حاصل دوستی های دختر و پسری/کلاه شرعی به گشادی نابود کردن فرهنگ

دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار آسیب های اجتماعی  آسیب های اجتماعی  آسیب های اجتماعی  آسیب های اجتماعی  آسیب های اجتماعی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : منیره غلامی توکلی - در که باز می شود، دود سیگار و بوی قلیان و عطر قهوه به صورتت می خورد! نگاه ها به سمتت بر می گردد و در میان آن سکوت ناگهانی! تعدادی پسر و دختر را می بینی که دور میزها نشسته اند و گپ می زنند آن هم با صدای بلند و هر کسی سعی دارد در رقابتی عجیب بیشترین توجهات را به خود جلب کند!

اکثریت این جمع با هم دوست هستند، معمولا تعداد دخترها با پسرها برابر است و گاهی هم پیش می آید که یکی از طرفین یک نفر بیشتر در جمع خود دارد. زن و شوهر کمتر در این جمع دیده می شود و از میان آنها تک و توکی دختر و پسر دیده می شود که با حلقه های فلزی یا نقره همدیگر را نامزد کرده اند ....

چند صباحی است که این اجتماعات به ظاهر دوستانه تحت عنوان « دوستی اجتماعی»! در میان جوانان رواج پیدا کرده است چیزی که دوستی های پسرو دختری دهه هشتاد  را بی پرده تر به نمایش می گذارد و با پسوند " اجتماعی" در صدد تطهیر سازی این روابط هستند.

در واقع از نظر آنها دوستی اجتماعی « نوعی دوستی کنترل شده با پسران است، پسری که بتواند به من آرامش بدهد اما بدون ارتباط جنسی! این نوع دوستی هویت بیشتری نسبت به دوستی های خیابانی دختر و پسر در سطح خیابان دارد و ممکن است با شناخت به ازدواج ختم شود.»

دوستی های اجتماعی، دوستی هایی کنترل شده!

پریا غفوری، دانشجو است و 21 سال سن دارد، او می گوید: « دوستی اجتماعی را برای اولین بار در دانشگاه تجربه کردم، برای شناخت جنس مخالف و همینطور بالا بردن شانس ازدواج بسیار مؤثر است. ما در دوستی های اجتماعی فارغ از هر گونه دغدغه ای با همگروهی ها معاشرت می کنیم، مسافرت می رویم، تفریح می کنیم و حتی در چشن ها شرکت می کنیم!

غفور تفاوت دوستی با جنس مخالف و پدیده دوستی اجتماعی را در حفظ حرمت ها می داند! و می گوید: دوستی های بین پسر و دختر فراتر از یک معاشرت ساده یا شرکت در یک چشن است و آنها را به شریک هم تبدیل می کند.

یک محقق مسائل اجتماعی : «آسیب دیدگی نظام مند خانواده ها» مهم ترین آسیب دوستی های اجتماعی

دکتر سعید احدی کارشناس مسائل اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس در پاسخ به این سؤال که آیا دوستی های اجتماعی بین پسر و دختر می تواند کنترل شده باشد، گفت: « وجود جریان تعریف شده یا کار سازمان یافته برای ارتباط دو جنس مخالف با هم حتی در صورت پرداختن به آن از دریچه علمی! مانند اینکه بگوییم باعث تخلیه روحی می شوند یا باب ازدوج را باز می کند، مردود است.»

وی با بیان اینکه «کنترل و نظارت بر این سیستم تعریف نشده است» گفت: حتی در جوامع غربی هم شاهد این کنترل و نظارت نیستیم با این تفاوت که در جوامع غربی این دست مقوله ها بسترهای خاص خود را دارد در حالی که  در کشور ما این بسترها وجود ندارد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: از این رو کنترل سازمان یافته ای بر این دست مراوده وجود ندارد و به همین دلیل تا دل تان بخواهد آسیب زا هستند.

این کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه به آسیب های دوستی های گروهی اشاره کرد و اظهارداشت:

«آسیب دیدگی نظام مند خانواده ها» در پس تشکیک ایده آل ها از مهم آسیب های ناشی از این دوستی هاست که آمار بالایی از هم گسستگی خانواده را به دنبال داشته است.

احدی افزود: فرد متأهل با وارد شدن به این جمع ایده آل هایی را می بیند و آن را با ایده آل  قبلی خود مقایسه کرده و به این نتیجه می رسد که اگر ایده آل این است پس قبلی ایده آل من نیست!

وی از «پایین آمدن انگیزه های فرد برای مدیریت خانواده، فامیل» به عنوان دومین آسیب مهم دوستی های گروهی یا اجتماعی یاد کرد و گفت: با ورود به این دست جمع ها افراد شرکت در خوشگذرانی و پارتی های دوستانه را بر معاشرت با خانواده ترجیح داده و تمام سعی و سرمایه خود را برای براورده کردن این ترجیح جدید خرج می کنند. 

بالارفتن شانس ازدواج برای دختران، هدف اصلی ورود به دوستی های گروهی دختر و پسران است؟ در زمینه حتی برخی از آنها چنان درگیر مسائل عاطفی می شوند که بدون در نظر گرفتن شرایط خود و طرف مقابل حتی بدون اطلاع خانواده همدیگر  را نامزد و حتی زن و شوهر می دانند.

می خواهم شانس ازدواجم را بالا ببرم!

آیناز رجبی 29 سال سن دارد و فارغ التحصیل رشته مهندسی برق است و توسط پدرام سعادتی در گروهی دوستانه عضو شده است، او می گوید: من و پدرام سه سال است که با هم نامزد کرده ایم! و در حین صحبت انگشتری نقره را در انگشت چپش می چرخاند و ادامه می دهد: تا زمانی که پدرام کاری پیدا کندو بتواند خانواده اش را در شهرستان راضی کند تا در تهران سکنی کرده و ازدواج کند، نامزد باقی می مانیم.

رجبی در پاسخ به این سؤالم که اگر پدرام نتوانست کاری پیدا کند یا خانواده اش را راضی به ازدواج با شما کند، چه می کنید؟ می گوید: اصلا به رابطه مان اینگونه فکر نمی کنم، من اعتقاد دارم که هر چه فکر کنی برسرت می آید من همیشه خودم را در لباس عروس کنار پدرام می بینم!

ازدواج های ناپایدار حاصل دوستی های دختر و پسری

دکتر احدی استاد دانشگاه و محقق اجتماعی این تفکر که شانس ازدواج از طریق وارد شدن به گروه های دوستی دختر و پسر بالا می رود را غلط دانست و تصریح کرد: اگر ازدواجی هم صورت بگیرد پایدار نیست! چرا که در این نوع دوستی ها  زیرساخت های محکمی وجود ندارد که انسان زندگی خود را بر اساس آن پایه ریزی کند بلکه شاهد تضادهایی چون تنوع طلبی، عدم دوام دوستی ها، هنجارشکنی های اجتماعی.. هستیم.

وی بیان کرد: «ترک کردن گرایش های زیبای سنتی، دورشدن از ارزش های دینی و فرهنگی از دیگر آسیب های دوستی های اجتماعی است» که به دلیل مورد توجه قرار گرفتن توسط اعضای گروه یا تطبیق با آنها در فرد حادث می شود. 

این کارشناس مسائل اجتماعی استعمال دخانیت توسط دختران جوان را یکی از نمونه های ترک ارزش ها دانست و گفت: وقتی از دختری می پرسی نه خودت سیگار کشیدن دوست داری و در خانواده ای سیگاری بزرگ شده ای پس چرا سیگار را بر دهان می بری، می گوید: برای اینکه باید شبیه اعضای گروه باشم یا گروه را ترک کنم!.

دختران در آرزوی ازدواج، پسران جویای ارتباط...

ارضاء نیازهای عاطفی یکی دیگر از دلایل گرایش دخترها به داشتن دوست پسر هست در حالی که برای پسران ارضاء نیازهای جنسی مهم ترین دلیل این کار می باشد. حتی در دوستی های اجتماعی! هم می بینیم که هر یک از دختران گروه رابطه ای صمیمانه تر و بازتر با یکی از پسران دارد و نوع روابطش با او نسبت به سایر متفاوت است.

برا ساس آمار ارائه شده از سوی مراکز تحقیقاتی غرب وضعیت روابط دوستانه دختر و پسر در کشورهای اروپایی و آمریکا هم بر همین منوال است که 75 درصد دختران ارضاء نیازهای عاطفی را در روابط با پسران مد نظر دارند و برعکس 75 درصد پسران خواهان برقراری رابطه جسنی هستند. از سویی دیگر دختران در پی این دوستی ها تمایل بیشتری به ازدواج داشته و پسران حتی در گفتار خود هم می گویند که بیشتر مایل به تداوم رابطه دوستان هستند .

زری – د، دختر جوانی است که به قول خودش چند سالی است که تاوان عشقی ناپاک را پس می دهد! تاوان دل بستن به پسری که او را ابتدا محسور و بعد عاشق و بعد تبدیل به دختری مارک دار کرد!

او گفت: 20 ساله بودم که در یکی از شهرستان ها دانشگاه قبول شدم. دختری بودم  که تنها آرزویم این بود که تمام نامهربانی ها و بی توجهی هایی که از پدر دیده بودم  در کنار مرد دیگری بیابم!

وقتی مجید در زندگی ام پیدا شد ابتدا بخاطر اینکه تجربه کنم روابط دوستانه با یک پسر چگونه است با او دوست شدم از نوع دوستی هایی که امروز به آن دوستی اجتماعی می گویند؛ به کافی شاپ می  رفیتم و مسیر رفت و برگشت به خوابگاه را با هم طی می کردیم. بعد مدتی   دلبسته اش شدم . وقتی گفت: اگر مرا می خواهی باید همه جوره باشی، ترس از دست دادن مجید و امید به زندگی زناشویی با او به خانه اش رفتم و .. مدتی بعد مجید بی خبر تَرکَم کرد و من ماندم و راهی که بازگشت نداشت توی دانشگاه مارک دار شده بودم و شانس تشکیل زندگی سالم را از دست داده بودم.

پایبندی به محبتی که کم کم در دل انسان جای می گیرد باعث می شود که ترس از دست دادن طرف مقابل یا تهدیداتی که از سمت او صورت می گیرد باعث شود که دختران تن به هر کاری بدهند و این موارد نه تنها در ایران که حتی در کشورهای غربی هم دیده می شود.

94 درصد پسران با دخترانی که با آنها ارتباط جنسی داشتند، ازدواج نمی کنند

استاد امان الله قرائی جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس  با اشاره به نتایج یک تحقیق که در ایران انجام شده است، گفت: دوستی ها با روابط جنسی که با قول ازدواج از جانب پسر صورت می گیرد، قطعا فریب کاری است که فقط باعث از بین رفتن پاکدامنی دختران خواهد شد چرا که بیش از 94 درصد پسرانی که در این تحقیق مورد سوال قرار گرفتند بر این عقیده بودند« با دخترانی که با آنها روابط جنسی دارند، ازدواج نخواهند کرد.» و 6 درصد آنها گفته بودند باید فکر کنیم!

وی ضمن توصیه به دختران که هرگز تن به روابط جنسی قبل از ازدواج قانونی ندهند و بدانند که پسران صرفاً در صدد فریب و سوء استفاده از آنها هستند، گفت: دخترانی که دوست پسر دارند در زندگی خوشبخت نمی شوند چرا که همواره رابطه شوهرشان را دوست پسرانشان مقایسه می کنند و همینطور پسرها به مقایسه رابطه زناشویی خود با دوست دخترانشان می پردازند در نتیجه همیشه دل چرکین شده و زندگی شان به طلاق عاطفی یا قانونی ختم خواهد شد.

کلاه شرعی به گشادی نابود کردن فرهنگ

برخی بر این عقیده هستند که ورد به دوستی های اجتماعی کنترل شده است اما واقعیت امری دیگر است، دوستی های گروهی یا دوستی های اجتماعی کلاه شرعی است که برخی از افراد بر سر خود می گذارند! کلاهی که از کشورهای غربی وارد شده و قطعا برازنده هیچ دختر و پسر ایرانی نیست.

کلاهی که در خود سنت های زیبای انتخاب همسر، حرمت آشنایی پسر و دختر با حجب و حیا و بسیاری از مناسبات فرهنگی اجتماعی ما که بر پایه سنت های دیرینه و آموزه های اسلامی است از بین می برد و فقط دختران و پسران ما را به قهقرایی می کشاند که جوانان اروپایی اینکه در آن دست و پا می زنند .. مردابی که مملو از جسد خانواده های متلاشی شده است.

انتهای پیام/ص

دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار ازدواج ناپایدار آسیب های اجتماعی  آسیب های اجتماعی  آسیب های اجتماعی  آسیب های اجتماعی  آسیب های اجتماعی دوستی دختر و پسر دوستی دختر و پسر دوستی دختر و پسر دوستی دختر و پسر دوستی دختر و پسر دوستی دختر و پسر  دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی دوستی اجتماعی

دیدگاه شما

آخرین اخبار