10. خرداد 1396 - 8:39   |   کد مطلب: 16986
راز محبوبیت و جذابیت زوجین برای یکدیگر این است که هر یک به سهم خود در انجام کارهای مختلف زندگی و تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند و هرگز به دیگری وابستگی افراطی نداشته باشند.
 همسر,محبوبیت,وابستگی،زوجین,وابستگی افراطی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

وابستگی افراطی زن به مرد باعث کمرنگ شدن روابط میان آن ها می شود

 
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : مجتبی کاشانی روانشناس عمومی اظهار کرد:شخصیت وابسته برخی خانم‌ها به همسر، یکی از مواردی است که موجب سردی روابط زوجین نسبت به یکدیگر می‌شود، بطوریکه زن بیش از حد متکی به شوهر خود بوده و حتی قادر به تصمیم گیری در کوچک ترین مسائل نیست.
 
وی تصریح کرد: وابستگی زن تا حدودی به همسرش لازم است تا اقتدار مرد حفظ شود ولی زمانی که این وابستگی جنبه افراطی داشته باشد، باعث کمرنگ شدن روابط میان آن ها خواهد شد.
 
کاشانی با بیان اینکه شانه خالی کردن خانم در پذیرش مسئولیت های مختلف زندگی و سپردن آن به شوهر، باعث کاهش جذابیت او برای همسرش  می‌شود،گفت:راز محبوبیت و جذابیت زوجین برای یکدیگر این است که هر یک به سهم خود در انجام کارهای مختلف زندگی و تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند و هرگز به دیگری وابستگی افراطی نداشته باشند.
 
 کاشانی با اشاره به اینکه شخص وابسته همیشه ترس از دست دادن شریک زندگی خود را دارد و از تنها ماندن، تصمیم گیری و حتی تنها فکر کردن می ترسد، خاطر نشان کرد: این فرد در ابتدا باید احساسات خود را تقویت کند یعنی ترس از دست دادن، تنها ماندن، نداشتن اعتماد به نفس، نداشتن قدرت تصمیم گیری های مهم و ضروری را از خود دور کند تا در برقراری روابط عاطفی با همسر خود موفق باشد.
 
انتهای پیام/ص
 
وابستگی افراطی وابستگی افراطی وابستگی افراطی وابستگی افراطی وابستگی افراطی وابستگی افراطی وابستگی افراطی وابستگی افراطی وابستگی افراطی وابستگی افراطی وابستگی افراطی محبوبیت محبوبیت محبوبیت محبوبیت محبوبیت محبوبیت محبوبیت زوجین زوجین زوجین زوجین زوجین زوجین

دیدگاه شما

آخرین اخبار