12. خرداد 1396 - 9:52   |   کد مطلب: 17012
دستگاه سخت‌افزاری خنک کننده گوشیهای تلفن همراه با تبعیت از الگوی خنک کنندگی پردازنده رایانه‌های شخصی اختراع شد که به گفته سازنده آن کارایی بهتری به نسبت نرم‌افزارهای موجود در بازار دارد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : توسعه تکنولوژیهای به کار رفته در گجتهای دیجیتال و گوشیهای هوشمند به صورت مستمر صورت می‌گیرد. به گونه‌ای که سخت‌افزارهاى قدرتمندتر موبایلهای هوشمند ضمن ارائه عملکردی بهتر، نیروی بیشتری را برای فعالیت به کار می‌گیرد.

این مسئله موجب افزایش ظرفیت باتریهای به کار رفته در این دستگاه شده است؛ اما قدرت سخت‌افزاری و ظرفیت باتری بیشتر می‌تواند پتانسیل برخی خطرات را نیز افزایش دهد.

گاه و بیگاه خبرهایی مبنی بر انفجار یا آتش گرفتن تلفنهای همراه هوشمند منتشر می‌شود؛ این حوادث خسارت مالی و در برخی موارد جانی به همراه دارند.

اگر چه بروز آتش‌سوزی و انفجار موبایلهای هوشمند فراگیر نیست اما برای پیشگیری از هر گونه خطر می‌توان توصیه‌های ایمنی را جدی گرفت.

امروزه شکایتهای بسیاری درباره گرمای بیش از حد ناگهانی موبایلهای هوشمند یا خالی شدن باتری بدون آنکه اتفاق خاصی برای دستگاه رخ داده باشد، مطرح می‌شود لذا دستگاه کاهش دهنده دماى تلفن همراه به همت مبدع ایرانی ثبت اختراع شده است تا چنین مانعی را از پیش پای مشترکان تلفن همراه بردارد.

چنین طرحی با استفاده از الگوی به کار رفته در رایانه‌های خانگی اقدام به کاهش دمای قطعات سخت‌افزاری می‌کند؛ فرآیند کار این قطعه به این شکل است که با استفاده از یک نمونه فن هیتسینگ‌دار(قطعه آلومینیومی) و متصل کردن آن به تلفن همراه توسط گیره، طوریکه هیتسینگ با تلفن همراه برخورد داشته باشد تا بتواند دمای ایجاد شده توسط باتری یا قطعات تلفن همراه را از طریق یک ورقه سیلیکنی به بهترین شکل جذب کند و به هیتسینگ انتقال دهد، تا دمای ایجاد شده کاهش یابد.

اهداف اصلی این اختراع جلوگیری از کاهش طول عمر باترى، افزایش عمر مفید قطعات سخت‌افزاری موبایل، کاهش دماى ایجاد شده توسط باترى یا قطعات تلفن همراه، جلو گیرى از هنگ کردن احتمالى به دلیل دماى بالا، متناسب نگهداشتن دماى تلفن همراه به هنگام استفاده و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل سخت‌افزارى به دلیل افزایش بیش از حد دما است.

کاربران تلفن همراه می‌توانند زمانیکه دمای گوشی‌شان به طور چشمگیری (45 درجه سانتیگراد به بالا) افزایش یافته و به طور حقیقی قابل تشخیص است، از این وسیله استفاده کنند زیرا براساس ادعای سازنده آن، کارایی بهتری نسبت به نرم‌افزارهای موجود برای خنک کردن پردازنده و باتری دارد و می‌تواند ظرف پنج دقیقه دمای گوشی را کاهش دهد.

1-    جذب حرارت ایجاد شده توسط هیتسینگ به دلیل تماس با تلفن همراه
2-    انتقال دما به شیارهای موجود در هیتسینگ  برای از بین رفتن سریعتر دمای جذب شده
33-    چرخش فن و به وجود آوردن جریان هوا بین شیارها که باعث از بین رفتن حرارت جذب شده می‌شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار