16. خرداد 1396 - 12:33   |   کد مطلب: 17079
نان خامه‌ای یکی از شیرینی‌های مورد علاقه همه است. این شیرینی ساده و خوشمزه را می‌توانید در منزل هم تهیه کنید. نان خامه‌ای از یک نان گرد سبک و توخالی تشکیل شده که معمولاً داخلش را با خامه فرم گرفته پر می‌کنند.
شیرینی تر خانگی,شیرینی خامه ای,شیرینی خامه ای خانگی,شیرینی خانگی,طرز تهیه شیرینی خامه ای,نان خامه ای

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایران کوک:

 

مواد لازم

  • خمیر بنیه
  • زرده تخم مرغ 1 عدد
  • خامه پر چرب (۳۵ تا ۴۰ درصد) 240 میلی‌لیتر
  • عصاره وانیل 1/2 قاشق چایخوری
  • شکر 1 و 1/2 قاشق غذاخوری

نان خامه‌ای

 

نان خامه‌ای یکی از شیرینی‌های مورد علاقه همه است. این شیرینی ساده و خوشمزه را می‌توانید در منزل هم تهیه کنید. نان خامه‌ای از یک نان گرد سبک و توخالی تشکیل شده که معمولاً داخلش را با خامه فرم گرفته پر می‌کنند. این نان سبک از خمیر بنیه (beignet) تهیه می‌شود که تهیه‌اش خیلی ساده است و قبلاً آن را آموزش دادیم. خمیر به شکل گلوله‌های کوچک در فر پخته می‌شود و به خاطر بافت مخصوصی که دارد خود به خود طی پخت داخلش پوک می‌شود. بعد از تهیه نان، خامه فرم گرفته لای آن ریخته می‌شود و شیرینی خامه‌ای تازه و خوشمزه حاضر می‌شود.

 

طرز تهیه: فر را با دمای ۲۱۵ درجه سانتیگراد گرم کنید. روی یک سینی فر کاغذ روغنی بکشید.

 

اگر خمیر شما یخ زده است از شب قبل آن را در یخچال بگذارید تا به تدریج نرم شود. خمیر بنیه را اسکوپ اسکوپ و با فاصله روی کاغذ روغنی بریزید. برای این کار می‌توانید از قیف و ماسوره هم استفاده کنید. سایز و شکل آنها بستگی به سلیقه شما دارد. البته اگر می‌خواهید در مرحله آخر خامه رابا قیف داخل نان بریزید بهتر است نان را خیلی کوچک شکل ندهید.

 

 

یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق آب هم بزنید. وقتی همه خمیر را به صورت اسکوپی شکل دادید روی هر کدام کمی از زرده تخم‌مرغ بمالید تا بعد از پخت طلایی شوند. می‌توانید کمی شکر هم روی آنها بپاشید.

 

سینی را در فر قرار دهید. بعد از ۱۲–۱۵ دقیقه، وقتی خمیرها پف کردند، حرارت فر را به ۱۹۰ درجه سانتیگراد کاهش دهید.

 

۱۸–۱۰ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید. البته زمان دقیق بستگی به شکل و سایز خمیرهای شما دارد. باید نان‌ها کمی پف کرده و طلایی مایل به قهوه‌ای باشند و خشک به نظر برسند. نان‌ها در این مرحله خیلی راحت از سینی جدا می‌شوند و سبک و تو خالی به نظر می‌رسند. حال فر را روی ۱۵۰ درجه تنظیم کنید. ۱۵ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا نان‌ها کاملاً خشک شوند.اگر یکی از آنها را باز کنید، داخلش نباید مرطوب و تخم‌مرغی باشد. حال سینی را از فر خارج کنید و صبر کنید نان‌ها کاملاً خنک شوند.

 

 

برای تهیه خامه‌ی داخل نان خامه‌ای، ابتدا خامه پر چرب را همراه با عصاره وانیل و شکر داخل کاسه بزرگی بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند. روی کاسه را بپوشانید و آن را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید. سری همزن را هم در یخچال بگذارید تا در این مدت خنک شود. سپس خامه را از یخچال خارج کنید و با همزن بزنید تا پف کند و فرم بگیرد.

 

خامه فرم گرفته را داخل قیف بریزید. سوراخی در زیر یا کنار نان‌ها ایجاد کنید و ماسوره را کمی داخل آن فشار دهید و نان را با خامه پر کنید.

 

 

همچنین می‌توانید نان‌ها را از وسط نصف کنید وخامه را وسط آنها بریزید

در آخر هم می‌توانید نان خامه‌ای را با سس شکلات یا گاناش تزیین کنید.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار