27. خرداد 1396 - 21:54   |   کد مطلب: 17252
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان از پوشش ۳۰ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت خبر داد و گفت: ۲۰ پایگاه ثابت، سیار و تخصصی با تعداد ۲۴۸ نفر نیرو در پایگاه‌های اولیه مسئولیت معاینات سنجش را به عهده دارند.
طرح سنجش سلامت,نوآموزان همدانی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

۳۰ هزار نوآموز در استان همدان زیر پوشش طرح سنجش سلامت قرار می‌گیرند

طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم : پروین قربانیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار داشت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 96-97 و با هدف پوشش صددرصدی نوآموزان از تاریخ 20 خردادماه آغاز شد.

وی افزود: هدف از اجرای طرح سنجش سلامت آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند، شناسایی و مداخله به هنگام و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌ها، پیشگیری از افت تحصیلی و تأمین بهداشت روانی خانواده، و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای یادگیری، تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت‌های فردی است.

قربانیان با بیان اینکه در سال گذشته 30 هزار و 763 نوآموز مورد ارزیابی و آزمایش‌های طرح سنجش سلامت قرار گرفتند، گفت: تعداد 26 هزار و 621 نفر بدو ورود به دبستان و 4 هزار و 142 نفر پیش‌دبستانی با هدف شناسایی زودهنگام نوآموزان و مداخله به هنگام مورد ارزیابی در پایگاه‌های سنجش سلامت قرار گرفتند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان با تأکید بر اینکه 26 هزار و 900 نفر در مرحله اولیه به مدارس عادی معرفی شدند، تصریح کرد: 3 هزار و 863 نفر که 48.4 دهم درصد دختران و 51.6 دهم درصد پسران مشکوک به وجود مشکل بودند که به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

قربانیان با اشاره به اینکه 75 درصد نوآموزان در استان همدان دارای سابقه آموزش‌های پیش از دبستان هستند، بیان کرد: این آمار در کشور 74.4 دهم درصد است  ضمن اینکه 25 درصد از نوآموزان آموزش‌های پیش از دبستان را نگذرانده‌اند که باید با همکاری اولیا در این زمینه تلاش بیشتری شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته تعداد 588 نفر نیاز به عینک داشتند که 103 نفر به علت مشکلات بینایی از قبیل تنبلی چشم، آمبیولی و غیره تحت درمان قرار گرفتند و 73 نفر از نوآموزان دارای اختلالات شنوایی که از این تعداد 12 نفر نیاز به سمعک داشتند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان با بیان اینکه در طرح سنجش سلامت سال گذشته 3 هزار و 863 نفر به مرحله تخصصی آزمایش‌ها ارجاع داده شدند، تأکید کرد: 727 نفر از این نوآموزان دیرآموز بودند.

قربانیان با تأکید بر اینکه در سال گذشته 183 نفر زیرپوشش آموزش‌وپرورش استثنایی قرار گرفتند، افزود: از این تعداد 2 نفر نابینا، 1 ناشنوا، 139 نفر با نیاز ویژه ذهنی، 7 نفر اتیسم، 4 نفر جسمی-حرکتی و 30 نفر تلفیقی فراگیر بودند.

وی اظهار داشت: 4 هزار و 142 نفر نوآموز پیش‌ از دبستان با هدف شناسایی به‌موقع مشکلات و مداخله بهنگام در پاییز سال 95 مورد ارزیابی قرار گرفتند و امسال این طرح در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و منطقه خزل به صورت آزمایشی با ارزیابی 5 هزار نفر انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان با اشاره به اینکه در چندین سال اخیر ثبت‌نام و نتایج ارزیابی به صورت الکترونیکی در سامانه سنجش انجام می‌شود، گفت: از ویژگی‌های ممتاز این روش دسترسی سریع و آسان به اطلاعات است به‌گونه‌ای که با وارد کردن کد ملی نوآموز در سامانه سنجش نتایج ارزیابی آن در سراسر کشور قابل مشاهده است.

قربانیان تأکید کرد: از ویژگی‌های برنامه امسال اتصال سامانه سناد به سنجش نوآموزان است بنابراین نوآموزانی که مراحل سنجش را انجام نداده یا به طور ناقص انجام دهند دچار مشکل ثبت‌نام در سامانه سناد مدارس می‌شوند.

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات شایسته در راستای اجرای طرح سنجش سلامت پوشش رایگان نوآموزان عشایر در این طرح است.

قربانیان با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در نوبت معین شده در پایگاه‌های سنجش سلامت حاضر شوند تا دیگر نیاز به پرداخت 5 هزار تومان جریمه نوبت‌گیری مجدد نباشد، بیان کرد: اولیأ پیش از حضور در پایگاه‌های سنجش سلامت شرایط روحی و جسمی مناسب برای فرزندان خود فراهم کنند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان با بیان اینکه امسال 30 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، افزود: 20 پایگاه ثابت، سیار و تخصصی با تعداد 248 نفر نیرو در پایگاه‌های اولیه مسئولیت معاینات را به عهده دارند.

انتهای پیام/ص

طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت طرح سنجش سلامت دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی دانش آموزان همدانی

دیدگاه شما

آخرین اخبار