28. خرداد 1396 - 8:56   |   کد مطلب: 17257
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
طرح «شبنم» بهترين راه مقابله با واردات محصولات آرايشی و بهداشتی قاچاق است
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اجراي طرح «شبنم» بهترين راه مقابله با واردات محصولات آرايشی و بهداشتی قاچاق است.
طرح شبنم,بارکد,ستاد مبارزه با قاچاق,کالای تقلبی,لوازم آرایشی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

طرح «شبنم» بهترين راه مقابله با واردات محصولات آرايشی و بهداشتی قاچاق است

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : آزاده آذرپیرا به اجرای طرح شبنم در مبارزه به ورود محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق اشاره کرد و اظهار داشت: شبکه بازرسی و نظارت مردمی به اختصار «شبنم» معرفی شده است.

وی با بیان اینکه شبنم طرحی است که با پیشنهاد و پیگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور شفاف‌سازی گردش کالا و اطلاع از اصالت و قاچاق نبودن آن استفاده می‌شود، اظهار کرد: با اجرای طرح شبنم با نصب یک بارکد دوبعدی بر روی کالا می‌توان کالای اصلی از تقلبی و قاچاق را شناسایی کرد.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بر اساس بخشنامه‌های وزارت بهداشت، در مورد لوازم آرایشی خارجی، شرکت‌های واردکننده، به شرطی می‌توانند جنس‌هایش خود را وارد کنند که مجوزهای لازم را داشته باشند، گفت: برای کسب مجوزهای لازم این شرکت‌ها باید دقیقاً جزئیات اقلام وارد شده را از شرکت سازنده برای وزارت بهداشت دریافت کنند و یا در آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت تجزیه و آنالیز شوند و در صورتی که مواد مضر نداشته باشند، توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده 11 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی لازم است مشخصات نام فرآورده، شماره پروانه ساخت و سری ساخت، حجم یا وزن خالص، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات مواد تشکیل‌دهنده، نشانی کارخانه تولید‌کننده و شرایط نگهداری روی بسته‌بندی  تمام اقلام ساخت داخل به صورت فارسی، خوانا و مشخص نوشته شده باشد.

آذرپیرا بیان کرد: شماره ثبت، شماره بهره‌برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی و بهداشتی حتما باید دارای پروانه ساخت با مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.

انتهای پیام/ص

طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم طرح شبنم بارکد کالا بارکد کالا بارکد کالابارکد کالا بارکد کالابارکد کالا بارکد کالا کالای تقلبی کالای تقلبی کالای تقلبی کالای تقلبی کالای تقلبی کالای تقلبی کالای تقلبی کالای تقلبی کالای تقلبی کالای تقلبی کالای تقلبی کالای تقلبی

دیدگاه شما

آخرین اخبار