2. تير 1396 - 9:17   |   کد مطلب: 17336
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: نهاوند میزبان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان خواهد بود.
نهاوند,جشنواره تئاتر استان,اداره فرهنگ و ارشاد,shabnamha.ir,شبنم همدان

به گزارش شبنم همدان ، فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، نوشت : محمود مصباح اظهار کرد: امسال نهاوند برای چهارمین مرتبه افتخار میزبانی بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان را دارد.

وی افزود: این جشنواره با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوانان و بهره‌وری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان تئاتر استان و با تأکید بر ترویج فرهنگ غنی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.

 مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند عنوان کرد: این دوره از جشنواره در سه بخش رقابتی، بخش ویژه یا پیشکسوتان و بخش خیابانی برگزار می‌شود.

 وی گفت: آن دسته از گروه‌هایی که در فاصله زمانی مهرماه 95 تا پایان مردادماه 96 تولید نمایش و اجرای عمومی داشته‌اند می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند.

مصباح گفت: 25 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است و آثار راه یافته به جشنواره 15 شهریور ماه معرفی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره استانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود، گفت: حداکثر دو نمایش صحنه‌ای منتخب این جشنواره به دبیرخانه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند عنوان کرد: در راستای هماهنگی و برنامه ریزی به منظور برگزاری هرچه بهتر و با شکوهتر این جشنواره در شهرستان کمیته‌های ده‌گانه از جمله کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، مالی و پشتیبانی، هنری و حراست در این اداره تشکیل و اقدامات و برنامه ها در حال پیگیری است.

وی افزود: این جنب و جوش در بین هنرمندان عرصه نمایش نیز به شدت قوت گرفته و گروه‌های نمایشی مختلف در حال تمرین و آماده سازی خود برای حضوری پررنگ در این جشنواره هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 6 گروه نمایشی در حال تمرین در بخش‌های مختلف صحنه‌ای و خیابانی خود را برای حضوری پر رنگ در این جشنواره آماده می کنند.

وی برگزاری جشنواره تئاتر استان و حضور هنرمندان نمایش و دیگر حوزه ها از شهرهای مختلف استان و حضور تعدادی از اساتید برجسته عرصه فیلم و نمایش در این شهرستان را بهترین فرصت برای شناساندن فرهنگ و هنر و تاریخ و تمدن نهاوند به همگان برشمرد و از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و مردم نهاوند برای میزبانی این رویداد مهم فرهنگی خبر داد.

وی عنوان کرد: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان 20 تا 23 شهریورماه با اجرای عمومی نمایش‌های برگزیده و راه یافته به بخش مسابقه و پایانی در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار