7. تير 1396 - 8:21   |   کد مطلب: 17405
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از افزایش حضور مسافران در همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: شب گذشته با حضور خیل عظیم مسافران در همدان، ظرفیت‌های اقامتی در همدان تکمیل شد.
مسافر در همدان,گردشگری همدان,نصب چادر مسافران,میراث فرهنگی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : علی مالمیر از حجم بالای حضور مسافر در همدان خبر داد و اظهار کرد: میزان ورودی مسافران در همدان نسبت به سال قبل بیشتر است و آمار بازدید از اماکن دیدنی نشان از خیل عظیم گردشگر در همدان دارد.

وی با بیان اینکه شب گذشته تمام ظرفیت‌های اقامتی اعم از هتل‌ها، مهمانپذیرها، مدارس و ...تکمیل بود، بیان کرد: بنابراین مسافران برای اقامت به ورزشگاه‌ها و پارک‌ها ارجاع داده شدند، هرچند خود مسافران نیز به لحاظ هوای مطبوع تمایل به اقامت در فضای باز داشتند.

*بام آرامگاه به لحاظ اعتباری در این برهه از زمان مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در خصوص وضعیت بام آرامگاه و مرمت آن در این فصل از سال یادآور شد: با توجه به اینکه اعتبار مرمت بام آرامگاه در بهار امسال اختصاص یافت و باید تا پایان تیرماه هزینه می‌شد، پس از طی مراحل مرمت اقدامات صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه چاره‌ای برای انجام مرمت در این فصل از سال نبود، خاطرنشان کرد: با انجام مقدمات کار و زمان‌بندی عملیات اجرایی بام آرامگاه، کار مرمت شروع شد.

مالمیر اضافه کرد: با توجه به اینکه بنا بود سقف آرامگاه برداشته شود، قرار نبود مسافران اجازه بازدید از بام داشته باشند اما به لحاظ مطالباتی که مسافران داشتند، تمهیداتی ایجاد شد تا بتوانند بازدید کنند.

* وضعیت ترافیک جاده گنجنامه طبیعی است

وی در خصوص وضعیت ترافیکی و حجم بالای مسافر در گنجنامه نیز گفت: اکنون در همه جای کشور شلوغی و ازدحام مسافر وجود دارد و گنجنامه همدان نیز از این وضعیت مستثنی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه حجم یکباره مسافر در یک زمان موجب چنین وضعیتی می‌شود، گفت: در زمان پیک مسافر نبود مشکل حاد، اسکان مناسب و تأمین ارزاق مورد نیاز مسافر از اولویت‌هاست که باید مدنظر قرار گیرد، اما شلوغی و ترافیک جاده را در همه نقاط کشور شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه گنجنامه نه تنها در زمان پیک مسافر بلکه در سایر روزهای تعطیل هم با حضور همدانی‌ها شلوغ است، اظهار کرد: ترافیک در جاده گنجنامه امری طبیعی است.

مالمیر در خصوص نبود پارکینگ با ظرفیت بالا در گنجنامه نیز بیان کرد: ایجاد پارکینگ نیازمند سرمایه‌گذاری است و اگر سرمایه‌گذاری شود نیز در سایر ایام خالی خواهد ماند، بر این اساس باید ترافیک برهه‌ای از زمان مدیریت شود و زیرساخت‌ها متناسب با حضور مسافر در کل سال ایجاد شود.

* تعداد پارک های نصب چادر مسافران افزایش یافت

وی با اشاره به نصب چادر مسافران در پارک‌هایی به غیر از آنچه در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: شهرداری در ابتدای تعطیلات چهار پارک را برای اسکان مسافران در چادر مدنظر قرار داده بود، اما به علت افزایش مسافر برخی از پارک‌ها نیز مجدد به این ظرفیت اضافه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان کرد: محدودیت نصب چادر در همه پارک‌ها برای طی سال در نظر گرفته شده است و این موضوع در زمان پیک مسافر چه از سوی مسوولان شهری و چه مسافران رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار