11. تير 1396 - 11:56   |   کد مطلب: 17467
در حوزه عفاف و حجاب یک انقلاب فرهنگی باید صورت گیرد و لازمه آن امر به معروف و نهی از منکر کردن به صورت آتش به اختیار یعنی کار خودجوش و تمیز فرهنگی توسط همه مردم است.
حجاب و پوشش,امر به معروف,نهی از منکر,الهه تیموری,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

 یکی امر به معروف کند و دیگران حمایت/ امر به معروف را «آتش به اختیار» انجام دهیم

امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : الهه تیموری با اشاره به پوشش ناهنجار و بدحجابی برخی خانم ها به ویژه در فصل تابستان اظهار کرد: با توجه به روایات معصومین علیهم السلام اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد غفلت واقع شود هیچ کس در امان نخواهد بود از این رو همه مردم نباید در برابر خانمی که با وضع نامناسب و پوشش زننده از خانه بیرون می آید و برای مردان بیگانه جلوه گری می کند ساکت بمانند چرا که دود این هنجارشکنی در چشم خودشان نیز خواهد رفت و بدحجابی گلوی دختران خودشان را نیز خواهد فشرد.

وی افزود: در حوزه عفاف و حجاب یک انقلاب فرهنگی باید صورت گیرد و لازمه آن امر به معروف و نهی از منکر کردن به صورت آتش به اختیار یعنی کار خودجوش و تمیز فرهنگی توسط همه مردم است.

* سخن گفتن نرم و لطیف در امر به معروف یک ضرورت است

این کارشناس مسائل دینی و فرهنگی تصریح کرد: همه مردم باید طریقه صحیح امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب فراموش شده را بیاموزند و پس از آن در این راه قدم بردارند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره طریقه امر به معروف و نهی از منکر در داستان حضرت موسی و هدایت فرعون، گفت: خداوند به حضرت موسی فرمود که با فرعون به نرمی سخن بگو تا سخن تو در دل او نشیند و لذا برای امر به معروف و نهی از منکر در هر زمینه ای اعم از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … باید بیانی نرم و لطیف داشت.

تیموری اذعان کرد: برای اصلاح وضعیت جامعه چه در حوزه عفاف و حجاب و چه در سایر حوزه ها هر کس باید از خود شروع کند و تا خودسازی آغاز نشود نمی توان از دیگران توقع اصلاح شدن داشت.

* یک دست صدا ندارد/ ضرورت حفظ وحدت در امر به معروف و نهی از منکر

وی بر لزوم وحدت کلمه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: مسلما یک دست صدا ندارد بنابراین به نظر می رسد پس از آموختن روش صحیح امر به معروف و نهی از منکر لازم است سایرین به حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر برآیند همانطور که در قرآن کریم نیز خداوند هارون را به همراه موسی به سراغ فرعون فرستاد تا هارون و موسی حامی یکدیگر در این طریق باشند.

این کارشناس مسائل دینی و فرهنگی بیان کرد: متاسفانه امروز شاهدیم زمانی که فردی دیگری را امر به معروف و نهی از منکر می کند سایر مردم هم عقیده امر کننده گوشه ای می ایستند و نگاه می کنند در حالی که باید در حمایت از او برآیند و با او هم صدا شوند.

وی اضافه کرد: امروزه می بینیم در اماکن عمومی عده ای هنجارشکنی می کنند و سایرین از ترس اینکه مبادا فرد هنجارشکن پاسخ آن ها را بدهد و کسی از آن ها حمایت نکند و در این میان تنها بمانند سکوت اختیار می کنند و نتیجه این می شود که روز به روز بر تعداد هنجارشکنان و گستاخی آن ها افزوده می شود.

تیموری با بیان اینکه مردم نباید نسبت به هنجارشکنی ها بی تفاوت باشند، تاکید کرد: لازم است مردم از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند تا فرد هنجار شکن متقاعد شود و دست از رفتار خود بردارد.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه فرزندان ما و نسل های بعد از خطرات و آفت های آخرالزمان در امان بمانند باید همه با هم قیام کرده و در امر به معروف و نهی از منکر صحیح و بر پایه منطق به صورت آتش به اختیار کار کنیم.

انتهای پیام/ص

امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف امر به معروف حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش حجاب و پوشش نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر نهی از منکر حجاب و عفاف حجاب و عفاف حجاب و عفاف حجاب و عفاف حجاب و عفاف حجاب و عفاف حجاب و عفاف حجاب و عفاف

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار