18. تير 1396 - 21:29   |   کد مطلب: 17564
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان از هزينه 5 ميليارد و 600 ميليون توماني در راستاي اجرای طرح هتلینگ بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي همدان خبر داد.
بیمارستان تامین اجتماعی,هتلینگ بیمارستانی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : علیرضا صفری بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر هتلینگ بیمارستانی یعنی خدمات غیرپزشکی به بیمار بستری در بیمارستان، در دو  بیمارستان غرضی ملایر و آتیه همدان آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به وجود دو بیمارستان آتیه و غرضی ملایر زیرپوشش تامین اجتماعی استان،گفت: 287 تخت فعال در حوزه تامین اجتماعی استان فعال است که از این نظر در جایگاه چهارم کشوری قرار داریم.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان از صرف 5 میلیارد و 600 میلیون تومان در راستای اجرای طرح هتلینگ 2 بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر خبر داد و افزود: بیمارستان غرضی 90 درصد پیشرفت داشته و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

*استانداردسازی اورژانس بیمارستان آتیه همدان با یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان

وی با اشاره به استانداردسازی اورژانس بیمارستان آتیه همدان با اعتبار یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان، افزود: فضای اورژانس بیمارستان اکنون در حال بازسازی و استاندارد سازی است و طی دو ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

صفری از خریداری دستگاه MRI برای بیمارستان تامین اجتماعی همدان خبر داد و گفت:‌ برای خرید این دستگاه 6.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه سی تی اسکن شهرستان ملایر نیز خریداری شده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد:‌ از جمله برنامه‌های در دست اقدام طی سال جاری استقرار نظام ارجاع داخلی است زیرا مردم به سمت استفاده از درمان‌های لوکس رغبت بیشتری پیدا کرده‌اند.

صفری در خصوص ساماندهی اورژانس بیمارستانی بیان کرد: تا پایان آبان ماه امسال در بیمارستان آتیه همدان ساماندهی اورژانس به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه برنامه بعدی ساماندهی و استانداردسازی اورژانس بیمارستان غرضی ملایر است، آن را گامی مهم در راستای رضایتمندی بیماران از ارائه خدمات دانست.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان راه‌اندازی سیستم اطلاعات رادیولوژی، اجرای سیستم یکپارچه اسناد پزشکی را از دیگر برنامه‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان عنوان کرد و افزود: در استان همدان یک‌هزار و 230 نفر در بخش درمان فعال هستند.

وی با اشاره به مراجعه 951 هزار نفر به پزشک عمومی در سال گذشته به بیمارستان‌های غرضی و آتیه همدان، گفت: سال گذشته 38 هزار و 200 نفر از بیماران به واحد دندانپزشکی دو بیمارستان زیرپوشش تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند.

 صفری با اشاره به اینکه سال گذشته 305 هزار نفر به پزشک متخصص بیمارستان‌های تامین اجتماعی همدان مراجعه داشته‌اند، افزود: سال گذشته 960 هزار نفر به داروخانه 227 هزار و 500 نفر به آزمایشگاه، 79 هزار نفر به بخش رادیولوژی و 15 هزار و 400 نفر به بخش فیزیوتراپی مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت در بیمارستان طی سال جاری که 72 درصد بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته این میزان 82 درصد بود و کاهش آن به دلیل تعرفه عمومی غیردولتی بوده است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به آمار رضایتمندی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی همدان، گفت: این میزان در بخش سرپایی 85 درصد و در بخش بستری 90 درصد است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی به بیمارستان‌ که سال گذشته 3 میلیون نفر بوده و به طور روزانه 8 هزار و 36 نفر به بخش درمانی مراجعه کرده‌اند، افزود: سال گذشته 33 هزار نفر در بیمارستان بستری شده‌اند که آمار روزانه 90 نفر است.

*بررسی 971 پرونده پزشکی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی همدان

صفری از بررسی 971 پرونده پزشکی طی سال گذشته در کمیسیون پزشکی خبر داد و با بیان اینکه از این لحاظ رتبه 12 کشور را در داریم، گفت: شاخص از کارافتادگی در استان 38.75 درصد است که این رقم در کشور 32.8 درصد بوده است.

وی با اشاره به هزینه یک‌هزار و 680 میلیارد ریال در خصوص کمیسیون پزشکی طی سال گذشته، بیان کرد: تعداد آمبولانس‌های همدان به‌روز و نوسازی شده و دو آمبولانس نیز امسال خریداری می‌شود که با این اقدام تعداد آمبولانس‌های تامین اجتماعی استان به 11 دستگاه خواهد رسید.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان مدیرکل تامین اجتماعی همدان نسبت به بدهی کارفرمایان استان به سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: 86 درصد بیمه شده استان حداقل حق بیمه را پرداخت می‌کنند و این درحالی است که انتظار دریافت بیشترین مستمری را دارند.

وی بیان کرد: طبیعی است و باید انتظار بالا رود اما باید حق بیمه بر اساس واقعیت پرداخت شود که متاسفانه در استان چنین چیزی مد نظر نیست.

صفری با اشاره به مشکلات کمبود پزشک که قبلاً وجود داشت، گفت: دو مشکل عمده در جذب پزشک وجود داشت که یکی شرط سن برای فعالیت پزشکان بود که این شرط اخیراً برداشته شده و در حال جذب پزشک هستیم.

وی با اشاره به اینکه در موضوع ردیف بلاتصدی خروجی حذف شده است، افزود:‌حداقل در چند سال اخیر 38 پزشک نسبت به قبل بیشتر شده و از لحاظ تعداد پزشک داروساز، دندانپزشک، پزشک متخصص وضعیت بهبود یافته است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان  از جذب یک رادیولوژیست در بیمارستان آتیه خبر داد و افزود: دو رادیولوژیست اضافه شده و با اضافه شدن نفر بعدی تعداد به سه رادیولوژیست خواهد رسید.

وی با اشاره به تصفیه فاضلاب بیمارستان تامین اجتماعی که 70 متر مکعب آب تصفیه می‌شود، افزود: حتی یک لیتر آب نیز در این بیمارستان هدر نرفته و تصفیه می شود و در فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صفری در پایان سخنانش تصفیه فاضلاب بیمارستان تامین اجتماعی همدان را گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار