20. تير 1396 - 8:15   |   کد مطلب: 17585
در نشست علمی - خبری " تکریم حجاب و عفاف" مطرح شد؛
افزایش "استرس" و "عدم امنیت روانی" با شکسته شدن حریم‌ها در جامعه
حریم، محدوده‌ای است که انسان در آن احساس راحتی، امنیت و تعادل می‌کند؛ اگر این حریم شکسته شود حاصل آن استرس و عدم امنیت روانی است که به دنبال آن عدم توان تفکر و عدم قدرت تصمیم گیری به وجود می‌آید.
تکریم حجاب و عفاف,شکسته شدن حریم‌ها در جامعه,عدم امنیت روانی,استرس,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

افزایش "استرس" و "عدم امنیت روانی" با شکسته شدن حریم‌ها در جامعه

شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعهشکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی
 
 

به گزارش شبنم همدان به نقل از بسیج جامعه پزشکی کشور  : نشست علمی - خبری " تکریم حجاب و عفاف" در سالن جلسات سازمان بسیج جامعه پزشکی با حضور برخی مسئولان این سازمان و اساتیدی از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد.

هدایت صحرایی، مدیر مرکز تحقیقات اعصاب دانشگاه بقیه الله(عج)، در ابتدای این جلسه سخنرانی کرد و درباره اهمیت حفظ حریم‌ها بین زن و مرد، گفت: هر موجود زنده‌ای از یک باکتری گرفته تا انسان برای خود حریمی قائل است؛ وقتی این حریم و چارچوب شکسته شود، ذهن انسان دچار عدم امنیت روانی می‌شود.

 

این استاد و محقق دانشگاه، با بیان اینکه ویژگی‌های جنسیتی بعد از سن بلوغ به موضوع حریم اضافه می‌شود، ادامه داد: حریم، محدوده‌ای است که انسان در آن احساس راحتی، امنیت و تعادل می‌کند؛ اگر این حریم شکسته شود حاصل آن استرس و عدم امنیت روانی است که به دنبال آن عدم توان تفکر و عدم قدرت تصمیم گیری به وجود می‌آید.

 

وی متذکر شد: عدم قدرت تصمیم گیری، باعث می‌شود که فرد دیگر نگاه نکند که "چه کسی" روبه رویش قرار گرفته، بلکه نگاه می‌کند "چه چیزی" رو به رویش است؛ "چه چیزی" بدین معناست که فرد می‌خواهد آن کسی که در مقابلش است را حذف کند یا او را هدف می‌داند و باید به آن برسد و تسلط پیدا کند؛ در واقع این نتیجه شکسته شدن حریم‌ها و بالا رفتن استرس‌ها و تصمیم‌گیری در این شرایط است.

 

صحرایی، گفت: برای ورود به ذهن یک انسان، پنج راه یا حس وجود دارد؛ این ورود از طریق حس بویایی، لامسه، شنوایی، چشایی و بینایی است و اگر قرار باشد، حریمی شکست شود از طریق این پنج حس اتفاق می‌افتد؛ تحقیقات نشان داده حریم آقایان بیشتر از طریق بینایی شکسته می‌شود و حریم خانم‌ها از طریق شنوایی و بعد لامسه شکسته می‌شود.

 

مدیر مرکز تحقیقات اعصاب دانشگاه بقیه الله (عج)، افزود: شکستن حریم‌ها در اثر بلوغ جنسی رُخ می‌دهد و هورمون‌های جنسی در ورود به حریم‌ها دخیل هستند؛ از اینجاست که مبحث پوشش مطرح می‌شود و برهمین اساس است که گفته می‌شود آقایان باید چشم خود را محفوظ بدارند.

 

وی گفت: بعد از شکستن حریم‌ها، تصمیم‌ها اصطلاحا آمیگدالی می‌شود، آمیگدال بخشی از مغز است که در درک احساسات و ایجاد پاسخ به آنها نقش دارد و بخش هیجانی مغز است؛ بنابراین شکسته شدن حریم‌ها، بخش آمیگدال را برای فرد تصمیم گیرنده می‌کند اما با پوشش صحیح می‌توان حریم آقایان را بیشتر نگه داشت.

 

صحرایی، با ذکر این نکته که رنگ‌های تیره، این حریم را بیشتر حفظ می‌کند، افزود: حریم به نسبیت و ارتباط خونی نیز مربوط نمی‌شود یعنی ممکن است یک آقا و خانومی حتی حریم محارم خود را نیز بشکنند.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله (عج)، گفت: یکی دیگر از راه‌های شکستن حریم‌ها، حس بویایی است که در جامعه امروز ما با استفاده از خوشبوکننده‌ها و عطرهای خاصی که اختصاصی زن یا مرد است نیز شکسته می‌شود؛ بدن هر فردی به عنوان یک موجود زنده، موادی را ترشح می‌کند که "اثر انگشت جنسیتی" نامیده می‌شود و به آن "فرمون" گفته می‌شود.

 

وی در پایان عنوان کرد: شرکتهای عطرسازی با افزودن "فرمون" به عطرهای خود، باعث می‌شوند در واقع مردان هورمون‌های جنسی را به خود بیافزایند و این خود موجب شکستن حریم‌ها در جامعه می‌شود؛ البته عطر زدن از سفارشات دین است و باید نوع عطرهایی که در اسلام گفته شده و تنها باعث خوشبویی بدن می‌شود نه برانگیخته شدن احساسات جنسی و غریزی را تفکیک کنیم.

انتهای پیام/ص

شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعهشکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه شکسته شدن حریم ها در جامعه عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی عدم امنیت روانی تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف تکریم حجاب و عفاف

دیدگاه شما

آخرین اخبار