20. تير 1396 - 15:29   |   کد مطلب: 17593
فرمانده سپاه ناحیه همدان در مورد علت نامگذاری روز حجاب و عفاف اظهار داشت: این هفته سالگرد حوادثی است که در سال 1314 در پی واقعه کشف حجاب رضا خان رخ داده است و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره 3500 شهیدی است که مقابل این ساختار شکنی فریبنده و ضد دین ایستادگی و تحصن کردند و به شهادت رسیدند .

به گزارش شبنم ها،

 

نشست خبری در سپاه ناحیه همدان با حضور سرهنگ دوم حسن برزگر فرمانده سپاه ناحیه شهرستان همدان و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس سپاه ناحیه برگزار شد .

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار داشت :علت نامگذاری هفته حجاب به مناسبت سالگرد  حوادثی است که در سال 1314 در پی واقعه کشف حجاب رضا خان رخ داده است. 3500 نفر از مردم در مقابل این  ساختار شکنی فریبنده و ضد دین ایستادگی و تحصن  کردند و به شهادت رسیدند .

وی افزود: در ارتباط با این واقعه  حتی بیان شده است که 56 کامیون جنازه حمل کرده اند و این شاهدی بر این مدعاست که در طول تاریخ برای حفظ حجاب بانوان هزینه های بسیار سنگینی پرداخت شده است و افراد بی شماری به شهادت رسیده اند .

برزگر اعلام کرد :در هفته عفاف و حجاب و دفاع از ارزشهای اسلامی برنامه هایی از طریق قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی  ابلاغ  شده است.  در ستاد امر به معروف  با توجه به هجمه و جنگ نرم دشمن حجاب به عنوان یکی از معروفات معرفی شده است.

وی افزود:  یکی از جامعه شناسان فرانسوی می گوید "هر چادری که از سر زن مسلمان برداشته می شود افق جدیدی در مقابل دنیای غرب گسترده می شود ".دشمن سعی دارد با پر و بال دادن به جریان های فمینیستی حجاب و عفاف و خانواده ایرانی  را زیر سوال ببرد .

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان همدان خاطر نشان کرد : بر اساس دستور العمل ها تقسیم بندی وظایف بین دستگاههای مختلف اجرایی به انجام رسیده است.  هفته حجاب از روز شنبه 17 تیر ماه آغاز شده است روز شنبه به عنوان روز  عفاف وحجاب گرایش انسانی و انتخاب ایرانی ,روز یکشنبه به عنوان روز  عفاف و حجاب آزادی کرامت انسانی حقوق شهروندی ,دوشنبه  عفاف و حجاب تجلی مشارکت اجتماعی ,سه شنبه20 تیر  تولید و اشتغال و روز نه گفتن به پوشاک خارجی , چهارشنبه 21 تیر  مردان غیور زنان عفیف خانواده متعالی (اجتماع بزرگ مردمی صیلنت از خانواده ),پنج شنبه22تیرماه  عفاف و حجاب و نشاط اجتماعی و امنیت اخلاقی ,جمعه 23 تیر جامعه عفیف زمینه ساز ظهور نامگذاری شده است .

سرهنگ دوم حسن برزگر تصریح داشت : دستگاههای اجرایی بر اساس وظایف قانونی و ذاتی خود نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب متناسب با عناوین این هفته با بهرهمندی از ظرفیت ها و توانمندی های خود  و سایر موسسات مروج عفاف و حجاب موظف هستند به شرح ذیل اقدام نمایند ;

فضا سازی و تبلیغات محیطی با استفاده از پوستر ,بنر ,بلوتوث,اتوماسیون اداری ,فضای مجازی و....

برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در قالب عفاف و حجاب(ویژه کارکنان و خانواده های آنان)

برگزاری نمایشگاه عرضه کتاب محصولات فرهنگی اسلامی مد ولباس

برگزاری همایش نشست و کارگاه آموزشی با رویکرد عفاف وحجاب و تقدیر از فعالان در این حوزه

بیان و بررسی واقعه گوهرشاد در نمازهای جماعت و برگزاری مشاوره های دینی و پاسخ به سوالات

هماهنگی برای حضور کارکنان در اجتماع باشکوه مردمی صیانت از حریم خانواده در روز چهارشنبه 21 تیر ماه

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان همدان اعلام کرد  :بسیج در سطح حوزه و پایگاه 200 برنامه در قالب نشست در سطح حوزه مقاومت در نظر گرفته شده است از جمله این برنامه ها برگزاری تریبون آزاد در اماکن تفریحی ,برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب ,برگزاری مسابقه عروسک با حجاب من ,مسابقه وبلاگ نویسی می باشد .

انتهای پیام / 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار