22. تير 1396 - 8:20   |   کد مطلب: 17615
به مناسبت هفته حجاب و عفاف:
بانوان محجبه ؛ بانوان مدافع حرم
روا نیست چادری که از زیر چنگال اسکندرجسته و کوچه های مدینه را به چشم دیده ، از کربلا و شام گذشته به آتش حمله مغول نسوخته است ...و زیر پوتین رضا خان نمانده است ...در جامعه اسلامی مُنتظر از پا بیافتد

به گزارش شبنم همدان ،

به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب گفتگوی صمیمانه ای با چند تن از دختران نوجوان و  محجبه انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
از آنان سوال کردم علت اینکه پوشش چادر را برای حفظ حجاب خود انتخاب کرده اید چیست ؟

علت انتخاب چادر به عنوان حجاب
پریسا اسلامی دلجو اظهار داشت :برای اینکه حجاب کاملی داشته باشم چادر را انتخاب کردم اما عده ای می گویند باید آیه ای در قرآن باشد تا ما بدانیم دستور دین در خصوص حجاب چیست خداوند در سوره احزاب آیه 59 می فرماید ":ای پیامبر به همسران و دختران و زنان مومن بگو چادرهای بلند برخود بیفکنند این عمل مناسب تر است تا به عفت وپاکدامنی شناخته شوند و مورد ازار قرار نگیرند" .

 

 حجاب در آیات قرآن
این دختر نوجوان ادامه داد: در آیه 59 سوره احزاب کلمه جلابیب جمع کلمه جِلباب به کار رفته است که به معنای پارچه بلندی است که تمام بدن از جمله سر و گردن را می پوشاند . در سوره نور آیه 31 خداوند می فرماید" :ای پیامبر به زنان مومن بگو روسری ها و مقنعه های خود را بر سینه افکنند ,تا گردن و سینه آنها پوشانده شود و زینت خود را اشکار نسازند ." در این سوره کلمه خُمُر جمع مکسر کلمه خِمار به معنای روسری و مقنعه است . 
ای آیات نشان میدهد خداوند در قرآن به طور صریح به نوع پوشش حجاب اشاره کرده است .بنابراین یک زن مسلمان بهانه ای ندارد تا بگوید دین من نسبت به نوع پوشش من دستوری نداده است.

 

مشکلات دختران محجب
از فائزه جعفری نوجوان محجبه سوال کردم شما در جامعه امروز در خصوص حفظ حجاب با چه مشکلاتی مواجه هستید ؟
جعفری ابراز کرد :همان گونه که دوست من در خصوص حجاب به نوع پوشش بانوان اشاره کرد متاسفانه در جامعه امروز هر گاه سخن از حجاب به میان می آید تنها به نوع پوشش بانوان اشاره می شود اصلا به اینکه مردان جامعه نیز باید نگاه خود را از نامحرم بگیرند و یا اینکه نباید با لباسهای زننده و کوتاه در جامعه حضور پیدا کنند و یا مسائلی همچون آرایش مردانه که در آرایشگاه اقایان به صورت معمول انجام می شود سخنی به میان نمی آید متاسفانه گاهی اوقات نسبت به  خانم هایی که  با پوشش کامل در جامعه حضور پیدا می کنند نیز بی حرمتی هایی می شود و یا مورد تمسخر عده ای از افراد ناباب  قرار می گیرند.

 

قیمت گران چادر در مقابل قیمت ارزان مانتو های جلوباز
 وی افزود: البسه حجاب با قیمت بالاتری در جامعه عرضه می شوند در حالی که مانتوهای کوتاه و بدن نما با قیمت بسیار نازلتری در اختیار افراد قرار می گیرد .
جعفری خاطر نشان کرد  : از سوی دیگر   در هفته حجاب در نشست ها و گفتگوهای مختلفی شرکت داشتم اما اکثر بانوانی که در این میز گردها و گفتگو ها شرکت دارند از بانوان محجبه هستند در حالیکه هدف این نشست ها آشنایی اقشار مختلف جامعه با مباحث حجاب و فلسفه حجاب است و ای کاش  دغدغه حجاب به یک هفته محدود نمی شد.
این بانوی جوان گفت: در نمایشگاه حجاب نذر فرهنگی چادر صورت می گرفت به بیان واضح تر به کسانی که برای اولین بار پوشش حجاب را انتخاب می کنند چادر هدیه داده می شد و نمایشگاه حجاب  به صورت دائمی برگزار می شد .

 

حجاب راحتی زن

از دختر نوجوان محجبه دیگری پرسیدم چرا پوشش چادر را انتخاب کرده اید آیا در این گرما اذیت نمی شوید ؟
مرضیه جلیلی پاسخ داد :حجاب را انتخاب کردم تا خودم راحت باشم زن ارزش بالایی دارد همه ما می گوییم نباید در جامعه در حق زنان اجحاف شود در حالی که اولین نفر خود ما هستیم که با پوشش نامناسب شخصیت خود را زیر سوال می بریم و باعث می شویم مانند یک کالا با ما برخورد شود. خداوند امر فرموده است حجاب داشته باشید تا دیده شوید این دیده شدن مربوط به ظاهر نیست .

 

حجاب نمایان کننده گوهر زن
جلیلی ادامه داد: هنگامی که خانمی با انواع و اقسام آرایش و لباس هایی که جلب توجه می کند وارد جامعه می شود افراد جامعه او را تنها در سطح ظاهر خواهند شناخت .اما زمانی که دختری در قامت یک دختر مسلمان ایرانی پایبند به ارزش های ملی و مذهبی در جامعه حضور پیدا می کند چون مقابل فریبندگی جلوه ی ظاهری مقاومت کرده است  باعث می شود افراد جامعه باطن او را بشناسند و برای شخصیتش احترام قائل شوند و صفاتی همچون حیا ,نجابت ,وقار و سنگینی و میزان علم این افراد در جامعه مورد توجه قرار بگیرد .
این دختر نوجوان گفت: در پاسخ سوال بعدی شما باید بگویم سوزانندگی آفتاب به اندازه سوزانندگی نگاه نامحرم و اندازه گیری چشمی جغرافیای تن یک زن مسلمان آزار دهنده نیست. تحمل  حرم گرمای آفتاب در مقابل خون های شهدا بسیار ناچیز است  .
نظر شما نسبت به نگاه  افراد نامحرم به خانم های چادری چیست ؟
جلیلی  پاسخ داد: وظیفه من حفظ حجاب کامل است. اینکه عده ای از افراد با وجود حجاب نسبت به زنان محجبه توهین می کنند دلیل بر بیمار بودن این افراد است زمانی که من حیا و عفت خود را حفظ کرده ام اما فردی به من متلک می گوید حداقل در مقابل وجدان خود آسوده ام که فعل ناشایست من باعث به وجود آمدن این واکنش نشده است .در پایان باید بگویم روا نیست چادری که از زیر چنگال اسکندرجسته و کوچه های مدینه را به چشم دیده از کربلا و شام گذشته به آتش حمله مغول نسوخته است ...و زیر پوتین رضا خان نمانده است ...در جامعه اسلامی مُنتظر از پا بیافتد ...حجاب خون بهای شهیدان است .

من یک بانوی  مدافع حرم هستم 
همه دختران چادری و عفیف مدافع حرم هستند 
شاید بپرسی مدافع کدام حرم ؟
حرم حجابشان 
حرم عفتشان 
حرم زیباییشان 
من زینب وار از چادر و حجابم دفاع می کنم 
مردان سرزمینم عباس وار از حرم دفاع می کنند 
سرزمین من ازسیل غیرت غیور مردان سرشار است 
سرزمین من زنان بلند همتی  دارد که سیاهی چادر آنان همچون کوه ایستاده در برابر جنگ نرم دشمن است

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار