25. تير 1396 - 12:45   |   کد مطلب: 17669
پنکیک یکی از خوشمزه‌ترین چیزهایی است که می‌شود برای صبحانه میل کرد و قبلاً چند نوع آن را آموزش داده‌ایم، مثل پنکیک ساده، پنکیک ردولوت یا پنکیک خرما.
انواع پن کیک,انواع پنکیک,پن کیک,پنکیک,پنکیک جدید,پنکیک خانگی,پنکیک شکلاتی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایران کوک:

 

مواد لازم

  • شکلات نوتلا 14 قاشق غذاخوری
  • آرد سفید 1 و 1/2 پیمانه
  • بیکینگ پودر 3 قاشق چایخوری
  • شکر 4 قاشق غذاخوری
  • نمک نوک انگشت
  • تخم مرغ 4 عدد
  • شیر 1 پیمانه + 2 قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری (دلخواه)
  • کره 2 قاشق چایخوری
  • توت فرنگی دلخواه

 

پنکیک نوتلا

 

پنکیک یکی از خوشمزه‌ترین چیزهایی است که می‌شود برای صبحانه میل کرد و قبلاً چند نوع آن را آموزش داده‌ایم، مثل پنکیک ساده، پنکیک ردولوت یا پنکیک خرما. معمولاً پنکیک را با مقدار زیادی کره، شیره و مربا سرو می‌کنند که باعث می‌شود خیلی خیلی خوشمزه شود. یا اینکه شکلات یا خامه روی آن میریزند. پنکیک نوتلا نه تنها بافتی نرم و عالی دارد بلکه وسط آن از شکلات نوتلای داغ پر شده که آن را به یک صبحانه محشر مبدل می‌کند. برای تهیه پنکیک نوتلا باید از قبل دیسک‌های نوتلای یخ زده را آماده کرده باشید. این کار هم خیلی ساده است. به این ترتیب موقع تهیه پنکیک نوتلا همه چیز آماده است و فقط نیاز به هنرنمایی شما دارد.

 

طرز تهیه: اول از همه دیسک‌های نوتلا را آماده کنید. روی یک سینی بزرگ کاغذ روغنی بکشید. ۲ قاشق از نوتلا را روی کاغذ روغنی بریزید و با پشت قاشق به صورت دایره‌ای به قطر ۶ سانت و ضخامت ۰/۵ سانت پخش کنید. این کار را برای شکلات باقیمانده تکرار کنید تا ۷ دیسک داشته باشید. سینی را به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و نیم در فریزر قرار دهید تا دیسک‌های نوتلا سفت شوند. سپس آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و تا زمان مصرف در فریزر نگه دارید.

برای تهیه پنکیک، مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر، شکر و نمک را در کاسه‌ای با هم مخلوط کنید. در وسط مواد خشک حفره‌ای ایجاد کنید. حال مواد تر یعنی شیر، تخم مرغ و وانیل را داخل حفره بریزید و مواد را مخلوط کنید. به‌قدری هم بزنید که مواد یک‌دست شوند و گلوله‌ای در کار نباشد. اما بیش از حد هم نزنید.

۱/۲ قاشق چایخوری کره را در یک تابه نچسب داغ کنید تا آب شود. سپس کره اضافی را با دستمال حوله‌ای از روی تابه پاک کنید. این کار باعث می‌شود پنکیک شما یک‌دست سرخ شود. قبل از شروع کار ۳ عدد از دیسک‌های نوتلا را از فریزر خارج کنید (بقیه را داخل فریزر نگه دارید چون زود آب می‌شوند و شکلات موقع تهیه نوتلا باید کاملاً سفت باشد).

۱/۴ پیمانه از مایه پنکیک را کف تابه بریزید، یک دیسک نوتلا وسط آن قرار دهید و سپس سریع روی شکلات را با مقداری خمیر دیگر بپوشانید. از لبه‌های لیوان یا ملاقه برای پخش کردن خمیر روی شکلات استفاده کنید. این کار را باید سریع انجام دهید وگرنه شکلات آب می‌شود و به کف تابه رسوخ می‌کند.

وقتی دور پنکیک حباب ظاهر شد (حدود دو دقیقه) آن را برگردانید و طرف دیگرش را سرخ کنید تا مثل طرف قبلی طلایی رنگ شود.

 

این کار را برای بقیه خمیر تکرار کنید. بعد از ۲–۳ پنکیک دوباره به کف تابه کره اضافه کنید.

پنکیک نوتلا آماده شده را می‌توانید با توت فرنگی خرد شده یا خامه سرو نمایید.

 

نکته: اگر ضمن ریختن لایه دوم خمیر پنکیک، دیسک نوتلا ذوب شد و به کف تابه مالید، قبل از تهیه پنکیک بعدی آن را کاملاً از تابه پاک کنید وگرنه نوتلای سوخته به پنکیک بعدی خواهد چسبید.

 

– موقع تهیه دیسک نوتلا به جای ۲ قاشق شکلات می‌توانید ۱ قاشق و نیم استفاده کنید اما مراقب باشید آن را زیاد نازک یا زیاد کلفت نکنید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار