26. تير 1396 - 16:28   |   کد مطلب: 17689
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
صدور مجوز مشاغل خانگی بانوان همدانی در کوتاهترین زمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مجوز مشاغل خانگی بانوان در همدان طی کوتاهترین زمان ممکن صادر می شود.
توانمندسازی بانوان,مشاغل خانگی,مجوز مشاغل خانگی,کارآفرینی,اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرنگار مهر : احمد توصیفیان ظهر دوشنبه در گروه کاری کارآفرینی و مهارت افزایی بانوان استان همدان گفت: حل مشکل بیکاری دغدغه جدی تمام مسئولان نظام است.

وی افزود: تمامی مدیران و مسئولان‌ نظام برای حل مشکل‌ بیکاری جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، اهتمام ویژه دارند و امیدواریم با همت مسئولان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی ها گام های موثر و مثبتی در زمینه اشتغالزایی جوانان برداشته شود.

توصیفیان افزود: بر اساس چشم انداز سالجاری و دستور استاندار، گروه کاری کارآفرینی و مهارت افزایی بانوان استان همدان، ذیل کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان تشکیل شده که بحث اشتغال و کارآفرینی و مهارت افزایی بانوان را به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه نقش زنان در عرصه های مختلف برکسی پوشیده نیست، گفت: بانوان نوآور خلاق با حمایت مسئولان توانمندیهای خود را شناخته و آن را در راستای فعالیتهای کاری بکار می گیرند.

توصیفیان اضافه کرد: مشارکت زنان در بیرون از خانه منجر به افزایش حس اعتماد به نفس، مفید بودن، افزایش قدرت تصمیم‌گیری و مواجهه مناسب با حوادث زندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه قدرت خلاقیت و کارآیی زن در نتیجه مشارکت در کارهای اقتصادی و اجتماعی بیشتر می‌شود، گفت: زنی که وارد اجتماع و بازار کار می ‌شود، دید بهتری از روند رشد اقتصادی و اجتماعی پیدا می‌کند و می‌تواند خواسته‌های زنانه ‌اش را با تأمل و تأنی بیشتری مطرح کند.

توصیفیان در ادامه با بیان اینکه ایجاد ظرفیت های اشتغال در استان همدان فقط محدود به دو یا سه اداره کل نیست و ادارات مختلفی مخصوصا شهرداریها  به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در بحث اشتغال بانوان و فراهم کردن بازارچه  های محلی برای فروش محصولات مشاغل خانگی دخیل هستند، عنوان کرد: دستگاههای عضو گروه کاری باید حداقل یک هدف گذاری برای اشتغال بانوان در نظر بگیرند وبا توجه به تعهد اشتغال، حرکت کنند.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از مجوز مشاغل خانگی برای زنان شاغل در خانه سخن گفت و افزود: مجوزهای لازم برای مشاغل خانگی که دارای مزایای اجتماعی و روانشناختی و ظرفیت همکاری خانواده باشد در کمترین زمان ممکن بدون معطلی صادر می شود.

وی افزود: توانمند کردن بانوان در مشاغل خانگی و حمایت و پشتیبانی های لازم با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و فروش محصولات تولیدی با برگزاری نمایشگاههای مختلف فصلی و یا ایجاد بازارچه ها در مکانهای خاص از فاکتورهای حمایتی اشتغال بانوان است.

انتهای پیام/ص

    دیدگاه شما

    آخرین اخبار