28. تير 1396 - 8:26   |   کد مطلب: 17709
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان:
برگزاری جشنواره منطقه‌ای غذا به میزبانی همدان
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: جشنواره منطقه‌ای غذا با حضور چهار استان کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان از 18 تا 20 مردادماه در همدان برگزار مي‌شود.
جشنواره غذا,همدان,غذاهای سنتی,سازمان گردشگری و میراث فرهنگی,برندسازی رستوران ها,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

برگزاری جشنواره منطقه‌ای غذا به میزبانی همدان 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس :‌ علی خاکسار از برگزاری جشنواره منطقه‌ای غذا به میزبانی همدان خبر داد و اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای غذا با حضور چهار استان کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان از 18 تا 20 مردادماه برگزار خواهد شد.

وی معرفی غذاهای بومی، برندسازی رستوران‌ها و معرفی آشپز و سرآشپزها را از جمله اهداف برگزاری جشنواره دانست و گفت: معرفی غذاهای سنتی و دمنوش‌ها و معرفی افرادی که تاکنون فرصت بروز استعداد خود را نداشتند، از دیگر اهداف این جشنواره است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه ترویج غذا و فضای سنتی یکی از ویژگی‌های جشنواره غذا است، بیان کرد: در این جشنواره سعی بر این است غذاهایی که پیشینه استان همدان است، شناسایی و ترویج یابد تا با خلق و خوی افراد ساکن در منطقه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه جشنواره غذا با حضور چهار استان و در دو بخش پیش‌بینی شده است، افزود: در بخش نمایشگاهی فعالان بخش خصوصی غرفه‌هایی را ایجاد می‌کنند که سوغات، غذاهای سنتی و صنایع‌دستی را عرضه دارند.

خاکسار بخش اصلی جشنواره را رقابتی دانست و گفت: جشنواره در سه بخش پیش غذا و دسر، غذا و نوشیدنی را مسابقه می دهند و سه تا از برترین‌های استان نیز حضور یافته و رقابت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه کارگاه‌های آموزشی نیز در یک دوره برگزار می‌شود، اضافه کرد: داورهای این جشنواره ملی بوده و از اساتید کشوری هستند هرچند از استان همدان هم دو داور استانی حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/ص

جشنواره غذا جشنواره غذا جشنواره غذا جشنواره غذا جشنواره غذا جشنواره غذا جشنواره غذا جشنواره غذا جشنواره غذا جشنواره غذا جشنواره غذا جشنواره غذا سازمان گردشگری همدان سازمان گردشگری همدان سازمان گردشگری همدان سازمان گردشگری همدان سازمان گردشگری همدان سازمان گردشگری همدان سازمان گردشگری همدان برندسازی رستوران ها برندسازی رستوران هابرندسازی رستوران ها برندسازی رستوران ها برندسازی رستوران ها

دیدگاه شما

آخرین اخبار