29. تير 1396 - 16:58   |   کد مطلب: 17734
مدیر کل مشارکت عمومی ناجا از برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی خبر داد و گفت: معاونت اجتماعی ناجا برای ارتقاء فرهنگ حجاب و عفاف از روش های فرهنگی، اجتماعی، روشنگرانه و آموزشی بهره می گیرد.
جشنواره چادرهای آسمانی ,پلیس,چادر,حجاب و عفاف,نیروی انتظامی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری مهر : سرهنگ  سید احمد خسروی گفت: در جمهوری اسلامی ایران،  "عفاف" و "حجاب"  به عنوان یک هنجار فرهنگی شناخته شده است، به همین منظور از کلیه سازمان و نهادهای دخیل در امر فرهنگ، آموزش و انضباط بخشی در حوزه های اجتماعی مطالبه شده تا با بهره گیری از ساز و کارهای مختلف و اقدامات پیشگیرانه در نشر و اشاعه این فرهنگ نقش آفرین باشند.

وی  با اشاره اینکه نیروی انتظامی به عنوان یکی از نهادهای متولی حفظ و ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مطرح است، افزود:در این راستا بر اساس مصوبه ۴۲۷ ،شورای انقلاب فرهنگی وظایفی را برای نیروی انتظامی مشخص کرده که برای انجام ماموریت خود،از دو روش و ساز و کار "سلبی" و "ایجابی" بهره بگیرد.

مدیر کل مشارکت عمومی ناجا ادامه داد: در ساز و کار اول؛ پلیس در چارچوب قانون، ضوابط و مقررات از پیش تعیین شده اقدام می کند، اما در ساز و کار دوم؛ پلیس تلاش دارد تا با بهره جستن از روش های اقناعی، روشنگرانه،آموزشی و ...شهروندان را در عمل به  ارزش های دینی و فرهنگی تشویق کند.

سرهنگ خسروی با اشاره به تعامل سازنده نیروی انتظامی با سایردستگاه های متولی فرهنگی در کشور، برنامه ریزی برای ارتقاء آموزش همگانی مردم، انجام مشاوره های گروهی برای طیف سنی مختلف در سطح مدارس، بوستان ها و ...  را بخشی از اقدامات معاونت اجتماعی در این حوزه برشمرد و افزود : تهیه متون و مقالات علمی، برگزاری نشست، همایش و جشنواره های  تخصصی و ... از دیگر اقدامات مرکز مشارکت عمومی ناجا برای ارتقاء  فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه اداره کل مشارکت عمومی از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۵۴ جلسه و ارتباط درون سازمانی، همچنین ۸۴۶ ارتباط برون سازمانی و ۳۵۰ نشست تخصصی مشترک برگزار کرده است، بیان کرد: این مرکز با انعقاد ۶۱ تفاهم نامه با سازمان ها و برپایی ۱۱۱ گردهمایی، سمینار تخصصی و ۴۷۶ نمایشگاه مشارکتی توانسته گام های موثری در تعامل با سازمان ها بردارد. 

 تقدیر از فعالان حوزه حجاب

سرهنگ خسروی در پایان از برگزاری جشنواره "چادرهای آسمانی " خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری این جشنواره فراهم شده است ، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هدف اصلی از برگزاری این جشنواره است.

وی گفت : این جشنواره در دو بخش "ترویجی" و "هنری" ساماندهی شده و مطابق برنامه ریزی ها در این جشنواره از هنرمندان، ورزشکاران، نام آوران  فعال در حوزه حجاب ،همچنین حافظان قرآنی و ...  تقدیر می شود.#

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار