2. مرداد 1396 - 12:32   |   کد مطلب: 17789
جشنواره «عروسک قشنگ من» به عنوان کاري خلاقانه و یک آموزش غیر مستقیم، حجاب و پوشش زیبا را بين دختران مهدكودك تا دبستان تبليغ مي‌كند به اين شيوه كه کودکان با دست خود و لباس‌هایی که بر تن عروسک‌هایشان می‌پوشانند آنها را با حجاب مي‌كنند.
جشنواره عروسک قشنگ من,همدان,آموزش غیر مستقیم حجاب,کانون شهید دستغیب,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

برگزاری جشنواره «عروسک قشنگ من» مروج زيبايي حجاب در همدان

جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : تمام دختران، دوران کودکی و حتی نوجوانی خود را با عروسک‌هایی رنگارنگ سپری کرده‌اند و خاطرات تلخ و شیرینی را از عروسک‌هایشان دارند، بعضی از آنها با وجودی که شاید امروز خود یک مادر شده باشند، هنوز که هنوز است عروسک‌هایی را به عنوان یادگار دوران کودکی‌شان نگه داشته‌اند.

روانشناسان و کارشناسان مسائل تربیتی معتقدند عروسک در میان سایر اسباب‌‌بازی‌ها دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و کودک می‌تواند با ارتباطی که با عروسک خود برقرار می‌کند احساساتی چون مهر ورزیدن، بروز عواطف و حتی خشم و عصبانیت خود را بر روی عروسک به نمایش بگذارد.

دختر، گاهی  آنچنان به عروسک‌های خود وابسته شده و به او اعتماد می‌کند که او را جزئی از خانواده خود می‌داند و هر آنچه که والدینش و اطرافیان در قبال او انجام می‌دهند با تقلید آن موارد را بر روی عروسک خود پیاده می‌کند. این بروز رفتار و احساسات نه تنها باعث تخلیه کودک از بار روانی ایجاد شده در او می‌شود بلکه در ایجاد استقلال و آزادی او موثر است.

دختران برای عروسک‌های خود مادری می‌کنند و با این تمرین، خود را برای فردایی دیگر و در نقش یک مادر مهربان آماده می‌کنند.

با توجه به تأثیرات گسترده عروسک‌ها بر روی کودکان بسیاری از والدین بدون توجه به ظاهر عروسک و تفکری که در طراحی عروسک‌های وارداتی در بازار وجود دارد و منبع تولید آن کجاست صرفا براساس زیبایی ظاهری عروسک و تبلیغات وسیعی که در مورد  فروش عروسک‌های خاص در ماهواره و فضای مجازی وجود دارد به خرید آن می‌پردازند در حالی که این عروسک‌های وارداتی مدلی از سوپراستارها، بازیگران و خوانندگان غربی و هالیوودی بوده و با یک تفکر صهیونیستی به کشورهای اسلامی چون ایران وارد شده است.

عروسک‌هایی با ظاهری زیبا و دلربا و با یک نوع پوشش خاص و تقریبا نیمه‌عریان که هیچ گونه هم‌خوانی با شرع و عرف جامعه اسلامی ما ندارد، تفکر پشت پرده طراحی عروسک‌هایی مانند باربی به طور قطع یک تفکر غربی- صهیونیستی است که با اهداف مختلفی چون نفوذ فرهنگی و اقتصادی و با  اشراف بر روی روان و فکر کودک عرضه می‌شود.

البته در مقابل این محصول فرهنگی-وارداتی مسوولان و متولیان کار فرهنگی تنها اقدامی که در طول این سال‌های تهاجم فرهنگی آن هم در قالب عروسک‌های باربی انجام داده‌اند طراحی عروسک‌های «دارا و سارا» بوده که همچنان با وجود چنین عروسک‌هایی هنوز عروسک‌های باربی در صدر خرید اسباب‌بازی‌های کودکان ایرانی قرار دارد.

زهرا بهرامیان مدیر واحد خواهران کانون شهید دستغیب شهرک فرهنگیان همدان و مدیر اجرایی جشنواره «عروسک قشنگ من» در خصوص تأثیر عروسک‌هایی چون باربی و نقش آن در ترویج فرهنگ بی‌حجابی به عنوان یک کالای غربی گفت: دختران تقلیدپذیری بالایی از روی لباس، آرایش مو و صورت عروسک‌های خود دارند و این موضوعی است که در طراحی عروسک‌های خارجی بسیار ماهرانه و با تفکر دشمن مورد توجه قرار گرفته است، اما اغلب والدین هنگام خرید عروسک به این موضوع  دقت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت توزیع و عرضه‌ این دسته از عروسک‌ها در بازارهای کشور هم از طرف مسوولان مربوطه مورد اغفال واقع شده است افزود: دشمن از هر حربه‌ای برای کمرنگ کردن و شل کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان دختران ما استفاده کرده و حال می‌خواهد با عروسک‌های نیمه‌عریان آرایش کرده باشد یا تولید و توزیع ساپورت و مانتو جلوی باز در کشور.

مدیر اجرایی جشنواره «عروسک قشنگ من» با اشاره به اینکه دشمن کار خود را خوب بلد است و بسیار نرم و آرام برای نفوذ بر روی فرهنگ و دین ما قدم بر‌می‌دارد  اظهار کرد: دشمن تفکرات غربی و شیطانی خود را با شکلی زیبا و در قالب عروسک بر تفکر، اعتقادات دینی، عرف و تربیت اسلامی فرزندان این مرز و بوم تحمیل می‌کند.

وی برگزاری جشنواره «عروسک قشنگ من» را یک کار خلاقانه و یک آموزش غیر مستقیم حجاب و پوشش زیبا بر روی دختران دوره مهد تا دبستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در این جشنواره کودکان با دستان خود با لباس‌هایی که بر تن عروسک‌هایشان می‌کنند آنها را با حجاب می‌کنند.

 بهرامیان از برگزاری این جشنواره طی سه سال خبر داد و گفت: امسال نیز از تاریخ یکم تیرماه تا 25 تیرماه برای شرکت در مسابقه و تحویل عروسک‌های با حجاب خود زمان تعیین شد.

وی با بیان اینکه کار ما یک قدم کوچک برای مقابله با عروسک‌های وارداتی باربی و ترویج عفاف و حجاب است، افزود: این کار ما از سوی مسوولان امر مورد حمایت قرار نگرفته است، تنها از سوی خود مردم حمایت شده و خود مردم مشوق ما بوده‌اند و از این کار استقبال کرده‌اند.

مدیر کانون شهید دستغیب افزود: در این جشنواره دختران مهد، آمادگی و دبستان عروسک‌های خود را با هر مدلی که دوست داشته باشند با حجاب می‌کنند و به کانون شهید دستغیب تحویل می‌دهند که از میان این عروسک‌ها، عروسک‌هایی که زیباتر و شکیل‌تر باحجاب شده باشند انتخاب شده و جوایزی به آنها داده می‌شود.

وی  ادامه داد: اختتامیه و اعلام نتایج این جشنواره سوم مرداد مصادف با تولد حضرت معصومه (س) در مجتمع ابن سینا برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره «عروسک قشنگ من» با بیان اینکه ما برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه آن هم از سن پایین  نیازمند کارهای خلاقانه، تفکر و طراحی در زمینه‌های مختلف هستیم اظهار کرد: متأسفانه این گونه کارها مورد حمایت مسوولان و متولیان امر قرار نمی‌گیرد و بعد از مدتی رها می شود.

وی در پایان با ابراز امیدواری از ایجاد و گسترش این کارها در سطح استان و نیز سراسر کشور توسط فعالان فرهنگی و خود دختران و زنان مسلمان ایرانی گفت: یک زن ایرانی با حفظ حجاب و عفاف و حیای خود می‌تواند پاسدار و نگهبان دین و خون شهدای ریخته شده در راه حفظ ناموس و خاک وطن باشند و با پوشش خود سیلی محکمی بر دهان دشمنان بزند.

انتهای پیام/ص

جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من جشنواره عروسک قشنگ من آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب آموزش غیرمستقیم حجاب دهه کرامت دهه کرامت دهه کرامت دهه کرامت دهه کرامت دهه کرامت دهه کرامت

جشنواره عروسک قشنگ من,همدان,آموزش غیر مستقیم حجاب,کانون شهید دستغیب,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

دیدگاه شما

آخرین اخبار